تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲

اخبار لحظه

لغو اخذ مالیات از صادرات شرکت‌های پتروشیمی آغاز ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد از ۱۸ فروردین صادرات ۴۵ میلیون دلاری غیرنفتی افزایش ۴.۵ درصدی تولید ناخالص داخلی نحوه انتخاب «سبد غذایی» خانوارها در طرح کالابرگ ضرورت توسعه معماری خاص ایرانی اسلامی در ایستگاه‌های مترو افطار فرصت تقویت هویت فرهنگی کپی غیرقانونی اسناد تصویری موزه سعدآباد افتتاح ۴ ایستگاه جدید مترو در تهران افزایش ۵۰ درصدی کرایه تاکسی و بلیط مترو در سال آینده افزایش یارانه‌های نقدی در سال ۱۴۰۳ جزئیات تاخیر واریز حقوق اسفند بازنشستگان تعیین حداقل دستمزد کارگران با فرمول فعلی مغایر قانون ضرورت افزایش پروازها در روزهای آخر سال ضرورت بازگشت کودکان کار اتباع غیرمجاز به کشور خود توصیه‌های تغذیه‌ای برای ایام روزه‌داری محرومیت مجدد هافبک استقلال پیگیری روند اخذ مجوز حرفه‌ای استقلال و پرسپولیس اسپاسم عضلانی نشانه تومور مغزی جزئیات فعالیت دوربین‌های طرح ترافیک در تعطیلات نوروزی رشد تولید با حمایت از جامعه کارگری ضرورت اجرای قانون ساماندهی نیروهای شرکتی و خدمتی از سوی دولت جزئیات سقف برداشت از خودپرداز و کارت‌به‌کارت در ایام نوروز افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد اعلام شرایط جدید بیمه شدن دستفروشان بازگشایی موزه نظامی ارتش در تهران استرس از عوامل موثر بر افزایش وزن فرمول افزایش دستمزد ۱۴۰۳ کارگران مسئولیت اجتماعی عامل چالش توسعه معادن افزایش ۸ درصدی تولید آهن اسفنجی اعلام میزان حق سنوات و عیدی سال آینده عوامل اثر گذار بر بازار مسکن ۱۴۰۳ ضرورت تعطیلی پروازهای چارتری ممنوعیت افزایش نرخ هتل‌ها در ایام نوروز تلاش شورای شهر برای ایجاد سامانه‌ای برای مدیریت محلات افزایش قیمت شدید مرغ و گوشت در بازار

3

قول‌های شهرداری برای متناسب‌سازی شهر برای معلولان

  • کد خبر : 68022
  • 28 شهریور 1400 - 12:21
قول‌های شهرداری برای متناسب‌سازی شهر برای معلولان
شهردار تهران بیان کرد: با تمام تلاش و با همکاری شورای شهر تهران دغدغه‌های خدماتی و رفاهی مدال آوران پارالمپیک که دغدغه‌های به حقی نیزمحسوب می‌شود، برآورده سازیم.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، علیرضا زاکانی شهردار تهران در دیدار با مدال آوران پارالمپیک در مورد دغدغه این مدال آوران و گلایه‌های آنها در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مدال آوران پاراالمپیک گلایه‌ای نداشتند و درد و دل داشتند و ما با تمام وجود در خدمت این مدال آوران هستیم و افتخار می کنیم که به گرامی داشت آنها پرداختیم.

وی ادامه داد: دغدغه های مدال آوران پارالمپیکی فراتر از نیازهای خودشان بود و بیشتر در حوزه‌های متناسب‌سازی شهر، افزایش حضور معلولان در جامعه بود.

زاکانی در پاسخ به این سوال که بیشتر مدیران شهری در ابتدای کار خود قول‌های در مورد تناسب‌سازی شهر برای معلولان می‌دهند اما بعد از مدتی این قول ها را به فراموشی می سپارند، شما چه برنامه‌ای برای معلولان دارید؟، افزود: ما ۱۲ هزار کیلومتر پیاده‌رو در شهر داریم که باید برای معلولان متناسب‌سازی شوند، ۸ هزار کیلومتر خیابان داریم که پیاده‌رو ندارند و باید بهسازی شوند. این موارد جز پروژه‌های کلان ما است.

