تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها جدیت مصدومیت ستاره استقلال کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش شدید تعداد معادن در حال بهره‌وری بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال اختصاص نیمی از بودجه ۱۴۰۳ به حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح تقسیم تهران آغاز ثبت‌نام متقاضیان ترمیم نمره از اول اردیبهشت تغییر رقم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت کاهش تعداد معادن فعال کشور بانک‌ها مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس آخرین مهلت کودکستان‌ها برای محاسبه شهریه مواد غذایی مفید برای سلامت مو ضرورت جلوگیری از طغیان سفید بالک‌ها در پایتخت

5

دغدغه جوانان تم اصلی سریال بوتیمار

  • کد خبر : 57502
  • 05 خرداد 1400 - 13:38
دغدغه جوانان تم اصلی سریال بوتیمار
بازیگر سریال «بوتیمار» بیان کرد: نهال تقریبا هم سن خودم است و دانشجو بودنش به من شباهت دارد و آنقدرها هم با من تفاوت ندارد. اما اتفاق ها و درگیری هایی که برایش در موقعیت پیش می آید، خیلی شبیه به من نیست.

به گزارش سرویس فرهنگی هنری افق تهران، سریال «بوتیمار» درست است نام عجیب و غریبی دارد که شاید خیلی ها برای اولین بار این نام را می شنوند. اما در بطن ماجرایش که بروید متوجه می‌شوید چرا این نام را برای این سریال انتخاب کردند.

این سریال روایت یک قصه خانوادگی را در دل جامعه و فراز و نشیب‌هایش نشان می دهد. خانواده‌ای که بنا به شرایطی مجبور به سفری به شمال کشور می شوند و هر کدام از اعضای آن دغدغه ای برای آینده و زندگی خود دارند.

نهال هم تنها دختر این خانواده است که در سن دانشجویی می خواهد با یکی از هم کلاسی هایش ازدواج کند. مشکلاتی که برای پدر و خانواده او رخ می دهد در میانه داستان او را هم درگیر این ماجرا می کند و قصه‌ای با چاشنی کرونا را تصویر می کند.

«سارا مقربی» بازیگر سریال بوتیمار درباره ایفای نقش نهال و تجربه حضور در سریال‌های کمدی و جدی اظهار داشت: حضورم در بوتیمار اولین تجربه‌ام نیست اما اولین کاری است که تا به حال از من پخش شده است.

وی ادامه داد: قبل از این کار تئاتر بازی می کردم و همین باعث شد که مرا شناختند و از من دعوت به همکاری کردند و به دفتر رفتم و آقای مهام و نجف زاده را از نزدیک دیدم و صحبت کردیم.

مقربی افزود: کمدی برخلاف تصوری که همه دارند شاید خودم هم همین تصور را داشتم که خیلی کار راحتی است، اما واقعا اینطور نیست. خیلی چالش بزرگی است اینکه بخواهی کمدی کار کنی. اینکه در یک فضای جدی باعث شوید یک کاری طنز شود و بقیه با آن بخندند و برای من هم چالش بزرگی بود اما خداراشکر با راهنمایی هایی که آقای نجف زاده کردند خیلی به من کمک کردند و امیدوارم که مسیر را درست پیش رفته باشم.

این بازیگر اذعان کرد: در این سریال،‌کار به روزی است. به نسبت اینکه دغدغه کل آدم های این کار همان کرونا است و مسائل و مشکلاتی که الان مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند را سعی کردیم در کار نشان دهیم.

وی تصریح کرد: ما هم تلاش کردیم تا جایی که می شود به روز جلو رویم و تمام این مشکلات مردم را نشان دهیم حالا در قالبش کاری کنیم که یک جاهایی هم مردم با ما همذات پنداری کنند و لبخندی روی لبانشان بیاید.

مقربی درباره اینکه این سریال کمدی صرف نیست؟ یادآور شد: نه این سریال کمدی صرف هست، اما در کنار کمدی بودن مشکلات و مسائل مردم را هم با خودش درگیر کرده است.

وی خاطرنشان کرد: خیلی سعی کردیم که اوضاع را طوری نشان دهیم که مردم را شاد کنیم و حالشان خوب شود اما تا آنجایی که می شد تمام شرایط کرونا پروتکل هایش و اتفاق هایی که مردم با آن درگیرند را نشان دادیم. حتی جایی هست که یکی از شخصیت ها دچار این بیماری می شود و سعی می کنیم حال بقیه را هم نشان دهیم.

وی ادامه داد: فکر می کنم بتواند خیلی مردم را کمک کند چونکه الان همه مردم با آن درگیرند و چیزی نیست که نتوانند حسش کنند و نتوانند با آن همذات پنداری کنند، کما اینکه چند وقتی از کرونا گذشته و حس می کنم در یک زمانی برای مردم عادی شده بود. اما امیدوارم حداقل این کار باعث شود تلنگری به مردمی زده شود که بی خیال هستند و مردم این موضوع را جدی بگیرند و آنقدر راحت از کنارش رد نشوند چون واقعا ساده نیست و باید انگار یکی از اعضای خانواده درگیر شود تا بقیه متوجه شوند چی هست و چقدر سخت و خطرناک است.

