تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

آغاز به کار هیات امنای محلات تهران در روز شوراها انتقاد از عملکرد شهردار در بی‌توجهی به تکثر سلایق فرهنگی تهران پیش‌بینی وضعیت تورم در ایران شرکای تجاری معدنی در سال ۱۴۰۲ مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ رونق صادرات با حذف ارز نیمایی در صنعت فولاد حذف سازه جدید در عمارت منسوب به فخرالدوله بیماری‌های قلبی از شایع‌ترین علل مرگ‌ در دنیا افزایش کاذب قیمت مسکن در بازار افتتاح بلدیه تا روز تهران کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی اعلام قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اثرات ساعات کاری طولانی بر سلامت تغییر روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت سرنوشت نامعلوم عمارت مسعودیه تهران نامه رسمی فدراسیون فوتبال به AFC برای تغییر مالکیت پرسپولیس و استقلال جزئیات فروش آنلاین میوه در میادین و میوه و تره‌بار تهران شیوه‏‏‌های معدن‌کاری با مسئولیت اجتماعی تغییر سقف برداشت از حساب بانکی افزایش تعطیلی‌ها مخالف تحقق شعار سال بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس تاثیر تحریم‌های تازه بر نفت ایران ۵۸ ‌درصد عرضه شمش فولادی بدون مشتری ریزش دیوار دومین بنای خشتی و گلی ایران تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا ورود ۵۰۰۰ اتوبوس جدید تا پایان سال به تهران آغاز رویداد «ایمنی حمل و نقل» در پایتخت از امروز ضرورت ارائه لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران انتقاد از عملکرد شهرداری در توجه به معماری ایرانی- اسلامی انتقاد از نمای شیشه‌ای ساختمان برخی دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها اعلام زمان شارژ کالابرگ اردیبهشت ماه ابلاغ دستورالعمل واردات ماشین‌آلات معدنی تصویب فوریت طرح برخی معافیت‌های مالیاتی برای شرکت‌های دولتی قیمت واحدهای نهضت ملی مسکن

6

تلاش شورای پنجم برای کاهش شکاف مناطق فقیر و غنی

  • کد خبر : 58739
  • 20 خرداد 1400 - 12:07
تلاش شورای پنجم برای کاهش شکاف مناطق فقیر و غنی
رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران بیان کرد: شورای پنجم از ابتدا تلاش کرده تا شکاف مناطق فقیر و غنی را کاهش دهد و بر این اساس سالانه، حدود ۲۰ درصد اختلاف بین مناطق برخوردار و محروم  با سایر مناطق کم شد.

به گزارش سرویس شورای شهری افق تهران، مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در نشست پایش عملکرد و بررسی پروژه‌های توسعه محلی منطقه ۱۸ تهران با بیان اینکه از ابتدای شورای پنجم برای دوازدهمین بار است که در منطقه ۱۸ حاضر می شوم، اظهار داشت: مدت زیادی در این منطقه زندگی کردم و نسبت به این منطقه تعلق خاطر دارم.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۱۵ خرداد افزود: اگر امروز پروژه‌های توسعه محلی را بررسی می کنیم به مدد و الطاف شهیدانی است که همه سرمایه زندگی خود را در اختیار ما قرار دادند.

فراهانی با بیان اینکه آسفالت‌ریزی در این منطقه، توسعه فضای سبز، توسعه فضاهای فرهنگی، توسعه فضاهای سرای محله و تعریض مناطق در منطقه ۱۸ بیشتر از سایر مناطق بوده است، اذعان کرد: تعریض هایی که در منطقه ۱۸ اتفاق افتاده در هیچ منطقه‌ای انجام نشده است.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران ادامه داد: پیگیری توسعه خطوط جنوبی خط ۳ مترو و تصویب احداث خطوط ۸ و ۱۱ مترو در این منطقه را از جمله طرح‌های توسعه در این منطقه دانست.

ویخاطرنشان کرد: بازآفرینی باغ راه حضرت زهرا (س)، تعیین تکلیف خط راه آهن تهران-تبریز که مشکلاتی را ایجاد کرده بود و اکنون قرار است در زیر زمین احداث شود را از دیگر اقدامات در این منطقه عنوان کرد.

فراهانی، همچنین با اشاره به مشکلاتی که در ابتدای شورای چهارم وجود داشت، تصریح کرد: برای مثال سند بودجه شهرداری در گذشته یک سند محرمانه تلقی می شد و وقتی می خواستیم سند بودجه را ببینیم یک ماه طول کشید تا سند بودجه را جمع‌آوری کنند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه حتی شهرداران مناطق نیز بودجه شهرداری را در اختیار نداشتند، ادامه داد: در دوره جاری سند بودجه بر روی سایت شفافیت در معرض دید همگان قرار گرفت.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران با بیان اینکه شهر تهران فقط به پروژه های بزرگ مقیاس نیاز ندارد، تاکید کرد: البته در دوره گذشته نیز این پروژه ها در شمال شهر تعریف می شد و مناطق شمالی دو یا سه برابر بودجه سایر مناطق، بودجه دریافت می‌کردند که این روال، روال غلطی بود.

فراهانی تاکید کرد: از ابتدای شورای پنجم تلاش کردیم شکاف مناطق فقیر و غنی را کاهش دهیم و بر این اساس سالانه، حدود ۲۰ درصد اختلاف بین مناطق برخوردار و محروم  با سایر مناطق کم شد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در سال جاری نیز ۷۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار برای پروژه های کوچک مقیاس همه محلات منطقه، بودجه در نظر گرفته شده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه انتخابات تبلور حاکمیت مردم بر سرنوشت خود است یادآور شد: باید تلاش کنیم تا تاثیر بیشتری در تعیین سرنوشت خود داشته باشیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=58739
  • 86 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.