تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها جدیت مصدومیت ستاره استقلال کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش شدید تعداد معادن در حال بهره‌وری بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال اختصاص نیمی از بودجه ۱۴۰۳ به حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح تقسیم تهران آغاز ثبت‌نام متقاضیان ترمیم نمره از اول اردیبهشت تغییر رقم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت کاهش تعداد معادن فعال کشور بانک‌ها مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس آخرین مهلت کودکستان‌ها برای محاسبه شهریه مواد غذایی مفید برای سلامت مو ضرورت جلوگیری از طغیان سفید بالک‌ها در پایتخت

7

حقیقت‌گویی علت اصلی هجمه‌های فراوان به گاندو

  • کد خبر : 57488
  • 05 خرداد 1400 - 13:02
حقیقت‌گویی علت اصلی هجمه‌های فراوان به گاندو
بازیگر سینما و تلویزیون بیان کرد: علت اصلی انتقادات حقیقت‌گویی این سریال است و این واکنش‌‌ها طبیعی است و جای تعجب چندانی ندارد.

به گزارش سرویس فرهنگی هنری افق تهران، علیرام ‌نورایی بازیگر سینما و تلوزیون اظهار داشت: تاکنون سه بار در نقش جاسوس جلوی دوربین رفته است؛ در فیلم «قلاده های طلا» و سریال های «ماتادور» و «گاندو۱». او در سریال گاندو۱ به کارگردانی جواد افشار ایفاگر نقش فرهاد حقی (مهران عربی) است؛ جاسوسی که در پوشش خبرنگار و مدرس خبرنگاری فعالیت می‌ کند. نورایی در این گفت و گو تاکید می‌ کند که قرار نبوده در گاندو نقش جاسوس را بازی کند و در ابتدا برای ایفای یکی از ماموران امنیتی در نظر گرفته شده بوده؛ اما به دلیل فعالیت همزمانش در یک سریال دیگر و مشغله کاری، نقشی کوتاه ‌تر یعنی همین فرهاد حقی به او سپرده شده است. با این حال او تاکید می ‌کند هر نقشی ویژگی ها و خصوصیات مخصوص به خودش را دارد و همه جاسوس ها شبیه هم نیستند. این بازیگر، گاندو را از جمله سریال های پرمخاطب تلویزیون در سال های اخیر بر می‌ شمرد و تاکید می ‌کند این مجموعه توانسته با توجه به موضوع خاصش با طیف وسیعی از مخاطبان ارتباط بگیرد. به گفته نورایی، از آنجا که تاکنون سریال‌ های زیادی با موضوعات امنیتی اطلاعات ساخته نشده است، مردم از تماشای چنین آثاری استقبال می‌ کنند.

وی علت اصلی انتقادات و هجمه‌های فراوان به گاندو را هم حقیقت گویی این سریال عنوان می‌ کند و می‌ گوید چنین واکنش‌ هایی طبیعی است و جای تعجب چندانی ندارد. پول کثیف، جابربن حیان، از نفس افتاده، شاید برای شما هم اتفاق بیفتد، قفسی برای پرواز، هوش سیاه، ماتادور، جاده چالوس، محکومین، سارق روح، از یاد رفته ها و روزهای ابدی از جمله سریال هایی هستند که نورایی در آنها به ایفای نقش پرداخته است.

شبکه آی فیلم به تازگی سریال گاندو۱ به کارگردانی جواد افشار و با نقش‌آفرینی بازیگرانی همچون داریوش فرهنگ، وحید‌رهبانی، پیام دهکردی، فرهاد قائمیان، محمدرضا شریفی نیا، لیلا اوتادی، سارا خوئینی ها، آزیتا ترکاشوند، پندار اکبری، نگار عابدی و صالح میرزا آقایی را بر روی آنتن خود داشت که پخش قسمت های انتهایی آن، همزمان شد با نمایش سریال گاندو۲٫ به همین بهانه گفت و گویی داشته ایم با علیرام نورایی بازیگر نقش فرهاد حقی در این مجموعه نمایشی.

وی در خصوص  بازپخش سریال گاندو۱ در شبکه آی ‌فیلم ادامه داد: بله. خبر داشتم؛ اما متاسفانه به علت مشغله کاری نتوانستم سریال را ببینم. از طریق فضای مجازی بازخوردهای خیلی خوبی از این بازپخش گرفتم. مخاطبان زیادی گاندو را تماشا می ‌کردند و سریال را دوست داشتند.

