تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳ فعالیت شبانه‌روزی خطوط بی‌آرتی پایتخت ثبت سه اثر تاریخی در فهرست آثار ملی پایتخت جزئیات افزایش وام ودیعه مسکن مخصوص کارگران رسیدگی به افزایش تعطیلات پایان هفته پس از بازگشایی مجدد مجلس افزایش ۳۰ میلیون لیتری تولید بنزین و نفت‌گاز تا پایان ۱۴۰۵ درمان اضطراب عامل کاهش خطرات قلبی شایع‌ترین علائم حمله قلبی ضرورت رفع موانع حضور مردم در فعالیت‌های اقتصادی تاکید بر تصویب طرح ساماندهی نیروهای قراردادی و شرکتی افزایش ۵ برابری بودجه سال آینده شهرداری تهران گروه‌های مشمول بلیت رایگان و نیم‌بها موزه‌ها طلسم‌شکنی ایران در ترکمنستان با طعم صعود تمرین پرسپولیسی‌ها باز هم بدون سرمربی مضرات نوشیدن آب یخ در افطار جزئیات آغاز مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک نفت و گاز عامل اصلی رشد اقتصادی کشور در سال ۱۴۰۲ رُشد تولید فولاد خام ایران سوخت جایگزین راه حلی برای کاهش مصرف بنزین اجاره خانه‌های اشتراکی در تهران جزئیات طرح تشدید مجازات همکاری با کشورهای متخاصم سودجویی از رقابت در فروش نفت ایران بارش باران و وزش باد شدید در تهران استقبال ورود گردشگران از در کوچه تکیه دولت ممنوعیت اتراق در بوستان‌ها به دلیل هشدار هواشناسی ضرورت تخصیص بودجه برای مرمت آثار فرهنگی تهران

3

اعضای شورای شهر پنجم به جای طلبکاری باید پاسخگو باشند

  • کد خبر : 56153
  • 21 اردیبهشت 1400 - 13:32
اعضای شورای شهر پنجم به جای طلبکاری باید پاسخگو باشند
معاون اسبق شهرداری تهران بیان کرد: شورای پنجم در آخرین هفته‌ها و روزهای مسوولیت به جای ارائه گزارش عملکرد خود با سیاه نمایی از اقدامات صورت گرفته از زمان مدیریت آقای قالیباف نقدهای غیرمنصافه می‌کنند تا پاسخگو نباشند.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، سیدجعفر تشکری هاشمی معاون اسبق شهرداری تهران و رئیس سابق سازمان حمل و نقل و ترافیک تهران اظهارداشت: مسوولان شهری و اعضای شورای شهر پنجم در پایان دوره خودشان به جای طلبکاری باید پاسخگو باشند و گزارشی از عملکرد این دوره ارائه بدهند.

وی افزود: متاسفانه شورای پنجم در آخرین هفته‌ها و روزهای مسوولیت به جای اینکه کارنامه و گزارش عملکرد خودش را در اختیار مردم قرار بدهد و پاسخگو باشد که در این چهار سال چه کرده تنها مشغول نقدهای غیرمنصفانه از زمان مدیریت آقای قالیباف است و تلاش می کنند با سیاه نمایی از اقدامات صورت گرفته در آن مقطع در آخرین روزها همچنان پاسخگو نباشند و طلبکارانه تنها ادعاهای نادرست و غیر واقعی در این خصوص مطرح کنند.

معاون اسبق شهرداری تهران ادامه داد: شورا باید در برابر مردم پاسخگو باشد و حالا بگویند در این چهار سال چه پیشرفتی در شهر حاصل شده کدام اقدام تاثیرگذار در حوزه های اجتماعی، فرهنگی، حمل و نقل، آلودگی هوا و توسعه عدالت خصوصا در مناطق محروم و جنوبی تهران انجام شده در حالی که مردم در این دوره کارنامه قابل قبولی ندیده اند و تنها شاهد دورانی بی عمل همراه با خطاهای متعدد در حوزه های مختلف بوده اند. در سوی دیگر همین مردم عملکرد و کارنامه دوران آقای قالیباف را با گوشت و پوست خودشان لمس کردند. پیشرفت شهر را در حوزه های مختلف دیدند. مردم در مورد گذشته قضاوت می کنند، شما بگویید در دوره مدیریت خودتان چه کردید؟

وی بیان داشت: در دوره مدیریت آقای قالیباف به طور متوسط در هر سال حداقل دو مگاه پروژه عظیم و قابل توجه در شهر تهران به بهرداری می رسید. پروژه های عظیم شهری، اتوبان ها، تونل ها، پل ها، دریاچه خلیج فارس و اقداماتی از این دست را نمی شود انکار کرد. حالا از دوستان می پرسیم مگا پروژه شما چه بوده می گویند شهرنفروشی کردیم.

تشکری هاشمی در پاسخ به این پرسش که از نظر شما عبارت شهر نفروشی آن هم به عنوان یک پروژه عظیم چه مفهومی دارد؟ گفت:اگر کار نکردن را مگا پروژه تعریف می کنند بی عمل بودن مصداق بزرگ ترین عملکرد آقایان است. در خصوص شهر نفروشی باید بگویند که اگر این کار را خلاف طرح تفصیلی و طرح جامع شهر تهران انجام داده اند که باید پاسخگو باشند و در واقع تخلف کرده اند. طبق قانون وقتی مردم خواستار دریافت پروانه ساخت هستند باید به خواسته آنها رسیدگی شود و طبق ضوابط شهرداری اقدام به صدور پروانه با رعایت قانون می کند. حالا باید ببینیم چرا مردم درخواستی برای صدور پروانه ساخت ندارند.

وی در پاسخ به اینکه به اعتقاد شما دلیل کاهش درخواست‌ها برای صدور پروانه چیست؟ گفت:حقیقت این است بلایی بر سر مردم آورده اند که توان ساخت و ساز ندارند و اگر مردم برای دریافت پروانه ساخت مراجعه نمی کنند دلیلش این است تورمی در اقتصاد شهری ایجاد شده که دیگر ساخت و ساز توجیه اقتصادی ندارد و وضعیت رشد بی رویه قیمت مسکن هم کاملا مشخص است. چند برابر شدن عوارض و تراکم طبیعتا باعث می شود مردم نتوانند برای دریافت پروانه و اقدام به ساخت و ساز اقدام کنند و این با این وضعیت مدعی مگاپروژه شهرنفروشی می شوند که نتیجه آن هم مشخص است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=56153
  • 24 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.