تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران تاکید بر جلوگیری از تخریب بناهای مجاور کاخ گلستان تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده بازگشت ۳ ملی‌پوش به تمرین استقلال تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی مخالفت نکونام با درخواست ملی‌پوشان استقلال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳

5

هر فردی به یک نوع اختلال شخصیت مبتلا است

  • کد خبر : 62449
  • 30 تیر 1400 - 15:02
هر فردی به یک نوع اختلال شخصیت مبتلا است
گاهی خودمان نمی‌دانیم اما به یک نوع اختلال شخصیت مبتلا هستیم خواندن این مطلب شاید به شما کمک کند تا ببینید آیا ممکن است شما هم به یک نوع اختلال شخصیت مبتلا باشید؟

به گزارش سرویس سلامت افق تهران، اختلال شخصیت به مجموعه‌ای از اختلالات روانشناختی می‌گویند و اصلی‌ترین ویژگی آن رفتار خشک و غیرقابل انعطاف در فرد است. این اختلالات و رفتارها باعث ناسازگاری بیماران با الزامات زندگی روزمره می‌شود و روابط اجتماعی آنها را نیز مختل می‌کند.

اختلال شخصیت معمولا در سنین نوجوانی یا اویل بلوغ شروع می‌شود، مزمن، فراگیر و پایدار است و در نهایت به روان فرد آسیب جدی وارد می‌کند.

در مورد دلیل ابتلا به اختلال شخصیت بحث و اختلاف نظر وجود دارد، بعضی از محقیقن معتقند دلیل اصلی اختلال شخصیت برمی‌گردد به تجربیات اولیه‌ای که جلوی رشد الگوی فکری و رفتاری فرد را گرفته‌اند، و برخی پژوهشگران نیز بیولوژیک و ژنتیک را در این اختلالات دخیل می‌دانند.

گرچه دلیل اصلی هنوز مشخص نشده ولی احتمالاً ترکیبی از دلایلی که بیان شد بیولوژیک، ژنتیک و متغیرهای محیطی در شکل‌گیری آن شریک هستند.

اختلال شخصیت نوعی اختلال روانی است که الگوی فکر، عملکرد و رفتار فرد در آن ناسالم می‌شود. فرد مبتلابه اختلال شخصیت برای درک و هم ذات پنداری با موقعیت و اشخاص به مشکل برمی‌خورد. این امر منجر به محدودیت و مشکلات جدی در روابط، فعالیت‌های اجتماعی، کار و مدرسه می‌شود. امید است نه خود و نه خانواده‌تان به هیچ‌یک از اختلالات روان‌پزشکی برنخورید اما شاید بد نباشد برخی از این اختلالات را بشناسید.

قبل از شناخت این اختلالات باید بدانید گاهی ممکن است متوجه نشوید که دچار اختلال شخصیت هستید چون نحوهٔ تفکر و رفتار برای خودتان طبیعی به نظر می‌رسد و به خاطر چالش‌های پیش رو دیگران را سرزنش می‌کنید.

معمولاً اختلال شخصیت در سال‌های نوجوانی یا اوایل بزرگ‌سالی شروع می‌شود. اختلال شخصیت انواع مختلفی دارد. با رسیدن سن فرد به میان‌سالی از شدت برخی از انواع اختلالات کاسته می‌شود. در مورد شخصیت شناسی بیشتر بخوانید.

اگر علائم و نشانه‌های اختلال شخصیت را در خود مشاهده می‌کنید، به مشاور روانشناس یا متخصص اعصاب و روان یا روان‌پزشک مراجعه کنید. اگر اختلال شخصیت درمان نشود، مشکلات جدی در زندگی به وجود می‌آورد که بدون درمان بدتر خواهد شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=62449
  • 12 بازدید

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.