تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران تاکید بر جلوگیری از تخریب بناهای مجاور کاخ گلستان تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده بازگشت ۳ ملی‌پوش به تمرین استقلال تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی مخالفت نکونام با درخواست ملی‌پوشان استقلال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳

6

کاهش قیمت نفت متوقف شد

  • کد خبر : 6703
  • 14 دی 1397 - 14:12

علی رغم  آشفتگی بازار جهانی، معامله گران از بهبود قیمتهای نفت با کاهش تولیدی که از سوی اوپک در اواخر سال گذشته اعلام و هفته جاری رسما آغاز شد،خبر دادند. به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران، بهای معاملات آتی نفت برنت نسبت به معاملات روز پنج شنبه،  ۱۷ سنت یا ۰.۳ درصد افزایش یافت و […]

کاهش قیمت نفت متوقف شد

علی رغم  آشفتگی بازار جهانی، معامله گران از بهبود قیمتهای نفت با کاهش تولیدی که از سوی اوپک در اواخر سال گذشته اعلام و هفته جاری رسما آغاز شد،خبر دادند.

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران، بهای معاملات آتی نفت برنت نسبت به معاملات روز پنج شنبه،  ۱۷ سنت یا ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۵۶.۱۲ دلار در هر بشکه رسید. برنت روز گذشته در ۵۵.۹۳ دلار در هر بشکه بسته شده بود.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۶ سنت یا ۰.۱ درصد نسبت به قیمت نهایی روز پنج شنبه بالاتر بود و به ۴۷.۱۵ دلار در هر بشکه رسید.

قیمت نفت پس از افت فعالیت بخش تولید آمریکا کاهش پیدا کرده بود. هر دو قیمت پایه نفت پیش از این تحت تاثیر واکنش ها به جنگ تجاری آمریکا و چین که به کندی رشد اقتصاد جهانی منجر خواهد شد، روند کاهشی را در پیش گرفته بودند.

اما پس از این که وزارت بازرگانی چین قرار شد در هفتم و هشتم ژانویه مذاکراتی در سطح معاون وزیر با مقامات آمریکایی در پکن داشته باشد، قیمتها رو به بهبود رفت. دو اقتصاد بزرگ جهان، برای پایان دادن به اختلافاتی که به اقتصادهای هر دو طرف ضربه زده و منجر به نوسانات بازارهای مالی جهان شده است تلاش می کنند.

جنگ تجاری دو کشور آمریکا و چین در طول سال میلادی گذشته، باعث اختلال جریان تجارت کالاها به ارزش صدها میلیارد دلار شد و نگرانی ها نسبت به کندی اقتصاد جهانی را برانگیخت.

 موسسه ISM  در ماه دسامبر بزرگترین کندی رشد آمریکا در بیش از یک دهه گذشته را گزارش کرد که نتیجه جنگ تجاری با چین، افت بازارهای سهام و ابهام فزاینده ای بوده که به بزرگترین اقتصاد جهان لطمه زده است و منجر به کاهش فعالیت بخش تولید اقتصادهای بزرگ در آسیا و اروپا نیز شده است.

علی رغم  آشفتگی بازار جهانی، معامله گران از بهبود قیمتهای نفت با کاهش تولیدی که از سوی اوپک در اواخر سال گذشته اعلام و هفته جاری رسما آغاز شد،خبر دادند.طبق نظرسنجی رویترز، اوپک در دسامبر ۳۲.۶۸ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد که نسبت به نوامبر ۴۶۰ هزار بشکه در روز کاهش داشت زیرا عربستان سعودی که بزرگترین صادرکننده نفت این گروه، زودتر از موعد اجرای توافق عرضه نفت خود را کاهش داد.

تولیدکنندگان جهانی معروف به اوپک پلاس که شامل تولیدکنندگان اوپک و غیراوپک از جمله روسیه است، طی ائتلافی در هفتم دسامبر موافقت کردند تولیدشان را در نیمه اول سال ۲۰۱۹ به میزان ۱.۲ میلیون بشکه در روز از سطح تولید اکتبر سال ۲۰۱۸ کاهش دهند. سهم اوپک از این کاهش تولید ۸۰۰ هزار بشکه در روز است.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت FGE با توجه به کاهش برنامه ریزی شده تولید از سوی اوپک و ادامه رشد تولید آمریکا که اواخر سال ۲۰۱۸ به ۱۱.۷ میلیون بشکه در روز صعود کرد، انتظار دارد قیمت نفت برنت در ماههای نخست سال میلادی جاری بین ۵۵ تا ۶۰ دلار در هر بشکه باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=6703
  • 18 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.