تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران تاکید بر جلوگیری از تخریب بناهای مجاور کاخ گلستان تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده بازگشت ۳ ملی‌پوش به تمرین استقلال تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی مخالفت نکونام با درخواست ملی‌پوشان استقلال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳

2

زنگ خطر تولید گوشت در کشور به صدا درآمد

  • کد خبر : 58783
  • 21 خرداد 1400 - 11:45
زنگ خطر تولید گوشت در کشور به صدا درآمد
مدیر عامل اتحادیه صنعت دامپروران بیان کرد: در شرایط کنونی دامداران به علت نبود علوفه، دام های مولد خود را به کشتارگاه می‌برند که این موضوع زنگ خطری برای تولید کشور محسوب می شود.

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران، جواد آزاد مدیر عامل اتحادیه صنعت دامپروران با اشاره به تاثیر شرایط خشکسالی بر بازار دام سبک اظهار داشت: در شرایط کنونی دامداران به علت نبود علوفه، دام های مولد خود را به کشتارگاه می‌برند که این موضوع زنگ خطری برای تولید کشور محسوب می شود.

وی افزود: با عرضه دام های مولد، قیمت در این فصل کاهش یافته است که با این وجود در فصل آینده دیگر دامی وجود ندارد که زایش کند.

آزاد متوسط قیمت کنونی هر کیلو دام سبک را ۵۰ هزار تومان اعلام کرد و ادامه داد: علی رغم آنکه قیمت دام به ۶۳ هزار تومان رسیده بود، اما حذف دام های مولد ناشی از نبود نهاده دولتی منجر به کاهش قیمت دام شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه گرانی گوشت ارتباطی به دامدار ندارد، اذعان کرد: در حال حاضر که قیمت هر کیلو دام ۵۰ هزار تومان یا کمتر است، هر کیلو گوشت با قیمت ۱۱۰ هزار تومان باید بدست مصرف کننده برسد که عرضه با نرخ های بالاتر ارتباطی به دامدار ندارد.

مدیر عامل اتحادیه صنعت دامپروران درباره تاثیر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بر بازار گوشت بیان کرد: بنابر برآورد صورت گرفته با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی قیمت گوشت به بالای ۲۷۰ هزار تومان خواهد رسید، در حالی که دام سبک کمترین بهره را از ارز ۴۲۰۰ تومانی می برد.

آزاد قیمت کنونی هر کیلو جو در بازار آزاد را ۶ هزار تومان و ذرت ۵ تا ۶ هزار تومان اعلام کرد و افزود: در حال حاضر نهاده دامی ۲ تا ۳ برابر نرخ مصوب در بازار عرضه می شود و به طور کلی تامین علوفه بر بازار گوشت اثر گذار است.

وی با اشاره به اینکه تامین علوفه به شرایط اقلیمی بستگی دارد، بیان کرد: در شرایط خشکسالی و کمبود بارش، علوفه ای در مرتع وجود ندارد که در چنین شرایطی بودن یا نبودن علوفه برای ادامه تولید حائز اهمیت است.

آزاد حمایت از جامعه دام عشایر را ناشی از سو مدیریت دولت دانست و گفت: با وجود آنکه عشایر کمتر از ۳۰ درصد دام کشور را تشکیل می دهد، اما متاسفانه دولت بین عشایر و سایر دامداران تبعیض قائل شده است که اگر حمایت لازم صورت نگیرد، در پاییز دامی برای عرضه به بازار نخواهیم داشت.

این مقام مسئول از بحران جدی بازار گوشت در شش ماهه دوم سال خبر داد و گفت: با توجه به فروش دام های مولد و نبود زایش در فصل پاییز، قیمت گوشت افزایش می یابد که این موضوع از ارز ترجیحی و حذف آن مهم تر است.

وی در پایان تصریح کرد: با توجه به حذف دام های مولد دیگر دامی باقی نمی ماند که در شش ماهه دوم سال بتوان راجع به قیمت صحبت کرد، از این رو دولت باید حمایت همه جانبه از دامداران داشته باشد‌.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=58783
  • 9 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.