علیمرام در پاسخ به سوال گاندو سومین همکاری شما با جواد افشار پس از سریال‌های پول کثیف و جابربن حیان است. از این همکاری رضایت داشتید؟ افزود: بله، جواد افشار کارگردان کاربلد و خوش ذوقی است. او خوب می داند که چطور یک سریال را به سرانجام برساند. وقتی مرا به دفترش دعوت کرد تا درباره سریال گاندو صحبت کنیم، همزمان در کار «نفوذ» (روزهای ابدی) آقای شمقدری بازی داشتم؛ اما با توجه به لطف همیشگی ای که به من دارند، قرار شد همزمان درگاندو هم مشغول شوم. البته نقشی که در ابتدا برای من در نظر گرفته بودند، چیز دیگری بود؛ اما به علت بازی ام در روزهای ابدی و لزوم حفظ گریمی که در آن سریال داشتم، نقش فرهاد حقی یا همان مهران عربی به من سپرده شد.

وی اذعان کرد: همانطور که گفتم قرار بود نقش دیگری را در گاندو بازی کنم و کاندیدای یکی از ماموران اطلاعاتی- امنیتی بودم؛ اما به دلیل درگیر بودنم در سریال دیگری، در نهایت نقش یکی از جاسوس ها به من رسید. البته این موضوع را هم باید در نظر داشت که هر کاراکتر یک سری ویژگی های مخصوص به خودش را دارد و لزوماً همه جاسوس ها شبیه هم نیستند. نقشم در گاندو هم اگر چه جزو شخصیت های اصلی و محوری قصه نیست؛ اما به هر حال تاثیرگذاری خودش را دارد. خودم دوست داشتم نقش دیگری را در گاندو ایفا کنم؛ اما شرایط این اجازه را نداد.

این بازیگر سینما و تلوزیون تصریح کرد: گاندو جزو سریال های پرمخاطب تلویزیون در سال‌های اخیر بود. موضوع این سریال هم خاص بود و با این وجود، توانست با مردم ارتباط خوبی بگیرد.

علیمرام در خصوص اینکه چه دلایلی را برای این موفقیت در برقراری ارتباط با مخاطب متصور هستید؟ خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم موضوع این سریال نقش اصلی را در جذابیت برای مخاطبان بازی می کرد. تاکنون سریال های زیادی با موضوعات امنیتی _ اطلاعاتی ساخته نشده است و برای مردم تازگی دارد. بحث امنیت برای همه اهمیت دارد. البته روایت جذاب قصه هم در استقبال مخاطبان تاثیر زیادی داشت. عوامل سریال گاندو توانسته بودند یک موضوع مهم و حساس را در قالب قصه ای جذاب و کاراکترهای واقعی و باورپذیر برای مخاطب روایت کنند و همین عامل، جذب بیننده و همراهی با اثر را به دنبال داشت.

وی درباره هجمه‌‌ها و انتقاداتی که به این سریال شد، یادآور شد: گاندو می ‌خواست پرده از برخی حقایق بردارد و طبیعی است که با واکنش ‌های بعضا تندی هم مواجه شود. مهم مردم هستند که از برخی حقایق مطلع شوند و از سریال هم استقبال خیلی خوبی کردند. به هر حال، هر سریالی با یک‌سری بازخوردهای مثبت و منفی مواجه می ‌شود و این اصل کلی درباره گاندو با توجه به موضوع امنیتی اش پررنگ تر بود. گاندو به موضوعاتی می‌ پرداخت که بازگو کردنش برای بعضی ها خوشایند نبود و سعی کردند با هجمه هایشان چهره سریال را برای مخاطب مخدوش کنند که استقبال مردم نشان داد در این کار موفق نبودند.

علیمرام ادامه داد: مردم سریال را دوست داشتند و بازخوردهای خیلی مثبتی دریافت کردم که واقعاً دلگرم‌ کننده بود. البته بودند کسانی که انتقادات تند و حتی  فحاشی هم می کردند. این بازخوردها برایم چیز عجیب و دیگری نیست و به نوعی برایم عادی شده است. پیش از گاندو در زمان اکران فیلم‌های پایان نامه و قلاده های طلا هم با واکنش‌های تند و مغرضانه ای مواجه شده بودم.

این بازیگر در پاسخ به سوال اینکه بیننده سریال های شبکه آی فیلم هستید؟ افزود: اصولا فرصت زیادی برای تماشای تلویزیون ندارم؛ اما اگر فرصتی باشد آی فیلم از جمله اولویت ‌هایم است. خبر دارم که آی ‌فیلم مخاطبان جهانی دارد و به حسن نظر و سلیقه مدیران و دست اندرکاران این شبکه تبریک می‌گویم.

وی در پایان در خصوص اینکه این روزها مشغول چه کاری هستند، یادآور شد: در یک سریال بازی دارم؛ اما از آنجایی که قرار شده فعلاً خبری رسانه ‌ای نشود، نمی‌توانم درباره آن صحبت کنم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=57488
  • 13 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.