مقربی افزود: نهال تقریبا هم سن خودم است و دانشجو بودنش به من شباهت دارد و آنقدرها با من تفاوت ندارد. اما اتفاق ها و درگیری هایی که برایش در موقعیت های مختلف پیش می آید، شاید متفاوت از زندگی شخصی من باشد. اما به صورت کلی آنقدر از من دور نیست.

این بازیگر در خصوص نقش نهال دغدغه های سارا مقربی را در زندگگی شخصی اش نشان می دهد؟ اذعان کرد: فکر می کنم نه فقط دغدغه من، دغدغه خیلی از جوان های امروزی شاید حتی نشان می دهد. درگیری با دانشگاه ازدواج مخالفت پدر یا اتفاق هایی که در خانواده می افتد و او را درگیر می کند. کلا این کار یک خانواده ای را نشان می دهد که همه پشت هم بودند و هم را دوست دارند و سعی می کردند در کنار هم زندگی شان را جلو ببرند. این موضوع دغدغه همه هم سن و سالان من است.

وی درباره  کار کردن در شرایط کرونایی تصریح کرد: تجربه بسیار سختی است و امیدوارم دیگر نه فقط خود من هیچ کسی در هیچ زمانی این را تجربه را امتحان نکند. به غیر از اینکه ماسک می زنید و جلوی دوربین می روید این استرسی که سر کار دارید و اینکه الان چه می شود و این ویروس هست و چه کسی ممکن است به این بیماری مبتلا شده باشد؟ همه و همه از جمله دغدغه های یک بازیگر در پشت صحنه سریال است. اما خداراشکر در این کار واقعا پروتکل های بهداشتی رعایت شد و تا همین الان هیچ کسی در گروه دچار این بیماری نشد.

مقربی خاطرنشان کرد: برایم افتخار بزرگی بود که بخواهم با این عزیزان کار کنم. واقعا کار کردن کنارشان خیلی برایم لذت بخش بود و مثل کلاس درس بود که خیلی یاد گرفتم و سعی کردم تا جایی که می توانم از کنارشان بودن بیشتر یاد بگیرم. از طرفی هم خیلی این دو عزیز به من کمک کردند و در مواقع لازم راهنمایی هایشان شامل حالم شد.

وی بیان کرد: به هر حال هر بازیگری دوست دارد اغلب ژانرها را در کارنامه کاری اش تجربه کند. کار کمدی را دوست دارم اما دوست دارم کار جدی را هم حتما تجربه کنم و اینطور نباشد که فقط کمدی یا فقط جدی کار کنم و ترجیح می دهم متنوع کار کنم.

بازیگر نقش نهال یادآور شد: صد در صد تلویزیون برایم جذاب تر است. به خاطر اینکه مردم عام خیلی بیشتر آن را می بینند و بازیگر هم بیشتر دیده می شود و مردم بیشتر دوستت دارند. اما از طرفی هم سینما تجربه خیلی بزرگی است و حتما هم دوست دارم تجربه اش کنم.

مقربی افزود: به صورت هنرجویی از دوران کودکی بازیگری را شروع کردم اما تقریبا سه چهار سال تئاتر حرفه ای و نیمه حرفه ای کار کردم اما کاری که در تهران کار کرده باشم تئاتر خانه برنارد آلبا بود که بازی کردم.

وی درباره خوش‌شانسی اذعان کرد: بله هم خوش شانس هم اینکه تلاش کرده بودم. اینطور نیست که همه اش شانس باشد به هر حال تلاش کردم و راه سختی را پشت سر گذاشتم تا به اینجا رسیدم و امیدوارم مابقی مسیر را هم درست بروم.

 برنامه ریزی هایی دارم و از چهار سال پیش برنامه هایی ریختم و خداراشکر تا الان طبق آنچه دوست داشتم پیشرفته امیدوارم بقیه اش هم همینطور پیش رود.

سریال «بوتیمار» به کارگردانی علیرضا نجف زاده و نویسندگی سعید جلالی و تهیه کنندگی مهران مهام این شب ها از شبکه سه پخش می شود.

در این سریال حمید لولایی، مرجانه گلچین، علی صبوری،‌رامین ناصر نصیر، اشکان اشتیاق، سارا مقربی، سامی غریبی، مهران رجبی، ساناز سماواتی، هدایت هاشمی و … به ایفای نقش می پردازند.

در یک خطی این سریال آمده است: بوتیمار همیشه در تشنگی بـه سر می‌برد اما آن هنگام کـه بـه رودخانه و یا دریا می‌رسد، نگران می شود کـه مبادا آب دریا تمام شود و او از تشنگی بمیرد، پس آب نمی‌خورد و تشنه می ماند، بوتیمار همیشه نگران فردا است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=57502
  • 14 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.