شرکت دادهورزی سداد به عنوان بزرگترین سهامدار اپلیکیشن “بله” پیرو برخی فضاسازیهای رسانهای و تردیدها درباره عدم حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از پیامرسانهای داخلی مواردی را لازم به ذکر میداند که در ادامه آمده است.
به گزارش افق تهران ،به نقل از روابط عمومی شرکت داده ورزی سداد، این شرکت ایجاد هرگونه انحصار و فیلترینگ پیامرسانهای خارجی یا پوستههای غیر رسمی آنها را آسیب جدی به زیست بوم کسب و کاری پیامرسانهای داخلی میداند و بر این باور است که رقابت با پیامرسانهای خارجی باعث تقویت و ارتقای سطح کیفی پیامرسانهای داخلی است.
تجربه سالهای اخیر نشان داده است که استارتآپهای داخلی میتوانند با ایجاد مزیتهای رقابتی در ارائه خدمات بر اساس مدلهای کسب و کاری سودآور و جذب سرمایههای بخش خصوصی روی پای خود بایستند و توان رقابت با رقبای مشابه خارجی خود را داشته باشند و از حمایت دولت صرفا در سطح قانونگذاری و ایجاد بسترهای رقابت سالم بهره ببرند.
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای اجرای تکالیف قانونی سند مصوب شورای عالی فضای مجازی در قبال پیامرسانهای داخلی شامل پرداخت تسهیلات، واگذاری امکانات تخصصی از جمله هممکانی، پهنای باند اتصال به IXP و اینترنت و تعیین و اعمال تعرفه ترجیحی یک سوم تعرفه اینترنت، همکاری و حمایت مطلوبی داشته است که شایسته سپاس و قدردانی است.
اپلیکیشن “بله” از بدو شکلگیری تا کنون ماهیتی استارتآپی داشته که متکی به توانمندیهای سختافزاری و نرمافزاری خود، تمام تمرکزش بر ارائه مطلوب سطح گستردهای از خدمات روی پلتفرمی اجتماعی است و با این رویکرد گام در مسیر توسعه گذاشته که بدون اتکای به دولت بتواند در زیستبوم رقابتی پیامرسانها نقشی پررنگ ایفا کند و از این رو حمایتهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را از جنس لطف میداند و نه وظیفه.
خدمت “پیامرسانی” یکی از قابلیتهای متعدد پلتفرم “بله” و ابزاری برای تسهیل و تسریع فرآیندهای کسب و کار دیجیتال و بانکداری اجتماعی است و یگانه غایت و هدف این پلتفرم نیست.
امید است با تکیه بر توانمندیهای داخلی شاهد درخشش و اعتلای روز افزون محصولات با کیفیت ایرانی در تمام سطوح جامعه باشیم.