تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲

اخبار لحظه

لغو اخذ مالیات از صادرات شرکت‌های پتروشیمی آغاز ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد از ۱۸ فروردین صادرات ۴۵ میلیون دلاری غیرنفتی افزایش ۴.۵ درصدی تولید ناخالص داخلی نحوه انتخاب «سبد غذایی» خانوارها در طرح کالابرگ ضرورت توسعه معماری خاص ایرانی اسلامی در ایستگاه‌های مترو افطار فرصت تقویت هویت فرهنگی کپی غیرقانونی اسناد تصویری موزه سعدآباد افتتاح ۴ ایستگاه جدید مترو در تهران افزایش ۵۰ درصدی کرایه تاکسی و بلیط مترو در سال آینده افزایش یارانه‌های نقدی در سال ۱۴۰۳ جزئیات تاخیر واریز حقوق اسفند بازنشستگان تعیین حداقل دستمزد کارگران با فرمول فعلی مغایر قانون ضرورت افزایش پروازها در روزهای آخر سال ضرورت بازگشت کودکان کار اتباع غیرمجاز به کشور خود توصیه‌های تغذیه‌ای برای ایام روزه‌داری محرومیت مجدد هافبک استقلال پیگیری روند اخذ مجوز حرفه‌ای استقلال و پرسپولیس اسپاسم عضلانی نشانه تومور مغزی جزئیات فعالیت دوربین‌های طرح ترافیک در تعطیلات نوروزی رشد تولید با حمایت از جامعه کارگری ضرورت اجرای قانون ساماندهی نیروهای شرکتی و خدمتی از سوی دولت جزئیات سقف برداشت از خودپرداز و کارت‌به‌کارت در ایام نوروز افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد اعلام شرایط جدید بیمه شدن دستفروشان بازگشایی موزه نظامی ارتش در تهران استرس از عوامل موثر بر افزایش وزن فرمول افزایش دستمزد ۱۴۰۳ کارگران مسئولیت اجتماعی عامل چالش توسعه معادن افزایش ۸ درصدی تولید آهن اسفنجی اعلام میزان حق سنوات و عیدی سال آینده عوامل اثر گذار بر بازار مسکن ۱۴۰۳ ضرورت تعطیلی پروازهای چارتری ممنوعیت افزایش نرخ هتل‌ها در ایام نوروز تلاش شورای شهر برای ایجاد سامانه‌ای برای مدیریت محلات افزایش قیمت شدید مرغ و گوشت در بازار

5

بهسازی آرامستان‌های ارامنه دولاب

  • کد خبر : 59911
  • 02 تیر 1400 - 14:57
بهسازی آرامستان‌های ارامنه دولاب
شهردار تهران با اشاره به آرامستان ارامنه دولاب که جزو تاریخ ایران است، بیان کرد: حدود ۴۰ میلیارد تومان برای بهسازی میدانگاه و مجموعه آرامستان‌های ارامنه دولاب هزینه شده است.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، پیروز حناچی  شهردار تهران در حاشیه مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های مدیریت شهری منطقه ۱۴ و بهسازی میدانگاه و مجموعه آرامستان‌های ارامنه دولاب اظهار داشت: امروز تعداد بسیاری از پروژه‌های منطقه ۱۴ از جنس توسعه محلی افتتاح شدند. اعتبارات خوبی در این دوره از مدیریت شهری، به این پروژه‌ها تخصیص داده شد.

وی ضمن اشاره به مجموعه آرامستان‌های ارامنه دولاب افزود: یکی از این پروژه‌ها مربوط به تاریخ ۳۰۰ ساله تهران است. آرامستان ارامنه دولاب یکی آرامستان‌های حصار ناصری به شمار می‌رفت. در دوره معاصر بسیاری از شخصیت‌های بزرگ مسیحیان، ارامنه و آشوریان در این آرمستان آرمیده‌اند.

