تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

جزئیات فروش آنلاین میوه در میادین و میوه و تره‌بار تهران شیوه‏‏‌های معدن‌کاری با مسئولیت اجتماعی تغییر سقف برداشت از حساب بانکی افزایش تعطیلی‌ها مخالف تحقق شعار سال بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس تاثیر تحریم‌های تازه بر نفت ایران ۵۸ ‌درصد عرضه شمش فولادی بدون مشتری ریزش دیوار دومین بنای خشتی و گلی ایران تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا ورود ۵۰۰۰ اتوبوس جدید تا پایان سال به تهران آغاز رویداد «ایمنی حمل و نقل» در پایتخت از امروز ضرورت ارائه لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران انتقاد از عملکرد شهرداری در توجه به معماری ایرانی- اسلامی انتقاد از نمای شیشه‌ای ساختمان برخی دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها اعلام زمان شارژ کالابرگ اردیبهشت ماه ابلاغ دستورالعمل واردات ماشین‌آلات معدنی تصویب فوریت طرح برخی معافیت‌های مالیاتی برای شرکت‌های دولتی قیمت واحدهای نهضت ملی مسکن تشکیل کمیته تحقق شعار سال در شهرداری تهران رکوردشکنی تولید فولاد و پتروشیمی در شرایط تحریم چالش‌های صادرات گاز ایران به پاکستان نقش مشارکت‌های مردمی در جهش تولید پیشرفت ۱۰۰ درصدی در اجرای پروژه‌های پایتخت ایجاد سازمان گردشگری شهر تهران در اولویت شورا کاهش شفافیت با ارز نیمایی در بازار فولاد ضرورت ساماندهی کارکنان شرکت‌ها و ادارات افزایش دستمزد کارگران در مقایسه با کارمندان برنامه شرکت متروی تهران برای خط ۷ در سال جاری اوتیسم بیماری بدون درمان ابلاغ تعرفه‌های خدمات دارویی فاصله شدید پرسپولیس و استقلال در رنکینگ جهانی فرصت تاریخی پرسپولیس برای عبور از استقلال اعلام زمان متناسب سازی حقوق بازنشستگان تاثیر تحریم بر صادرات نفت ایران به چین تخریب ساختمان مجاور تماشاخانه سنگلج

8

کم کردن چربی‌های شکم با نان‌های سبوس‌دار

  • کد خبر : 58834
  • 21 خرداد 1400 - 15:51
کم کردن چربی‌های شکم با نان‌های سبوس‌دار
متخصص تغذیه و رژیم درمانی بیان کرد: مصرف نان‌های تیره و سبوس‌دار موجب کاهش چربی‌های شکمی می‌شود.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران، سیدضیاءالدین مظهری متخصص تغذیه و رژیم درمانی، استاد دانشگاه و نایب رئیس انجمن علمی پیشگیری و درمان چاقی در ایران اظهار داشت: نان، سرشار از ویتامین‌های گروه b، ویتامین e و مواد معدنی مانند منیزیم، آهن، روی و حتی کلسیم است.

مظهری افزود: اگر افراد عادت کنند سر سفره هایشان از نان سبوس دار استفاده کنند، تمام ویتامین‌ها و املاح ضروری به بدن آن‌ها می‌رسد. البته باید به این نکته توجه داشت که بر خلاف تصور برخی افراد، ویتامین‌ها و املاحی که در نان وجود دارد در فرآیند پخت از بین نمی‌رود، ولی ممکن است بخشی از فعالیت‌های ویتامین‌ها کاسته شود و حتی در صورتی که دمای پخت بسیار بالا باشد، فقط درصد کمی از ویتامین ها از بین می‌رود.

نایب رئیس انجمن علمی پیشگیری و درمان چاقی با بیان اینکه کاهش املاح و ویتامین‌های موجود در نان در فرآیند پخت، اهمیت زیادی ندارد تصریح کرد: افراد هنگامی که مواد غذایی مانند سبزی ها، حبوبات، غلات، گوشت ها، لبنیات و میوه‌ها را مصرف می کنند، می‌توانند نیاز‌های بدن خود به املاح و ویتامین‌ها را از طریق این مواد غذایی تأمین کنند.

این استاد دانشگاه درباره خواص سبوس گندم خاطرنشان کرد: گندم از لایه هایی شامل پوست، جوانه و لایه هایی حاوی کربوهیدرات یا همان نشاسته تشکیل است و زمانی که گندم به آرد تبدیل می‌شود، به ذرات ریزی تبدیل شده و از الک‌های مختلفی عبور داده می‌شود.

متخصص تغذیه و رژیم درمانی اذعان کرد: با مخلوط شدن پوسته خارجی گندم با مغزش که نشاسته گندم نامیده می شود، سبوس گندم که در آن ترکیبات با ارزشی و مغذی وجود دارد البته باید توجه داشت سبوس گندم، انرژی تولید نمی‌کند و افراد با مصرف آن چاق نمی‌شوند. همچنین سبوس گندم و نان های سبوس دار برای کودکان در سن رشد بسیار مفید هستند.

وی در پایان افزود: نان‌های غنی شده از افزودن ویتامین‌ها و املاح معدنی به آرد تهیه می‌شوند که بخشی از نیاز بدن به مواد مورد نیاز را تأمین می‌کنند. سبوس هم به دلیل دارا بودن انواع ویتامین به غنی شدن آرد کمک می‌کند. نکته مهم این است که مصرف نان‌های تیره و سبوس دار موجب کاهش چربی‌های شکمی می شود.

انتهای پیام /

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=58834
  • 15 بازدید

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.