تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

جزئیات فروش آنلاین میوه در میادین و میوه و تره‌بار تهران شیوه‏‏‌های معدن‌کاری با مسئولیت اجتماعی تغییر سقف برداشت از حساب بانکی افزایش تعطیلی‌ها مخالف تحقق شعار سال بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس تاثیر تحریم‌های تازه بر نفت ایران ۵۸ ‌درصد عرضه شمش فولادی بدون مشتری ریزش دیوار دومین بنای خشتی و گلی ایران تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا ورود ۵۰۰۰ اتوبوس جدید تا پایان سال به تهران آغاز رویداد «ایمنی حمل و نقل» در پایتخت از امروز ضرورت ارائه لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران انتقاد از عملکرد شهرداری در توجه به معماری ایرانی- اسلامی انتقاد از نمای شیشه‌ای ساختمان برخی دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها اعلام زمان شارژ کالابرگ اردیبهشت ماه ابلاغ دستورالعمل واردات ماشین‌آلات معدنی تصویب فوریت طرح برخی معافیت‌های مالیاتی برای شرکت‌های دولتی قیمت واحدهای نهضت ملی مسکن تشکیل کمیته تحقق شعار سال در شهرداری تهران رکوردشکنی تولید فولاد و پتروشیمی در شرایط تحریم چالش‌های صادرات گاز ایران به پاکستان نقش مشارکت‌های مردمی در جهش تولید پیشرفت ۱۰۰ درصدی در اجرای پروژه‌های پایتخت ایجاد سازمان گردشگری شهر تهران در اولویت شورا کاهش شفافیت با ارز نیمایی در بازار فولاد ضرورت ساماندهی کارکنان شرکت‌ها و ادارات افزایش دستمزد کارگران در مقایسه با کارمندان برنامه شرکت متروی تهران برای خط ۷ در سال جاری اوتیسم بیماری بدون درمان ابلاغ تعرفه‌های خدمات دارویی فاصله شدید پرسپولیس و استقلال در رنکینگ جهانی فرصت تاریخی پرسپولیس برای عبور از استقلال اعلام زمان متناسب سازی حقوق بازنشستگان تاثیر تحریم بر صادرات نفت ایران به چین تخریب ساختمان مجاور تماشاخانه سنگلج

8

راهکارهای تقویت سیستم ایمنی بدن

  • کد خبر : 72965
  • 24 آبان 1402 - 8:05
راهکارهای تقویت سیستم ایمنی بدن
برای حفظ سلامت بدن و برخورداری از سیستم ایمنی قوی، مصرف میوه‌ها، سبزیجات و غلات کامل، محدود کردن مصرف چربی‌های اشباع شده، حذف چربی‌های ترانس و کاهش مصرف نمک روزانه توصیه می‌شود.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران، برای کمک به جلوگیری از افزایش وزن، لازم است مقدار کل چربی دریافتی به کمتر از ۳۰ درصد کل انرژی دریافتی کاهش پیدا کند.

همچنین به منظور کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر مانند بیماری‌های قلبی، سکته، دیابت و برخی انواع سرطان‌ها توصیه می شود که مصرف چربی‌های اشباع شده موجود در گوشت چرب، کره، روغن نارگیل، خامه و پنیر به کمتر از ۱۰ درصد کل انرژی دریافتی کاهش پیدا کند.

علاوه بر این، ضرورت دارد که چربی های ترانس موجود در غذاهای فرآوری شده، فست فودها، میان وعده ها، غذاهای سرخ شده، پیتزا، کیک و مارگارین کمتر از یک درصد کل انرژی دریافتی را به خود اختصاص دهد و بهتر است با چربی های اشباع نشده موجود در ماهی، آووکادو، آجیل، روغن زیتون، سویا، روغن آفتابگردان و ذرت جایگزین شود.

– تغییر نحوه طبخ یکی از روش‌های موثر است. برای این منظور چربی گوشت را جدا کرده، از روغن نباتی (روغن گیاهی) به جای روغن حیوانی استفاده کنید و به جای سرخ کردن از روش‌های جوشاندن و بخارپز کردن استفاده کنید.

– اجتناب از مصرف غذاهای فرآوری شده حاوی چربی ترانس

– محدود کردن مصرف غذاهای حاوی مقادیر بالای چربی های اشباع شده

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=72965
  • 62 بازدید

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.