تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها جدیت مصدومیت ستاره استقلال کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش شدید تعداد معادن در حال بهره‌وری بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال اختصاص نیمی از بودجه ۱۴۰۳ به حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح تقسیم تهران آغاز ثبت‌نام متقاضیان ترمیم نمره از اول اردیبهشت تغییر رقم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت کاهش تعداد معادن فعال کشور بانک‌ها مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس آخرین مهلت کودکستان‌ها برای محاسبه شهریه مواد غذایی مفید برای سلامت مو ضرورت جلوگیری از طغیان سفید بالک‌ها در پایتخت

14

همه‌چیز درمورد تلیسمان پیش از خرید آن

  • کد خبر : 60526
  • 08 تیر 1400 - 16:26
همه‌چیز درمورد تلیسمان پیش از خرید آن
طراحی تلیسمان کاملاً به‌روز و چشم‌نواز است. البته برای خودرویی در این سطح و قیمت، این طراحی جزء حداقل‌های لازم است. رنو تلیسمان ازنظر ظاهری به خودروهای کوپه‌ مانند بی‌ام‌وی سری ۶ و مرسدس بنز CLS شبیه است.

افق تهران؛ کمپانی رنو طی سال‌های گذشته سدان‌های جذاب و مشهوری را راهی بازار کرده است. یکی از این سدان‌ها هم رنو تلیسمان است که در سال ۲۰۱۵ رونمایی و مدتی بعد به بازارها عرضه شد. تلیسمان که سدان سگمنت D رنو محسوب می‌شود، بر اساس پلتفرم مشترک این کمپانی با نیسان طراحی شده و یکی از دلای محبوبیتش در ایران نیز همین موضوع است.

درواقع رنو در این محصول خود، بخشی از موفقیتش را مدیون محبوبیت برندهای ژاپنی در ایران است. این خودرو که در سطح جهانی نیز بسیار موفق عمل کرد، یک سدان نیمه‌لوکس و مجهز محسوب می‌شود که از همان ابتدای ورود به ایران، با قیمتی زیاد عرضه شد، اما کیفیت خوب ساخت و برتری‌هایش نسبت به رقبای کره‌ای و حتی ژاپنی باعث شد تا باز هم فروش خوبی را تجربه کند. تلیسمان امروز نیز یکی از محبوب‌ترین‌ها در بازار دست دوم‌های وارداتی پسابرجام است.

 

برتری‌ها و ضعف‌های یک سدان موفق

طراحی تلیسمان کاملاً به‌روز و چشم‌نواز است. البته برای خودرویی در این سطح و قیمت، این طراحی جزء حداقل‌های لازم است. رنو تلیسمان ازنظر ظاهری به خودروهای کوپه‌ مانند بی‌ام‌وی سری ۶ و مرسدس بنز CLS شبیه است.

این سدان خانوادگی دارای چراغ‌های ال‌ای‌دی در نمای جلو و عقب و لوگوی بزرگ رنو است. طراحی فضای داخل کابین نیز با آن داشبورد جدید و لوکس و چوبی‌‌شکل خود، فضا را کاملاً شیک و گرم ساخته است. همچنین بخش ایمنی خودرو با شش کیسه هوا و دیگر امکانات موردنیاز، تبدیل به یکی از مزیت‌های این محصول رنو شده است تا این خودروساز فرانسوی در کنار زیبایی ظاهری چشم‌نواز این سدان، برگ برنده‌ای دیگر رو کرده باشد. رنو تلیسمان سدانی خانوادگی و کاملاً به‌روز محسوب می‌شود. این خودرو در ایران با ۱٫۶ لیتر توربوشارژ عرضه شد.

پیشرانه این خودرو قدرت ۱۹۰ اسب بخار و گشتاور ۲۶۰ نیوتن‌‌متر را در دور موتور ۲۵۰۰ در دقیقه تولید می‌کند. همین عددها نشان می‌دهد که با چه مدل قدرتمندی روبه‌رو هستیم. این پیشرانه می‌تواند این سدان شیک و نیمه‌لوکس را به سرعت ۲۳۷ کیلومتر در ساعت هم برساند. شتاب ایجاد شده توسط این پیشرانه نیز ۷٫۷ ثانیه است که عدد مطلوب و معناداری محسوب می‌شود.

رنو تلیسمان همچنین با جعبه‌دنده ۷سرعته ۲کلاچه عرضه شده است و مصرف سوخت آن در جاده‌های شهری، خارج شهر و ترکیبی به ترتیب ۷٫۵، ۴٫۶ و ۵٫۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است که به نسبت چنین خودروی قدرتمندی، کاملاً اقتصادی به شمار می‌رود. این خودروی به‌روز با برخورداری از امکاناتی همچون سیستم صوتی پریمیوم BOSE با صفحه LCD فول تاچ ۸٫۷اینچی، صندلی چرمی با گرمکن، سردکن، ماساژور و حافظه، هدآپ دیسپلی تاشو (نمایش‌دهنده اطلاعات خودرو روی شیشه جلو)، دوربین دنده‌عقب و … توقع مخاطبان ایرانی خود را از یک خودروی سطح بالا تأمین کرده است.

در کنار تمامی مزایای ذکر شده باید به این نکات نیز اشاره کرد که طبق بررسی تجربه رانندگی در  رنو تلیسمان دیوار، رانندگان یکی از نقاط ضعف خودرو را کوبش‌های اتاق در مسیرهای ناهموار و دست‌اندازها ذکر کرده‌اند که ناشی از ضعف عملکرد کمک‌فنرهاست. از دیگر اشکالات خودرو، می‌توان به سیستم پیچیده موتور آن اشاره کرد که د صورت خراب‌شدن برای تعمیرش باید زمان و هزینه زیادی را صرف کنید. استفاده از بنزین بی‌کیفیت داخلی نیز می‌تواند در میان‌مدت به موتور خودرو آسیب برساند.

 

ارزش دربرابر خرید خودرو

براساس  قیمت روز خودرو رنو تلیسمان دیوار و نمودار رشد و کاهش قیمت آن، این خودرو در دو سال گذشته همواره گران‌تر از سدان‌های نیمه‌لوکس هم‌رده خود عرضه شده است. برای تلیسمان رقبایی همچون پژو ۵۰۸ و کیا اپتیما را در بازار ایران معرفی می‌کنند که تلیسمان قیمتی فراتر از همه آنها دارد؛ اما همچنان بسیار محبوب و پرطرف‌دار است و از آمار خرید و فروش خوبی بهره می‌برد. کیفیت ساخت تلیسمان، مقبولیت ذاتی اروپایی‌ها و البته طراحی بسیار جذاب این خودرو را می‌توان دلایلی برای محبوبیت آن دانست. اما ازنظر فنی و امکاناتی درواقع برتری بین تلیسمان و رقبایش دیده نمی‌شود. بنابراین نمی‌توان گفت که آیا تلیسمان ارزشی برابر با قیمتش دارد یا خیر!

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=60526
  • 13 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.