تاریخ : یکشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۰ : 18 ربيع أول 1443 Sunday, 24 October , 2021

اخبار داغ

جاماندگان چه زمانی سهام دریافت می‌کنند؟ نرخ ارز، طلا و سکه در ۲آبان۱۴۰۰ وحدت اسلامی یک امر اصولی است نه تاکتیکی اتخاذ سیاست‌های نامناسب صادرات سیب/ رشد بیش از ۲۵درصدی تولید سیب و انار گران شدن مواد اولیه تولید جذابیت صادرات لباس را کاهش داده تاثیر درمانی ارده خمیری بر سرفه  تغییر اوضاع اقتصادی با استفاده از نیروهای شایسته و توانمند واکنش عجیب سرمربی پورتو بعد از هت تریک ستاره ایرانی کارگردانِ «زنگار» به حادثه تیراندازی الک بالدوین واکنش نشان داد  تأثیر رفتار پدر و مادر در تربیت فرزندان چیست؟ آمدیم به عنوان صدرنشین صعود کنیم تشریح اعمال تغییر در ساعت فعالیت مراکز معاینه فنی کشور برخی مربی‌ها پولی هستند که اسپانسر و پول می‌آورند آشنایی محمد کارت با لایه‌های مختلف جامعه ساخت فیلم روایت زندگی پر فراز و نشیب شهید باهنر سفرهای استانی دولت رفع‌کننده مشکلات مردم باشد چگونه «روان پریشی» «جامعه» را درمان کنیم؟ مصرف غذاهای گرم در فصول پاییز و زمستان الکترونیکی شدن مرزها از شاخص‌های برنامه هفتم توسعه باشد آرامش در بازار لوازم خانگی

11

تشریح بومی‌سازی تجهیزات مترو

  • کد خبر : 67957
  • ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹
تشریح بومی‌سازی تجهیزات مترو
مدیر امور تجهیزات شرکت مترو بیان کرد: توانمندسازی و رشد صنعت مترو در کشور، استفاده حداکثری از توان مهندسی و ظرفیت شرکت‌های ایرانی، صرفه‌جویی ارزی و ایجاد فرصت‌های شغلی متعدد از مزایای بومی‌سازی است.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، حبیب‌الله رضایی ملک مدیر امور تجهیزات شرکت مترو تهران درباره بومی‌سازی تجهیزات مترو اظهار داشت: در راستای پیگیری سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری طی سال های اخیر مبنی بر حمایت از کالای ایرانی و رونق تولید داخلی، کارگروه ساخت داخل تجهیزات مترو از سال ۱۳۹۸ کار خود را به طور رسمی آغاز کرد.

وی افزود: پس از برگزاری جلسات متعدد در قالب کمیته‌های تخصصی و کارشناسی و تایید ۱۲۴ شرکت به عنوان بانک اطلاعاتی و ارزیابی تامین کنندگان و سازندگان مترو، امروز تجهیزات متنوعی از قبیل پله برقی، آسانسور، سیستم تهویه ، باتری، رکتیفایر، درب ضد حریق، کابل، الکتروموتور، سیستم مه پاش، اعلام و اطفای حریق، تابلوهای DC، ترانس پست های تراکشن، گیت، سوزن و موارد متعدد دیگری که تعداد آنها بالغ بر ۵۰ قطعه و وسیله است، از طریق تولیدکنندگان داخلی خریداری و تهیه می‌شود.

مدیر امور تجهیزات شرکت مترو تهران ادامه داد: به طور مثال اولین نمونه پله برقی کارکرد سنگین ساخته شده در یک شرکت ایرانی، در ایستگاه امام حسین(ع) خط شش مترو نصب شد و در ادامه حتی اجرای آزمایشی سیستم سیگنالینگ خط مترو شهر آفتاب به فرودگاه امام خمینی (ره) نیز به یک شرکت داخلی سپرده شد.

مدیر امور تجهیزات شرکت مترو تصریح کرد: طراحی و تولید یک رام قطار ملی طی ۱۸ ماه و با عمق داخلی‌سازی ۸۵ درصد که اوایل سال جاری به ثمر نشست، یکی از مصادیق بارز حرکت به سوی استفاده حداکثری از توان شرکت های داخلی است که نشان داد با باورهای متخصصان ایرانی و بهره مندی هرچه بیشتر از شرکت های دانش بنیان، می توان تحولی عظیم در بومی سازی صنایع سبک و سنگین را شاهد بود.

وی در پایان یادآور شد: در صنعت پیچیده مترو که جزو صنایع با فن آوری بالا به حساب می آید نیز، امروز ضمن غلبه بر بخش مهمی از محدودیت های ناشی از تحریم های اقتصادی، هم هزینه تهیه تجهیزات کاهش یافته و هم روند تامین قطعات و خدمات پس از فروش تسهیل شده است. توانمندسازی و رشد صنعت مترو در کشور، استفاده حداکثری از توان مهندسی و ظرفیت شرکت‌های ایرانی، صرفه‌جویی ارزی، کاهش زمان دسترسی به تجهیزات مورد نیاز، سهولت تعاملات مالی و ایجاد فرصت‌های شغلی متعدد و متنوع، از دیگر مزایای در پیش گرفتن سیاست استفاده حداکثری از تولیدات داخل کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=67957

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی