تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳ فعالیت شبانه‌روزی خطوط بی‌آرتی پایتخت ثبت سه اثر تاریخی در فهرست آثار ملی پایتخت جزئیات افزایش وام ودیعه مسکن مخصوص کارگران رسیدگی به افزایش تعطیلات پایان هفته پس از بازگشایی مجدد مجلس افزایش ۳۰ میلیون لیتری تولید بنزین و نفت‌گاز تا پایان ۱۴۰۵ درمان اضطراب عامل کاهش خطرات قلبی شایع‌ترین علائم حمله قلبی ضرورت رفع موانع حضور مردم در فعالیت‌های اقتصادی تاکید بر تصویب طرح ساماندهی نیروهای قراردادی و شرکتی افزایش ۵ برابری بودجه سال آینده شهرداری تهران گروه‌های مشمول بلیت رایگان و نیم‌بها موزه‌ها طلسم‌شکنی ایران در ترکمنستان با طعم صعود تمرین پرسپولیسی‌ها باز هم بدون سرمربی مضرات نوشیدن آب یخ در افطار جزئیات آغاز مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک نفت و گاز عامل اصلی رشد اقتصادی کشور در سال ۱۴۰۲ رُشد تولید فولاد خام ایران سوخت جایگزین راه حلی برای کاهش مصرف بنزین اجاره خانه‌های اشتراکی در تهران جزئیات طرح تشدید مجازات همکاری با کشورهای متخاصم

9

انتخابات ۲۸ خرداد از ۷ صبح تا ۱۲ شب برگزار می‌شود

  • کد خبر : 58830
  • 21 خرداد 1400 - 15:44
انتخابات ۲۸ خرداد از ۷ صبح تا ۱۲ شب برگزار می‌شود
عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: تاکید ما این است که فرآیند برگزاری انتخابات از ۷ صبح تا ۱۲ شب باشد. البته اگر بعد از این ساعت کسی بیرون از مراکز رأی‌گیری مانده بود، درب مراکز أخذ رأی برای او باز شود و از او نیز رأی‌گیری صورت گیرد‌.

محمدحسن صادقی مقدم عضو حقوقدان شورای نگهبان در مراسم گردهمایی عوامل برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ که صبح امروز در سالن اجتماعات هتل ارم برگزار شد،طی سخنانی اظهار داشت: آقای نادری امروز بحث لزوم همکاری شورای نگهبان با مجلس در حوزه نظارت بر انتخابات شوراها را مطرح کردند در حالی که شورای نگهبان در حال حاضر عِده و عُده محدودی دارد و توانایی نقش‌آفرینی در این حوزه را ندارد. البته با طرح‌هایی که در دست بررسی است ان شاالله بتوانیم برای انتخابات‌های آتی در این زمینه کمک کنیم.

وی گفت: ما وظیفه دینی داریم که در حوزه انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات شوراها و انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان، آن‌چه که اراده و خواست مردم است با صحت و سلامت و در نهایت سرعت تجمیع کنیم و به نمایش گذاشته و تحویل خود آن‌ها بدهیم. در این مسیر هرگز هیچ‌کس نباید حاضر شود که آخرت خود را برای دنیای دیگران هزینه کند.

عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: به هرحال تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا این بوده که برای تحقق همزمان افزایش سطح  مشارکت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی ساعت أخذ رأی از ساعت ۷ صبح روز ۲۸ خرداد تا ۲ بامداد روز بعد باشد که این شرایط ایجاب می‌کند که عوامل نظارتی و اجرایی پیش از ساعت ۷ صبح بر سر صندوق‌ها حاضر شوند که این موضوع کمی دشوار است. اما با این حال شورای نگهبان برای همراهی با این ایده و افزایش مشارکت با شروع أخذ رأی در ساعت ۷ صبح موافقت کرد.

وی افزود: اما نکته‌ای که اینجا باید مورد توجه قرار گیرد این است بر اساس قانون، ۲۴ ساعت قبل از شروع فرآیند انتخابات تبلیغات باید پایان بپذیرد. بر این اساس پایان قانونی زمان تبلیغات نیز باید ۷ صبح روز قبل باشد. از سوی دیگر با توجه به تجربه‌ انتخابات‌های قبلی معمولا در ساعات پایانی روز انتخابات بعضا تخلفات انتخابات رخ می‌دهد. بنابراین تاکید ما این است که فرآیند برگزاری انتخابات از ۷ صبح تا ۱۲ شب باشد. البته اگر بعد از این ساعت کسی بیرون از مراکز رأی‌گیری مانده بود، درب مراکز أخذ رأی برای او باز شود و از او نیز رأی‌گیری صورت گیرد‌.

صادقی‌مقدم اضافه کرد: از مردم می‌خواهیم که در همان ساعات اولیه پای صندوق‌های رأی حاضر شوند و کار را تمام کنند و با حضورشان میزان مشارکت را بالا ببرند و شکست دیگری را برای دشمن رقم بزنند. رأی دادن، ادامه راه مدافعان حرم است.

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان با بیان اینکه دشمن به دنبال اختلاف افکنی در میان افراد و گروه‌ها و جریان‌هاست، گفت: باید با حضور پای صندوق‌های رأی و ایجاد وفاق، همراهی و همدلی اجازه ندهیم دشمنان به خانه‌های ما نفوذ پیدا کند.

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=58830
  • 63 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.