تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها جدیت مصدومیت ستاره استقلال کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش شدید تعداد معادن در حال بهره‌وری بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال اختصاص نیمی از بودجه ۱۴۰۳ به حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح تقسیم تهران آغاز ثبت‌نام متقاضیان ترمیم نمره از اول اردیبهشت تغییر رقم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت کاهش تعداد معادن فعال کشور بانک‌ها مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس آخرین مهلت کودکستان‌ها برای محاسبه شهریه مواد غذایی مفید برای سلامت مو ضرورت جلوگیری از طغیان سفید بالک‌ها در پایتخت

4

پیامدهای سفر در بروز موج چهارم کرونا

  • کد خبر : 56122
  • 21 اردیبهشت 1400 - 12:01
پیامدهای سفر در بروز موج چهارم کرونا
وزیر بهداشت بیان کرد: هر آنچه با ما کرد، سفر کرد و این مسافرت‌ها بودند که عامل بروز موج چهارم شد.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران، سعید نمکی وزیر بهداشت، در اجلاس رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، اظهار داشت: اولین اقدام موفق ما در مقابله با ویروس انگلیسی، جلوگیری از انجام اعمال جراحی الکتیو بود.

وی ادامه داد: بحث درمان سرپایی با یک داروی آنتی وایرال، یکی دیگر از اقدامات موفق ما برای کنترل ویروس انگلیسی در کشور بود. ما در خوزستان این کار را انجام دادیم و نتایج آن کاملاً رضایت بخش بود و اگر غیر از این بود، امکان نداشت بتوانیم بیماری را در این استان مدیریت کنیم.

نمکی افزود: استفاده از بستری موقت و دریافت داروی ضد ویروس، باعث شد اجازه ندهیم همه تخت‌های بیمارستانی در اشغال بیماران کرونایی باشد. زیرا، ما نیاز داریم تخت‌های بیمارستانی را برای بیماران غیر کرونایی هم در نظر بگیریم.

وی با عنوان این مطلب که ما ۱۱ هزار تخت آی سی یو داریم، اذعان کرد: اگر قرار بود همه بیماران را در موج چهارم کرونا بستری می‌کردیم، حداقل به ۴۵ هزار تخت آی سی یو نیاز داشتیم.

وزیر بهداشت به شکل گیری کمیته‌های ترخیص اشاره کرد و تصریح کرد: تشکیل این کمیته‌ها نقش بسزایی در کنترل ویروس انگلیسی داشت.

وی با عنوان این مطلب که تقریباً از دام ویروس انگلیسی گریختیم، افزود: اما باید مراقب باشیم که دوباره خیز جدیدی رخ ندهد. البته معتقدم ویروس انگلیسی سیر نزولی خواهد داشت. ما وارد یک فاز جدیدی شدیم.

نمکی خاطرنشان کرد: چند موتاسیون جدید وارد کشور شده است که ویروس هندی را در برخی استان‌ها شاهد هستیم و همین طور ویروس آفریقای جنوبی نیز در برخی از مناطق کشور مشاهده شده است.

وی ادامه داد: من از ویروس هندی به اندازه ویروس انگلیسی وحشت ندارم، اما از ویروس آفریقایی جنوبی هراس دارم. آنچه بنده از همکاران درخواست دارم، این است که مراقب باشید.

وزیر بهداشت با اشاره به پیامدهای سفر در بروز موج چهارم کرونا، گفت: هر آنچه با ما کرد، سفر کرد. من معتقدم، مسافرت‌ها عامل بروز موج چهارم بوده است.

وی با اشاره به شیوه ویروس هندی و آفریقایی در برخی از مناطق و استان‌های کشور، افزود: با توجه به فرا رسیدن عیدسعید فطر، لازم است که مراقبت‌های لازم صورت بگیرد.

نمکی به برنامه واکسیناسیون اشاره کرد و یادآور شد: واقعیت این است که واکسن را از اردیبهشت ۹۹ رصد کردیم که به دلیل بدعهدها، کار با تأخیر آغاز شد. اما، الان راه در حال باز شدن است.

وی در پایان ادامه داد: امروز خیلی مقتدرتر و سنجیده‌تر از قبل جلو می‌رویم همچنین باید به دیگران می‌گفتیم حساب کشی را از درون آغاز می‌کنیم و چنین شد که سختگیری‌های لازم در انجام واکسیناسیون صورت گرفته است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=56122
  • 30 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.