تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها جدیت مصدومیت ستاره استقلال کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش شدید تعداد معادن در حال بهره‌وری بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال اختصاص نیمی از بودجه ۱۴۰۳ به حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح تقسیم تهران آغاز ثبت‌نام متقاضیان ترمیم نمره از اول اردیبهشت تغییر رقم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت کاهش تعداد معادن فعال کشور بانک‌ها مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس آخرین مهلت کودکستان‌ها برای محاسبه شهریه مواد غذایی مفید برای سلامت مو ضرورت جلوگیری از طغیان سفید بالک‌ها در پایتخت

3

وضعیت مراجعات به مراکز معاینه فنی/ راه‌اندازی درگاه ارتباطی جدید در باشگاه مشتریان

  • کد خبر : 71391
  • 05 آبان 1400 - 11:12
وضعیت مراجعات به مراکز معاینه فنی/ راه‌اندازی درگاه ارتباطی جدید در باشگاه مشتریان
 مدیر عامل ستاد معاینه فنی از راه‌اندازی درگاه ارتباطی جدید در باشگاه مشتریان خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر مراکز در شرایط عادی و فاقد صف هستند و مراجعین در کمترین زمان می‌توانند از خدمات مراکز استفاده نمایند.

به گزارش سرویس اجتماعی افق تهران، حسین مقدم مدیر عامل ستاد معاینه فنی شهر تهران در تشریح وضعیت و عملکرد معاینه فنی در شهر تهران اظهار داشت: از ابتدای سال تا پایان مهر ماه ۹۲۸ هزار دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه کرده که در مقایسه با سال گذشته میزان مراجعات تغییر چندانی نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: از آمار اعلامی،۷۰۲ هزار دستگاه خودرو مربوط به مراجعات اول بوده که ۱۴ درصد از آن در آزمون آلایندگی گازهای خروجی از اگزوز، ۹ درصد در آزمون همراستایی چرخ ها،۴درصد کمک فنر، ۱۱ درصد تست ترمز و ۱۴درصد عیوب ظاهری مردود گریده‌اند. در مجموع ۳۱ درصد از خودروها به علت نقص فنی موفق به اخذ معاینه فنی در مراجعه اول نشدند.

مقدم افزود: در هفت ماهه سال ۶۶۷ هزار گواهی معاینه فنی صادر شده که از این تعداد، ۱۳۸هزار گواهی مربوط به معاینه فنی برتر است.در مجموع در حدود ۲۰ درصد از خودروهای مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی شهر تهران دارای معاینه فنی برترمی باشند.

وی با بیان اینکه در مهر ماه حدود ۸۰۰۰ دستگاه خودرو با استفاده از سامانه نوبت دهی اینترنتی و با تعیین وقت قبلی به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه و تقریبا شهروندان از ۳۴ درصد ظرفیت پذیرش اینترنتی استفاده کرده‌اند، گفت: درباره فعالیت واحدهای سیار کنترل کنار جاده‌ای وضعیت آلایندگی خودروهای سنگین در حال تردد در سطح شهر تهران ، امسال ۲۱۶۷ دستگاه خودرو مورد ارزیابی قرار گرفته که ۷۷ درصد دارای معاینه فنی و ۲۳ درصد فاقد معاینه فنی بوده‌اند. همچنین پس از آزمون مجدد آلایندگی کلیه خودروها ۱۹ درصد در آزمون آلایندگی مردود شده اند.

وی ادامه داد: شایان ذکر است این طرح در راستای کاهش آلودگی هوا و پایش مضاعف وضعیت آلایندگی خودروهای سنگین در سطح شهر با مشارکت پلیس بنا بر تدبیر مدیریت شهری از آبان ماه۱۳۹۷ اجرا شده و از ابتدای سال تا کنون جهت  ۶۴۵ دستگاه خودرو به علت نداشتن معاینه فنی و یا دودزا بودن توسط پلیس جریمه صادر شده است.

مدیر عامل ستاد معاینه فنی درباره انجام معاینه فنی برتر در مراکز شهر تهران افزود: معاینه فنی برتر در ۹ مرکز منتخب بیهقی، سراج، آبشناسان، دماوند، الغدیر، شقایق، نیایش، چمران و خاوران انجام شده و این مراکز منتخب به استناد ضوابط قانونی و ممیزی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران دارای گواهی صلاحیت صدور معاینه فنی برتر می باشند. خودروها می‌توانند بصورت اختیاری در صورت احراز شرایط لازم نسبت به اخذ معاینه فنی معمولی و یا برتر اقدام کرده و با اخذ معاینه فنی برتر از تخفیف ۳۰ درصدی عوارض تردد در طرح کاهش و ترافیک استفاده نمایند. لازم به توضیح است تفاوت معاینه فی برتر و عادی تنها در فرآیند آزمون آلایندگی خودرو بوده و از لحاظ هزینه پرداختی یکسان است.

وی در ارتباط با وضعیت مراجعات به مراکز گفت: در حال حاضر مراکز در شرایط عادی و فاقد صف هستند و مراجعین در کمترین زمان می توانند از خدمات مراکز استفاده نمایند. به شهروندان توصیه  می گردد با توجه به تشدید آلودگی هوا در شش ماهه دوم سال با شروع فصل سرما خارج از الزامات قانونی مرتبط با انجام سالیانه معاینه فنی نسبت به کنترل وضعیت آلایندگی خودروی خود و اخذ معاینه فنی برتر اقدام نمایند. شایان ذکر است شهر تهران از بضاعت ۵۴ خط معاینه فنی مختص خودروهای سبک در ۱۶ مرکز ثابت و ۷ واحد سیار با پراکندگی مناسب در سطح مناطق شهرداری تهران برخوردار بوده و این مراکز طبق استانداردهای فنی و کیفی یکسانی فعالیت می نمایند.

مقدم با بیان اینکع شهروندان جهت اطلاع از آخرین وضعیت کاری مراکز،قبل از مراجعه به سایت رسمی ستاد معاینه فنی خودروهای تهران مراجعه نمایند.گفت: ضمنا در مدت زمان اداری می توانند در صورت هرگونه سئوال با سامانه پاسخگو ۹۶۰۰۶۰۰۰ تماس حاصل نمایند.

وی افزود: از ابتدای امسال هزینه مراجعه اول معاینه فنی تاکسی های شهرتهران در پنج مرکز معاینه فنی بیهقی، شقایق، دماوند،چمران و نیایش رایگان است. خودروهای تاکسی در صورت داشتن پروانه تاکسیرانی معتبر که از طریق سامانه سیما تاکسی سازمان تاکسیرانی قابل استعلام و کنترل است، می‌توانند سالانه در هر نوبت مراجعه به مراکز معاینه فنی اعلام شده از این طرح رایگان هزینه مراجعه اول استفاده نمایند. هزینه مراجعه اول معاینه فنی خودروهای سبک مبلغ ۴۷ هزار تومان بوده و خودروهای تاکسی با عمر ۱۰ سال و کمتر طبق قانون و مصوبات دولت بایستی هر ۶ ماه یکبار و خودروهای تاکسی با عمر بالای ۱۰ سال هر سه ماه یکبار نسبت به اخذ معاینه فنی خودروی خود اقدام نمایند. ضمنا تاکید می‌شود پذیرش خودروهای تاکسی  در سایر مراکز معاینه فنی شهر تهران انجام می گردد و رانندگان محترم تاکسی در صورت تمایل به استفاده از طرح رایگان تنها بایستی به یکی از پنج مرکز اعلامی مراجعه نمایند.

 راه‌اندازی درگاه ارتباطی جدید در باشگاه مشتریان

وی در توضیح این خبر افزود در راستای توسعه مشتری مداری، شناسایی نیاز مشتریان و بهبود ارائه خدمات به شهروندان این ستاد نسبت به انجام نظر سنجی از مراجعه کنندگان به مراکز معاینه فنی در ارتباط با میزان رضایت مشتریان از کیفیت ارائه خدمات اقدام کرده است. در این نظر سنجی ضمن پرسش از میزان رضایت از نحوه برخورد کارکنان و ارائه خدمات در مراکز ،پیشنهادات مراجعین نیز ثبت می گردد. لازم به توضیح است نتایج حاصل از این نظرسنجی در شناسایی مشکلات، نقاط قوت وضعف مجموعه  و ارزیابی عملکرد کارکنان و مراکز بخش خصوصی موثر خواهد بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=71391
  • 26 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.