وی در دیدار با مدال آوران پارالمپیک اذعان کرد: شما مدال آورانی هستید که دل ملت و رهبر انقلاب را شاد کردید و لبخند بر لبان مردم و رهبری نشاندید و ملتی را سربلند کردید.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: باید از شما عزیزانی که نام کاروانتان را به نام شهید سلیمانی مزین کردید و با اقدامات خود فرهنگ پهلوانی را در این مسابقات زنده کردید با تمام وجود تشکر کنیم. نظام مقدس جمهوری اسلامی امروز در یک رویارویی تمدنی قرار دارد و باید بدانیم که نقش نمایندگان ایران اسلامی و افتخار آفرینی آن‌ها در همه حوزه‌ها کلیدی و ارزشمند است.

زاکانی گفت:کاروان پارالمپیک یک کاروانی بود که در اوج غیرت مقاومت کرد و نشان داد که غیرت در این زمینه کارساز است و می‌تواند تاثیرات جدی و اساسی داشته باشد و می تواند یک ملت و یک شیوه اعتقادی را زنده کند؛این کاروان از کیفیت بالایی برخوردار بود.

شهردار تهران گفت: با حضور شما در این میدان بزرگ به اعتقاد من سه دستاورد به دست آمد؛ اول آنکه حصار تبلیغی ظالمانه ای که دور ملت و کشور ما کشیده شده است و آن چهره نادرستی که از ملت عزیز ما ترسیم شده است را شکستید که کار بزرگی بود.دستاورد دوم این بود که نشان دادید روح آدمی آنقدر بزرگ است که هر اتفاقی برای جسم رخ بدهد روح بزرگ می تواند ان جسم به نظر ناقص را به جاهای بزرگی برساند.

زاکانی ادامه داد: دستاورد سوم شما این بود که ملت ما که این روزها تحت یک فشار معیشتی دل آزرده است کاروان ورزشی شما توانست نشاط و لبخند را بر لبان مردم عزیزمان مجدد بنشاند.

شهردار تهران با اشاره به برگزاری این مراسم گفت: ۴ دلیل برای این مراسم وجود دارد. نکته اول این است که باید بزرگی و مردانگی شما را گرامی داشت. ما غبطه می خوریم به بزرگی و عظمت شما و باعث افتخارمان است و این گرامی داشت بزرگداشت عظمت شما عزیزان است.

زاکانی گفت: نکته دوم گرامیداشت ارزشهای دینی است که شما این ارزش ها را در همه شئون رفتاری تان زنده کردید و نکته سوم گرامیداشت اسوه ما است که شما این اسوه را در دل جوانان ما زنده نگه داشتید و نکته چهارم گرامیداشت زحمت و مجاهدت های شما است.

وی افزود: ما در شهرداری تهران تلاش خواهیم کرد با توجه به توسعه ورزش همگانی و هدفمند کردن این ورزش زمینه نخبه یابی و زمینه سرمایه گذاری بر عناصری را فراهم کنیم که منجر به توسعه ورزش قهرمانی ما می شود و این ورزش قهرمانی را باید با ورزش پهلوانی گره بزنیم.

شهردار تهران گفت: ما توجه مان به این نکته است که آن چیزی که به شهر عزت و اعتبار می دهد وجود انسان ها و شهروندان است و اگر هم به زیرساخت های شهر توجه می کنیم برای رفاه و آسایش بهتر مردم است و از این رو بهسازی شهر برای معلولان و جانبازان را از اولویت های خودمان می دانیم.

زاکانی در پایان یادآور شد: تمام تلاش خودمان را خواهیم کرد تا با همکاری شورای شهر تهران دغدغه‌های خدماتی و رفاهی شما عزیزان را که دغدغه‌های به حقی هم محسوب می‌شود را برآورده سازیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=68022
  • 30 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.