تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳ فعالیت شبانه‌روزی خطوط بی‌آرتی پایتخت ثبت سه اثر تاریخی در فهرست آثار ملی پایتخت جزئیات افزایش وام ودیعه مسکن مخصوص کارگران رسیدگی به افزایش تعطیلات پایان هفته پس از بازگشایی مجدد مجلس افزایش ۳۰ میلیون لیتری تولید بنزین و نفت‌گاز تا پایان ۱۴۰۵ درمان اضطراب عامل کاهش خطرات قلبی شایع‌ترین علائم حمله قلبی ضرورت رفع موانع حضور مردم در فعالیت‌های اقتصادی تاکید بر تصویب طرح ساماندهی نیروهای قراردادی و شرکتی افزایش ۵ برابری بودجه سال آینده شهرداری تهران

8

جزئیات رویداد تهران ۱۴۰۰

  • کد خبر : 59799
  • 01 تیر 1400 - 13:31
جزئیات رویداد تهران ۱۴۰۰
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران بیان کرد: پروژه‌های این رویداد شامل دو دسته است که بخشی از پروژه‌ها باید در آستانه سال ۱۴۰۰ افتتاح می‌شدند و برخی از پروژه‌ها نیز با شروع سال ۱۴۰۰ عملیات اجرایی آنها باید آغاز می‌شد.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، صفا صبوری دیلمی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در خصوص اقدامات این معاونت برای رویداد تهران ۱۴۰۰ اظهار داشت: معاونت فنی و عمرانی شهرداری پروژه‌ها و امور عمرانی رویداد تهران ۱۴۰۰ را برعهده داشت و در همین زمینه اقدامات متعددی انجام شده است.

وی در پاسخ به این سوال که قرار بوده با آغاز سال ۱۴۰۰، پروژه‌های مدنظر در این رویداد در ابتدای سال جاری افتتاح شود، تصریح کرد: پروژه‌های این رویداد شامل دو دسته است که بخشی از پروژه‌ها باید در آستانه سال ۱۴۰۰ افتتاح می‌شدند و برخی از پروژه‌ها نیز با شروع سال ۱۴۰۰ عملیات اجرایی آنها باید آغاز می‌شد.

دیلمی  اذعان کرد: در همین راستا نیز پروژه فرهنگسرای رازی در شهرری که اخیراً افتتاح شد یکی از مواردی بود که باید در ابتدای سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می‌رسید.

وی ادامه داد: ثبت جهانی خیابان ولیعصر نیز از دیگر اقداماتی بود که باید بر اساس این رویداد در ابتدای سال ۱۴۰۰ انجام می‌شد. هرچند که این موضوع هنوز به مرحله پایانی نرسیده اما فرایند اجرای آن در در حال پیشروی است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره بر پروژه‌هایی که بر اساس رویداد تهران ۱۴۰۰ باید عملیات اجرایی آنها با شروع سال جدید آغاز می‌شد، ابراز کرد: سه پروژه اصلی و مهم برای این منظور در نظر گرفته شده بود که این موارد شامل خیالستان زندگی در محله سبلان برای اتصال پهنه سبلان بر روی اتوبان بزرگراه امام علی علیه السلام است.

صبوری دیلمی افزود: مورد دیگر نیز پل باغ نیایش برای اتصال پهنه بلوار فرهنگ تا سعادت آباد بر روی اتوبان نیایش و پروژه پایانی نیز احداث باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) در مناطق جنوبی شهر است و تمامی این موارد در حال اجرا هستند.

دیلمی با اشاره بر ساخت مسیر پیاده رو نیز عنوان کرد: یکی از برنامه‌های رویداد تهران ۱۴۰۰ ساخت ۱۴۰۰ کیلومتر مسیر پیاده راه و دوچرخه سوار بود که بر اساس برنامه‌ها باید در شروع سال ۱۴۰۰ عملیات عمرانی آن آغاز می‌شد.

وی ادامه داد: اما خوشبختانه این عملیات از سال ۹۹ آغاز شد و تا کنون ۳۵۰ کیلومتر از این مسیر ساخته شده است. زمانی که طول این مسیر به حدود ۵۰۰ کیلومتر یعنی یک سوم ایده‌آل ما برسد با اعلام عمومی آن را افتتاح خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که دلیل انتقادات اعضای شورای شهر به نحوه اجرای رویداد تهران ۱۴۰۰ توسط شهرداری تهران چیست تاکید کرد: انتقاد اعضای شورا به نحوه اجرای این طرح به‌جاست و آنها حق دارند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=59799
  • 15 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.