حناچی با بیان اینکه آرامستان ارامنه دولاب در سال ۱۳۹۶ به ثبت ملی رسید، اظهارکرد: اما وضعیت این آرامستان مطلوب نبود به همین خاطر به همت شهرداری تهران، این مکان بهسازی و تبدیل به مجموعه‌ای از میدانگاه‌ها شد.

شهردار تهران تصریح کرد: حدود ۴۰ میلیارد تومان برای بهسازی میدانگاه و مجموعه آرامستان‌های ارامنه دولاب هزینه شده است.

حناچی یکی از خصیصه‌های ایرانیان پیش از اسلام حتی قبل از میلاد مسیح را استقرار اقوام و ادیان مختلف در کنار یکدیگر دانست و گفت: مقبره دانیال نبی یکی از این موارد است. همواره اقوام و ادیان الهی با مسالمت در کنار یکدیگر در ایران زندگی می‌کردند. بهسازی این مجموعه حداقل کاری است که می‌توانیم برای ارامنه انجام دهیم.

اختصاص اعتبار مناسب برای پروژه ای انسان محور در سال جاری

شهردار تهران امروز در آیین بهره برداری از پروژه های مدیریت شهری منطقه ۱۴ و بهسازی میدانگاه و مجموعه آرامستان های دولاب گفت: شورای شهر اعتبار مناسبی را برای پروژه های مدیریت شهری با محوریت محله و انسان محوری در نظر گرفته است. ۲۰۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۹ و در سال ۱۴۰۰ نیز بیش از این مقدار، اعتبار برای این پروژه ها لحاظ شد.

حناچی اضافه کرد: امروز یکی از روزهای زیباست از این جهت که پروژه های متفاوتی را افتتاح می کنیم و نکته مشترک همه پروژه ها نگاه اجتماعی به آنها است؛ نگاهی که برای حل مشکلات شهر راهگشاست و هزینه های شهر را کاهش می دهد.

وی افزود: شورای شهر اعتبار مناسبی را برای این پروژه ها در نظر گرفته است. ۲۰۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۹ و در سال ۱۴۰۰ بیش از این مقدار، اعتبار برای این پروژه ها لحاظ شد.

حناچی با اشاره به بازدید از بوستان اجتماعی منطقه ۱۴ ادامه داد: در این بوستان مردم نقش محوری را برای حفاظت و حراست دارند و برعکس سایر بوستان‌ها معتادان از دست مردم متواری هستند و این نتیجه نگاه اجتماعی به شهر است. امیدواریم که دوستان دیگر هم که برای دوره بعد مدیریت را بر عهده می گیرند این مسیر را دنبال کنند و به عقب برنگردیم.

شهردار تهران اضافه کرد: بخش دیگری از این پروژه ها مربوط به نقاطی از جمله خیابان کرمان است که مدت مدیدی بدون توجه مانده بود؛ پروژه هایی که در کمیسیون ماده ۵ تصویب و پیگیری شد.

وی افزود: شاید افزایش بافت فرسوده در آمار افتخار نباشد اما در این دوره ۵۰ هکتار از این منطقه به آمار بافت فرسوده اضافه شد تا شهروندان بتوانند از طرح های تشویقی آن استفاده کنند.

شهردار تهران با تاکید بر توجه به ارزش های شهر که ریشه در تاریخ معاصر دارد و تبدیل تهران به شهری برای همه و تمامی ادیان الهی و حق استفاده از امکانات برای همه گفت: این منطقه متروکه که ریشه های تاریخی دارد و بسیاری از شخصیت ها در آن آرام گرفتند، بازسازی شده است و به یکی از جاذبه های شهر تبدیل می شود.

حناچی یادآور شد: یکی از خصوصیات این دوره این بود که عرصه‌های عمومی را گسترش دادیم و امیدواریم که این نگاه ادامه پیدا کند؛ نگاهی که ضمانت اجرای آن خود مردم هستند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که این مکان مورد قبول هموطنان مسیحی قرار گیرد. با توجه به ثبت ملی بودن این مکان و واجد ارزش بودن آن باید متناسب با ارزش ها با آن برخورد شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=59911
  • 29 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.