به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران، احمد صادقی عضو شورای شهر تهران در پانزدهمین جلسه از صحن شورای شهر درباره اقدامات کمیته شفافیت جهت مقابله با فساد اظهار داشت: بعد از اطلاعرسانی شمارهای جهت اعلام فساد توسط بنده، تاکنون حدود ۱۱۰ پیام توسط شهروندان شهر ارسال شده است.
وی افزود: بعد از دستهبندی و بررسی اولیه آنها به تعدادی پیام برخوردم که غالبا با رویکرد انتقاد از شیوههای خدمت رسانی بخشهای مختلف مدیریت شهری و یا موضوعات پیرامون خدمات شهری بود که بنا بر پیامهای واصله بارها توسط شهروندان به شمارههای ۱۳۷ و ۱۸۸۸ اطلاعرسانی شده است اما متاسفانه در بعضی موارد همچنان موضوع شکایت و انتقاد پابرجاست و یا جواب دقیقی به شهروندان ارائه نشده است که موجبات نارضایتی آنها را فراهم کرده است.
این عضو شورای ششم تهران ادامه داد: به شهردار تهران تذکر میدهم که رسالت این سامانهها برقراری ارتباط مستقیم و بیواسطه با شهروندان به عنوان صاحبان اصلی شهر و چشمان بینای شهر با مدیران است و باید درخواستهای ایشان و انتقادات آنها در اسرع وقت بررسی شود و پاسخهای دقیق به آنها داده شود.
وی خاطرنشان کرد: کاهش تخلفات، جلب رضایت شهروندان، افزایش کارآمدی و بهبود عملکرد مهمترین وظیفه این سامانههاست و الزم است با اصلاح ساختارها ، به کارگیری افراد صالح ، متخصص و دلسوز زمینه های تحول و نقش آفرینی این سامانه ها فراهم شود.
صادقی تصریح کرد: اصل هشتم قانون اساسی حق امر به معروف و نهی از منکر را برای مردم قائل شده است و جامعه ای که این اصل در آن رعایت شود هیچگاه به انحراف کشیده نمیشود. فراموش نکنیم مردم حق دارند بر مسئولین نظارت داشته باشند و نظرات و پیشنهادات خود را منتقل و با نظارت بر امور به بهترین شیوه ممکن در اجرای آن دخالت کنند و شورای اسلامی شهر میخواهد حق مردم را در شهرداری عینیت ببخشد.
وی در پایان یادآور شد: فرصت ارتباط باید به طور مساوی و عادلانه در اختیار شهروندان باشد که ما را ارزیابی کنند و ما نیز از انتقادات و پیشنهادات آنها استفاده کنیم. لذا الزم است گزارشی تحلیلی از عملکرد سامانه های ۱۳۷ و ۱۸۸۸ شامل مهمترین دغدغهها و انتقادات شهروندان و شیوههای رسیدگی و پاسخگویی تهیه و در اسرع وقت به شورای اسلامی شهر یا همان کمیته شفافیت و شهر هوشمند ارائه شود.
انتهای پیام/