تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲

اخبار لحظه

لغو اخذ مالیات از صادرات شرکت‌های پتروشیمی آغاز ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد از ۱۸ فروردین صادرات ۴۵ میلیون دلاری غیرنفتی افزایش ۴.۵ درصدی تولید ناخالص داخلی نحوه انتخاب «سبد غذایی» خانوارها در طرح کالابرگ ضرورت توسعه معماری خاص ایرانی اسلامی در ایستگاه‌های مترو افطار فرصت تقویت هویت فرهنگی کپی غیرقانونی اسناد تصویری موزه سعدآباد افتتاح ۴ ایستگاه جدید مترو در تهران افزایش ۵۰ درصدی کرایه تاکسی و بلیط مترو در سال آینده افزایش یارانه‌های نقدی در سال ۱۴۰۳ جزئیات تاخیر واریز حقوق اسفند بازنشستگان تعیین حداقل دستمزد کارگران با فرمول فعلی مغایر قانون ضرورت افزایش پروازها در روزهای آخر سال ضرورت بازگشت کودکان کار اتباع غیرمجاز به کشور خود توصیه‌های تغذیه‌ای برای ایام روزه‌داری محرومیت مجدد هافبک استقلال پیگیری روند اخذ مجوز حرفه‌ای استقلال و پرسپولیس اسپاسم عضلانی نشانه تومور مغزی جزئیات فعالیت دوربین‌های طرح ترافیک در تعطیلات نوروزی رشد تولید با حمایت از جامعه کارگری ضرورت اجرای قانون ساماندهی نیروهای شرکتی و خدمتی از سوی دولت جزئیات سقف برداشت از خودپرداز و کارت‌به‌کارت در ایام نوروز افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد اعلام شرایط جدید بیمه شدن دستفروشان بازگشایی موزه نظامی ارتش در تهران استرس از عوامل موثر بر افزایش وزن فرمول افزایش دستمزد ۱۴۰۳ کارگران مسئولیت اجتماعی عامل چالش توسعه معادن افزایش ۸ درصدی تولید آهن اسفنجی اعلام میزان حق سنوات و عیدی سال آینده عوامل اثر گذار بر بازار مسکن ۱۴۰۳ ضرورت تعطیلی پروازهای چارتری ممنوعیت افزایش نرخ هتل‌ها در ایام نوروز تلاش شورای شهر برای ایجاد سامانه‌ای برای مدیریت محلات افزایش قیمت شدید مرغ و گوشت در بازار

7

تمدید مهلت ثبت‌نام تالارداران در طرح تسهیلات کرونایی

  • کد خبر : 68002
  • 28 شهریور 1400 - 10:58
تمدید مهلت ثبت‌نام تالارداران در طرح تسهیلات کرونایی
معاون اقتصادی و برنامه ریزی اتاق اصناف ایران از تمدید مهلت ثبت‌نام تالارداراندر طرح تسهیلات کرونایی به مدت سه‌ماه خبر داد.

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران، احسان سقایی معاون اقتصادی و برنامه ریزی اتاق اصناف ایران اظهار داشت: یکی از رسته‌هایی که بعد از پاندمی کرونا در کشور آسیب دید، رسته‌ تالار دار‌ها بود که شامل تالار‌های پذیرایی و باغ تالار‌ها می‌شود.

وی افزود: این گروه به خاطر سرمایه گذاری زیادی که در شغل خود دارند، تعطیلی‌ اجباری باعث شد که آسیب فراوانی را تجربه کنند. ضمن اینکه گروه‌های شغلی مختلف هم وابسته به این رسته هستند.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به این موضوع و با تلاش‌هایی که اتاق اصناف ایران در ستاد ملی مقابله با کرونا انجام داد، تالار دار‌ها نیز جزو ۱۴ گروهی قرار گرفتند که آسیب جدی به آن‌ها خورده است. بنابراین دولت تصمیم گرفت که از این گروه با اعطای تسهیلات بانکی یا معافیت‌های مالیاتی و بیمه‌ای حمایت کند.

سقایی اذعان کرد: اتاق اصناف اطلاعیه‌ای به تمامی اتاق‌های سراسر کشور صادر کرده است تا با همکاری اتحادیه‌ها این واحد‌های صنفی وارد سامانه کارا شوند و ثبت نام خود را انجام دهند و در نهایت از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: زمانی که برای این موضوع اعلام شده بود، تا آخر شهریورماه بود، اما متاسفانه در مدت تعیین شده خیلی از این تالار‌ها اقدام به ثبت نام نکردند و دلیل آن نیز این بود که اطلاع رسانی درستی انجام نشده بود. به همین خاطر با تلاشی که مجددا اتاق اصناف ایران با ستاد ملی مقابله با کرونا به خصوص با ورود دولت جدید انجام داد، تصمیم گرفته شد که این تسهیلات کرونایی که به واحد‌های صنفی داده می شد به مدت سه ماه دیگر تمدید شود.

این مقام مسئول ادامه داد: اتاق اصناف ایران مجددا با اتاق‌های اصناف سراسر کشور نامه نگاری کرده است که با همکاری اتحادیه‌ها و واحد‌های صنفی این واحد‌ها فرایند ثبت نام خود را انجام دهند و اطلاعات خودشان را به اتحادیه‌ها اعلام کنند و در نهایت اتحادیه‌ها هم فرایندهای بعدی آن را  طی کنند.

سقایی تاکید کرد: خود تالار‌داران لزومی ندارد که به صورت تکی به ثبت نام در سامانه کارا بپردازند، چرا که تنها با مراجعه به اتحادیه  فرایند لازم برای این واحد‌ها انجام می‌شود.

گفتنی است، تسهیلات تالار دار‌ها به این صورت است که تالار‌ها تا متراژ ۲۰۰ متر یا تالار‌های پذیرایی تا ۴۰۰ متر باغ تالار، ۱۵۰ میلیون تومان سقف تسهیلات و تالار‌های بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ متر تالار‌های پذیرایی یا ۴۰۰ تا ۱۰۰۰ متر باغ تالار، ۳۰۰ میلیون تومان و بالای ۵۰۰ متر تالار پذیرایی یا بالای ۱۰۰۰ متر باغ تالار، ۴۵۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت می‌کنند. همچنین این تسهیلات سه ماه استراحت دارند و بعد از سه ماه اقساط آن شروع می‌شود. سود این تسهیلات هم ۱۲ درصد و بازپرداخت آن هم ۲۴ ماهه خواهد بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=68002
  • 10 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.