تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها جدیت مصدومیت ستاره استقلال کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش شدید تعداد معادن در حال بهره‌وری بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال اختصاص نیمی از بودجه ۱۴۰۳ به حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح تقسیم تهران آغاز ثبت‌نام متقاضیان ترمیم نمره از اول اردیبهشت تغییر رقم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت کاهش تعداد معادن فعال کشور بانک‌ها مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس آخرین مهلت کودکستان‌ها برای محاسبه شهریه مواد غذایی مفید برای سلامت مو ضرورت جلوگیری از طغیان سفید بالک‌ها در پایتخت

6

علت استقبال کم مردم از خودروی دوگانه سوز

  • کد خبر : 5918
  • 02 دی 1397 - 10:54

تولید خودروی دوگانه سوز کاهش پیدا کرده و به نظر می رسد که اقبال عمومی به آن کمتر است. به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران، رئیس هیات مدیره انجمن CNG اظهار گفت: خودروسازان طی سه سال گذشته و شش ماه نخست سال جاری استقبال خوبی از تولید خودروهای دوگانه سوز نداشتند و طی این مدت […]

تولید خودروی دوگانه سوز کاهش پیدا کرده و به نظر می رسد که اقبال عمومی به آن کمتر است.

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران، رئیس هیات مدیره انجمن CNG اظهار گفت: خودروسازان طی سه سال گذشته و شش ماه نخست سال جاری استقبال خوبی از تولید خودروهای دوگانه سوز نداشتند و طی این مدت شاهد کاهش رشد تولید خودروهای CNG هستیم.

اردشیر دادرس در ادامه افزود: امیدواریم خودروسازان در جهت حفظ منافع ملی کشور و بهینه سازی مصرف سوخت اقداماتی انجام دهند تا افزایش مصرف بنزین و پیمایش بیش از شاخص های استاندارد خودرو با دوگانه سوز شدن خودروها جبران شود تا کمکی به حفظ منافع عمومی و ثروت ملی کشور شود.

وی گفت: در حالی تولید خودروهای دوگانه سوز به کمتر از ۱۰۰ هزار خودرو رسیده که طی یک دهه گذشته تا مرز بالای ۵۰۰ هزار خودرو هم رسیده ایم که این کاهش آمار تولید به دلیل عدم اقبال و اراده خودروسازان برای تولید خودروهای دوگانه سوز است لذا میبایست با ورود روسای سه قوه، گسترش خودروهای CNG سوز روند گذشته خود را پیدا کند.

دادرس اذعان داشت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته میبایست ۲۵ درصد از سبد خودرو به دوگانه سوزها اختصاص یابد که درصد بسیار مطلوبی است اما متاسفانه با عدم رعایت این درصد توسط خودروسازان در حال حاضر کمتر از ۱۰ درصد خودروی دوگانه سوز تولید می شود.

رئیس هیات مدیره انجمن CNG کشور خاطر نشان کرد:طبق تبصره ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید چنانچه خودروساز به ازای هر لیتر بنزین در حامل های انرژی صرفه جویی کند در مقابل دولت موظف است مبالغی تحت عنوان صرفه جویی و بهینه سازی مصرف سوخت پرداخت کند اما خودروسازان از این بسته های حمایتی به درستی استفاده نمی کنند.

وی درپایان گفت:در حال حاضر ۹۵ درصد از تاکسی ها و بیش از ۷۰ درصد از حمل و نقل عمومی دوگانه سوز هستند که این آمار توفیق بسیار خوبی برای ناوگان حمل ونقل شهری و برون شهری است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=5918
  • 25 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.