تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

جزئیات فروش آنلاین میوه در میادین و میوه و تره‌بار تهران شیوه‏‏‌های معدن‌کاری با مسئولیت اجتماعی تغییر سقف برداشت از حساب بانکی افزایش تعطیلی‌ها مخالف تحقق شعار سال بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس تاثیر تحریم‌های تازه بر نفت ایران ۵۸ ‌درصد عرضه شمش فولادی بدون مشتری ریزش دیوار دومین بنای خشتی و گلی ایران تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا ورود ۵۰۰۰ اتوبوس جدید تا پایان سال به تهران آغاز رویداد «ایمنی حمل و نقل» در پایتخت از امروز ضرورت ارائه لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران انتقاد از عملکرد شهرداری در توجه به معماری ایرانی- اسلامی انتقاد از نمای شیشه‌ای ساختمان برخی دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها اعلام زمان شارژ کالابرگ اردیبهشت ماه ابلاغ دستورالعمل واردات ماشین‌آلات معدنی تصویب فوریت طرح برخی معافیت‌های مالیاتی برای شرکت‌های دولتی قیمت واحدهای نهضت ملی مسکن تشکیل کمیته تحقق شعار سال در شهرداری تهران رکوردشکنی تولید فولاد و پتروشیمی در شرایط تحریم چالش‌های صادرات گاز ایران به پاکستان نقش مشارکت‌های مردمی در جهش تولید پیشرفت ۱۰۰ درصدی در اجرای پروژه‌های پایتخت ایجاد سازمان گردشگری شهر تهران در اولویت شورا کاهش شفافیت با ارز نیمایی در بازار فولاد ضرورت ساماندهی کارکنان شرکت‌ها و ادارات افزایش دستمزد کارگران در مقایسه با کارمندان برنامه شرکت متروی تهران برای خط ۷ در سال جاری اوتیسم بیماری بدون درمان ابلاغ تعرفه‌های خدمات دارویی فاصله شدید پرسپولیس و استقلال در رنکینگ جهانی فرصت تاریخی پرسپولیس برای عبور از استقلال اعلام زمان متناسب سازی حقوق بازنشستگان تاثیر تحریم بر صادرات نفت ایران به چین تخریب ساختمان مجاور تماشاخانه سنگلج

12

واکسن رازی اولین واکسن تزریقی_استنشاقی در جهان

  • کد خبر : 67893
  • 27 شهریور 1400 - 11:44
واکسن رازی اولین واکسن تزریقی_استنشاقی در جهان
معاون تحقیقات و فناوری مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازیبیان کرد: این واکسن دارای دوز سوم استنشاقی است که برای ایمن‌سازی بینی و سینوس‌ها بکار می‌رود.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران، فلاح مهرآبادی معاون تحقیقات و فناوری مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی اظهار داشت: واکسن رازی اولین واکسن تزریقی_استنشاقی در جهان است، این واکسن دارای دوز سوم استنشاقی است که برای ایمن‌سازی بینی و سینوس ها بکار می‌رود. ویروس کرونا در بینی افرادی که دوز سوم این واکسن را دریافت کرده اند امکان زنده ماندن ندارد. یعنی امکان ناقل شدن در افراد واکسینه از بین می رود.

وی ادامه داد: رازی کووپارس برخلاف واکسن های کشته، بصورت همزمان ایمنی آنتی‌بادی خونی و ایمنی سلولی را فعال می کند که به این ترتیب سیستم ایمنی بدن سلول های آلوده در حال تکثیر ویروس را شناسایی و حذف می کند.

مهرآبادی افزود: رازی کووپارس تنها حاوی ۱۰ میکروگرم پروتئین اسپایک ویروس ( S ) است. در حالی که این مقدار در سایر واکسن ها بین ۸۰ تا ۱۴۰ میکرو گرم می‌باشد. به این ترتیب بدلیل آنتی‌ژن خالص و حجم کم آن، کم عارضه ترین و کم خطر ترین واکسن موجود در ایران محسوب می شود.

معاون تحقیقات و فناوری مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی تصریح کرد: به دلیل خالص بودن آنتی ژن نوترکیب، این واکسن عاری از DNA ، RNAو آنتی‌ژن N ویروس بوده و خطر عوارضی مثل التهاب ریوی در این واکسن وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: ادجوانت همراه این واکسن، در مراحل کارآزمایی بی ضرری و قدرت اثر خود را ثابت کرده و باعث کاهش میزان آنتی‌ژن مورد استفاده در واکسن و افزایش ایمنی زایی آن شده است.

مهرآبادی اذعان کرد: واکسن رازی کووپارس تنها واکسن ساخت ایران است که می تواند با اطمینان خاطر به عنوان دز دوم و سوم هر واکسن دیگری بکار برده شود و بر ایمنی زایی آنها بیفزاید.

معاون تحقیقات و فناوری مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی افزود: بدلیل آنتی‌ژن بسیار کم و ایمنی‌زایی بسیار مناسب این واکسن برای گروه های سنی زیر ۱۸ سال، افراد مسن، مادران شیرده و دیگر گروه‌های حساس مناسب است.

 وی در پایان یادآور شد: موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی از سال ۱۳۰۳ تا کنون تولید واکسن های رازی مانند فلج اطفال، سرخک، سرخچه، اوریون، دیفتری و کزاز را نیز در کارنامه دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=67893
  • 22 بازدید

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.