تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها جدیت مصدومیت ستاره استقلال کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش شدید تعداد معادن در حال بهره‌وری بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال اختصاص نیمی از بودجه ۱۴۰۳ به حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح تقسیم تهران آغاز ثبت‌نام متقاضیان ترمیم نمره از اول اردیبهشت تغییر رقم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت کاهش تعداد معادن فعال کشور بانک‌ها مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس آخرین مهلت کودکستان‌ها برای محاسبه شهریه مواد غذایی مفید برای سلامت مو ضرورت جلوگیری از طغیان سفید بالک‌ها در پایتخت

9

جوجه یکروزه به ثبات قیمت رسیده؟

  • کد خبر : 70156
  • 21 مهر 1400 - 15:24
جوجه یکروزه به ثبات قیمت رسیده؟
نائب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی بیان کرد: با توجه به کمبود و افزایش تقاضای جوجه‌ریزی در سطح کشور افزایش یافته و به دو برابر قیمت مصوب رسیده‌است.

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران، حبیب اسدالله‌نژاد نائب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی در پاسخ به این سوال که آیا قیمت جوجه یکروزه ثابت و آرامش براین بازار حاکم شده است یا خیر، اظهار داشت: قیمت جوجه یکروزه بعد از یک کاهش نسبی و رسیدن آن به حدود ۶۰۰۰ تومان با توجه به کمبود و افزایش تقاضای جوجه‌ریزی در سطح کشور افزایش یافت و به دو برابر قیمت مصوب رسید.

وی ادامه داد: دولت هم تاکنون هیچ تدابیری اتخاذ نکرده تا واحدهای مرغ مادر مکلف به فروش جوجه با نرخ مصوب ۴۲۰۰ تومان شوند. البته معتقدیم قیمت مصوب جوجه یکروزه هم منطقی نیست و باید اصلاح شود.

نائب رییس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی اذعان کرد: اگر بناست واحدهای مرغداری جوجه را با نرخ آزاد و با چندین برابر قیمت خریداری کنند بایستی قیمت مرغ هم براساس هزینه‌های تولید اصلاح شود.

وی تصریح کرد: اگرچه واردات تخم مرغ نطفه‌دار هم آغاز شده است اما این واردات هنوز به شکلی نیست که نیاز بازار (ماهیانه حدود ۱۲۵تا ۱۳۰ میلیون قطعه) را تامین کند.

وی خاطرنشان کرد: جوجه در بازار کم و ماهیانه حدود ۱۱۵ میلیون قطعه تولید می‌شود. در حالی که اگر بخواهیم عطش بازار را کم کنیم بایستی ماهیانه ۱۲۵ تا ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه وارد بازار شود.

اسدالله‌نژاد ادامه داد: وزیر جهاد کشاورزی در جریان اخذ رای اعتماد در مجلس به صراحت اعلام کردند که مخالف سرکوب قیمت هستند ولی اتفاقی که در حال حاضر در این مورد افتاده همین سرکوب قیمتی است که بایستی این رویه اصلاح شود.

وی در پاسخ به این سوال که قیمت تمام شده مرغ برای مرغداران چقدر است، افزود: قیمت تمام شده مرغ با جوجه یکروزه ۴۲۰۰ تومانی حدود ۱۸ هزار و۵۰۰ تومان و با جوجه بازار آزاد بیش از ۲۰ هزارتومان است که در نهایت بایستی مرغ به دست مصرف کننده حدود ۲۷ تا ۲۹ هزار تومان برسد. فروش مرغ بیش از این مقدار ناشی از سودجویی و عدم نظارت است که در نهایت به مصرف کننده و تولیدکننده ظلم می شود.

نائب رییس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی در پایان به وضعیت تامین نهاده‌ها اشاره کرد و یادآور شد: نهاده‌های مورد نیاز مرغداری‌ها با تاخیر تامین، ارسال و بارگیری می‌شوند و بسیار دیر به دست مرغداران می رسد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=70156
  • 78 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.