افزونه پارسی دیت را نصب کنید

اخبار لحظه

کاهش ۱۳ درصدی صادرات زنجیره فولاد ایران انجام همه تعهدات ارزی پتروشیمی‌ها توسعه اقتصادی با مالیات هوشمند تأمین مالی صنایع فولادی و معدنی از بخش خصوصی انتقاد مجلس از قیمت و میزان خوراک تحویلی به پتروشیمی‌ها ضرورت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در توسعه معادن نقش کلیدی صنعت نفت در ناترازی انرژی تداوم فعالیت سامانه هوشمند سوخت تصویب لایحه الحاق دولت ایران به موافقتنامه وین ضرورت ایجاد سامانه یکپارچه اطلاعات تولید و عرضه کالاهای کشاورزی افزایش ۳۶.۸ درصدی نرخ کرایه تاکسی‌های تهران در سال آینده مشارکت بخش خصوصی در راه‌اندازی بزرگ‌ترین شهربازی پایتخت سرمایه‌گذاری ۳۳۰ میلیون دلاری دولت برای توسعه حمل‌ونقل عمومی برنامه‌ریزی شهرداری تهران برای ساماندهی دست‌فروشان زیباسازی ۱۰۰ میدان تهران برای نوروز آغاز به کار سامانه خزانه واحد شهرداری تهران از سال آینده ضرورت توجه به تورم انتظاری سال آینده در تعیین دستمزد پیامدهای منفی افزایش فشارخون هفت بنای تاریخی اصفهان در فهرست آثار ملی توصیه‌هایی برای آلرژی‌های فصل بهار تمرکز برنامه هفتم بر تکمیل زنجیره ارزش تحقق ۹۹ درصد بودجه شهرداری در سال گذشته ضرورت افزایش حقوق کارگران متناسب با تورم ضرورت پرداخت خسارات قطعی‌های حامل انرژی توسط دولت ریشه عدم بازگشت ارز صادراتی از دید دیوان محاسبات عدم بازگشت ۳۰ درصد تعهدات ارزی سررسید شده پتروشیمی‌ها معدن داران در انتظار شفاف شدن روند تعیین حقوق دولتی دهک‌های مشمول حذف یارانه نقدی ۱۴۰۴ انتقاد از شهرداری تهران در مورد تمدید پروانه ساختمان‌ها تداوم بلاتکلیفی ساخت و ساز در حریم تئاتر شهر جانمایی المان‌های نوروزی در سطح پایتخت ورود ۱۱۴ اتوبوس برقی به ناوگان اتوبوسرانی تهران ورود ۴۰۰ اتوبوس دوکابین به پایتخت ثبت ملی مسجد کازرونی عباس‌آباد انتقاد عضو شورای شهر از تاخیر در توزیع بسته‌های معیشتی راه‌های شناسایی کمبود ویتامین در بدن

7

شاخص‌های ضروری بازگشایی مدارس

  • کد خبر : 70169
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶
شاخص‌های ضروری بازگشایی مدارس
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و تهویه مناسب فضا و رعایت نکات بهداشتی، توزیع اقلام بهداشتی و نظارت بر بهداشت فردی از شاخص‌های ضروری بازگشایی مدارس بوده‌است.

به گزارش سرویس اجتماعی افق تهران، علیرضا کمرئی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در خصوص روند بازگشایی مدارس اظهار داشت: وزارت آموزش‌و پرورش در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ فعالیت‌های آموزشی و تربیتی خودش را در مهرماه آغاز کرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به بهبود شرایط واکسیناسیون در کشور و شتاب گرفتن آن، کاهش نگرانی‌ خانواده‌ها، ضرورت انجام فعالیت‌های آموزشی و تربیتی حضوری، کاهش آسیب‌هایی که گریبانگیر دانش‌آموزان در جریان یادگیری شده بود آموزش و پرورش سیاستش را به سمت بازگشایی حضوری مدارس برده و تلاش دارد به صورت تدرجی، آرام، با تأنَی و رعایت جوانب بهداشتی آموزش‌های حضوری را به تدریج از سر بگیرد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس با بیان اینکه این وزارتخانه به همین دلیل الگویی را برای آغاز فعالیت‌های حضوری طراحی کرد و در دست اجرا دارد افزود: بر اساس این الگو در اولویت اول مدارس روستایی کشور فعالیت‌های حضوری خود را از سرگرفتند، زیرا از تراکم جمعیت کمتری برخوردار هستند و از طرف دیگر معمولاً در مناطق محروم دسترسی به سایر شیوه‌های آموزشی نیز کمتر است.

کمرئی ادامه داد: حدود ۳٫۵ میلیون جمعیت دانش آموزی در مدارس روستایی و عشایری مشغول به تحصیل هستند که در دو گروه اولویت‌بندی شدند. در نیمه اول مهرماه همه مدارس دارای کلاس‌های ۱۵ نفره مشمول بازگشایی شدند، زیرا نیازی به گروه‌بندی نبود و از اول مهر مجاز بودند با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و پرکردن فرمی که آمادگی آنها را ارزیابی می‌کند بازگشایی را انجام دهند که این اتفاق افتاد.

وی با اشاره به اینکه در نیمه دوم مهرماه نیز مدارس روستایی و عشایری با جمعیت حدود ۳۰ دانش آموز مجاز به بازگشایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بودند که این اتفاق هم افتاده است تصریح کرد: در مجموع مدارس روستایی یا فعالیت‌های حضوری را آغاز کرده‌اند و یا با ارزیابی مناطق آموزشی از وضعیت بهداشتی مجوز را دریافت و در شرف بازگشایی هستند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس ادامه داد: در گروه مهرماه دسته دیگری از دانش‌آموزان مجاز به حضور در مدرسه بودند که فنی وحرفه‌ای و کاردانشی ها بودند. این گروه در دروس مهارتی مجاز به فعالیت حضوری شدند. ماهیت دروس مهارتی، عملی است و باید در فضای کارگاهی آموزش ببینند، بنابراین گرایش برای بازگشایی در اینجا بیشتر بود. همچنین تراکم دانش‌آموزان مهارتی کمتری است و فضاهای کارگاهی وسیع هستند.

کمرئی با اشاره به اینکه گروه سومی که امکان آموزش حضوری داشتند دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی بودند که می‌توانستند به صورت مدیریت شده در مدرسه حضور داشته باشند و یک روز در هفته با معلم خود، فضای مدرسه و شرایط محیطی آن آشنا شوند تا بعد شرایط بهتری برای آنها ایجاد شود اذعان کرد: دانش آموزان اول ابتدایی هیچ تصوری از مدرسه و معلم ندارند و پیش بردن آموزش آنها در فضای مجازی کار دشواری است. مدارس ابتدایی مجاز بودند این کار را به صورت مدیریت شده انجام دهند.

وی در پایان یادآور شد: دو شاخص برای ورود به پروسه بازگشایی ضروری بوده؛ نخست رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و دوم تهویه مناسب فضا و رعایت نکات بهداشتی؛ توزیع اقلام بهداشتی نیز انجام شده و نظارت بر بهداشت فردی و آگاهی دادن به خانواده‌ها نیز صورت پذیرفته و در جریان است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=70169
  • 245 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی