تاریخ : چهارشنبه, ۱۰ آذر , ۱۴۰۰ : 26 ربيع ثاني 1443 Wednesday, 1 December , 2021

اخبار داغ

اقدامات بیمه رازی در توسعه بیمه بسیار تاثیرگذار است افزایش نسبی قیمت سکه/نرخ ارز، طلا و سکه در ۱۰ آذر ۱۴۰۰ عرضه شکر، روغن و برنج از طریق «سامانه بازرگام»/عرضه اینترنتی برخی اقلام لبنی از هفته آینده تشریح جزئیات کشف انواع قاچاق در کشور علائم «اومیکرون» سویه جدید کرونا مجلس همیشه همراه، همکار و یاور دولت هست ۶۰درصد تصویربرداری سریال «نوار زرد ۲» انجام شده پرسپولیس ۵۰ میلیون ریال جریمه شد بازیگر و بدلکار مشهور هالیوود درگذشت غایب پرسپولیس در دربی کیست؟ حضور فیلم سینمایی «پدران» در جشنواره گوا کلاهبرداری با شگرد برنده شدن در مسابفه رادیویی نرخ جدید ۱۲ قلم محصولاتی پرمصرف کاهش قیمت داشته آنچه که باید از سنگ کلیه بدانید/کم تحرکی یکی از عوامل سنگ کلیه پل تقاطع غیرهمسطح شهید باقری- فرجام برطرف‌کننده گره‌های ترافیکی عمده تمرکز نشست مجلس و دولت مسائل اقتصادی و معیشتی مردم آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی ایستگاه توحید وضعیت نابسامان ترافیک درب ورودی بازار گل و گیاه شهیدمحلاتی معیاری جز اجرای قانون برای عدالت نداریم/بودجه ۱۴۰۱ با کمترین نقص تقدیم مجلس می‌شود انتصابات جدید معاونت حمل ونقل شهرداری تهران

5

۸۰ درصد آلودگی تهران منابع متحرک است/جابجایی افراد مشکل زیرساختی حل نمی‌کند

  • کد خبر : 74063
  • 02 آذر 1400 - 10:51
۸۰ درصد آلودگی تهران منابع متحرک است/جابجایی افراد مشکل زیرساختی حل نمی‌کند
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر با اشاره به اینکه بیش از 80 درصد آلودگی تهران منابع متحرک است، بیان کرد: با تغییر مدیریتی مشکل زیرساختی، انبار خالی و بودجه محدود حل نمی‌شود.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران، سیدجعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر در مورد وضعیت ترافیک و آلودگی هوا اظهار داشت: متأسفانه در سال‌های گذشته در مدیریت شهری با ادعای اینکه می‌خواهیم تهران را ارزان اداره کنیم، نگهداشت شهر آسیب دیده است و این نتیجه تفکرات غلط است که سبب شد شبکه اتوبوسرانی هم بخش زیاد آن ساقط و به جای تعمیر اتوبوس‌ها آنها را راهی قبرستان ماشین‌ها کنیم.

وی افزود: انبارهای مملو از قطعات یدکی مترو یکطرفه مصرف شد و اگر الان به فوریت جهت تامین این قطعات اقدام نشود، شرایط بدی را شاهد خواهیم بود و اگر به فوریت در این زمینه عمل نکنیم با کمبودهای جدی مواجه خواهیم بود، در حالی که نیاز به تجهیزات و قطعات داریم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: آلودگی هوای تهران بارها بررسی کارشناسی شده، آلاینده‌های غالب ذرات معلق زیر ۲٫۵ میکرون با منشا صنعتی هستند. کارگروه‌های مقابله با آلودگی هوا بارها تشکیل شده و بیشتر مواقع طرح‌هایی مطرح می‌شود که هرگز به عمل درنمی‌آیند.

تشکری با اشاره به لزوم معاینه فنی موتورسیکلت‌های کاربراتوری تصریح کرد: تعطیلی کارخانه‌های شن و ماسه و آسفالت و کاهش حرکت کامیون‌ها طی شب‌ها در تهران هر چند در کاهش آلودگی مؤثر است، ولی تنها راهکار نیست.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد آلودگی از منابع متحرک تهران عامل آلودگی هوا هستند گفت: باید به موضوعات زیربنایی توجه کرد. کمتر از ۵ درصد خودروهای فرسوده از رده خارج شدند و باید هر چه بیشتر و بهتر موتورسیلکت‌های کاربراتوری هم به برقی تبدیل شوند.

تشکری هاشمی در ادامه درباره طرح ترافیک گفت: متأسفانه به جای اعمال قانون فقط به عوارض شهرداری پرداخته‌اند و جرایم راهنمایی و رانندگی حذف شده است در حالی که باید اعمال قانون برای کسانی که برای ورود به طرح ترافیک بدون مجوز می‌شوند را ثبت کرد.

وی درباره انتصاب مدیرعامل جدید شرکت بهره‌برداری متروی تهران گفت: برای مدیر جدید آرزوی موفقیت و از مدیر سابق تشکر می‌کنم، ولی باید توجه داشت با جابجایی افراد مشکل زیرساختی حل نخواهد شد، انبار خالی و بودجه  محدود با تغییر مدیریت دردی را دوا نمی‌کند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: منابع موجود شرکت بهره‌برداری مترو جوابگو نیست و باید سریعا قطعات جدید برای تعمیر واگن‌ها خریداری شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=74063

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی