تاریخ : چهارشنبه, ۲ اسفند , ۱۴۰۲

اخبار لحظه

بیست و یکمین همایش ملی تعالی سازمانی معرفی اسامی ۵۵ شرکت برتر در بیستمین همایش ملی تعالی سازمانی اعلام نحوه اطلاع خانواده‌ها از دهک‌بندی یارانه‌ها بررسی سند ملی صنایع دستی ممنوعیت صادرات اقلام یارانه‌ای اعلام قیمت میوه و سبزیجات در بازار تحویل ۶۰ دستگاه پله‌برقی برای نوسازی پل‌های عابر‌پیاده افزایش تولید با عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی افزایش تعرفه ویزیت پزشکان در سال ۱۴۰۳ تغییر جزئیات سهمیه بنزین خودروها تورم مهمترین عامل تضعیف زندگی ایرانیان ناهمخوانی دستمزد کارگران با تورم ضرورت بارگذاری اطلاعات واگذاری املاک شهرداری در سامانه شفافیت رشد ۲.۴ درصدی تجارت خارجی ایران نسبت به سال گذشته نیمی از بدهی بانکی متعلق به شرکت‌های دولتی ورود قطارهای ملی به خط مترو تا پایان سال آینده بررسی لایحه پیشنهادی بودجه سال آینده شهرداری تهران در شورای شهر تغییر زمان بازی‌های استقلال و پرسپولیس آخرین وضعیت پنجره های نقل و انتقالاتی پرسپولیس دلایل تداوم برخی از حساسیت‌ها تا پایان عمر پیاده روی بهترین روش حفظ سلامت قلب واریز عیدی بازنشستگان کشوری حمایت از تولید مبنای فعالیت دولت سیزدهم ضرورت سرمایه‌گذاری در صنعت فولاد واریز یارانه بهمن ماه دهک‌های چهارم تا نهم جزئیات خروج قطار خط ۲ مترو از ریل فرشهای کلکسیونی عرسین در موزه فرش ایران بارش برف و باران در شمال تهران فرمول جدید محاسبه اقساط نهضت ملی مسکن استرس عامل تشدید کننده بیماری روده تداوم تنبیه بدنی و نقض حقوق دانش‌آموزان در مدارس ثبت آنلاین درخواست کارت سوخت شکوفایی حمل و نقل عمومی پایتخت در سال ۱۴۰۳ ضرورت ورود فوری AFC به پرونده‌های استقلال و پرسپولیس ضرورت تقویت وحدت ملی ضرورت جلوگیری از حرکت خودروهای با پلاک شهرستان در تهران

21

واکنش محسن هاشمی به احداث تراموا در پایتخت

  • کد خبر : 558
  • 02 تیر 1397 - 13:35

رییس شورای شهر تهران عنوان کرد: برقی کردن سیستمBRT گزینه کم هزینه تری نسبت به تراموا است. به گزارش سروی مدیریت شهری افق تهران،محسن هاشمی درباره  پیشنهاد ایجاد خطوط تراموا  در مسیرهای میدان تجریش تا راه آهن و پایانه های شرق تا غرب تهران که از سوی رئیس اتحادیه قطار شهری مطرح شده است، گفت: تراموا […]

رییس شورای شهر تهران عنوان کرد: برقی کردن سیستمBRT گزینه کم هزینه تری نسبت به تراموا است.

به گزارش سروی مدیریت شهری افق تهران،محسن هاشمی درباره  پیشنهاد ایجاد خطوط تراموا  در مسیرهای میدان تجریش تا راه آهن و پایانه های شرق تا غرب تهران که از سوی رئیس اتحادیه قطار شهری مطرح شده است، گفت: تراموا یکی از سیستم‌های حمل ونقل عمومی نسبتا سبک است که در دنیا استفاده می‌شود ، اینکه ما این سیستم را کجا استفاده کنیم باید در طرح جامع حمل ونقل شهر تهران، پیش بینی شود.

وی  با بیان اینکه زمانی که طرح اجرای خطوط BRT در تهران مطرح بود و خیابان انقلاب نیز بعنوان یکی از کریدورها مطرح شده و نیاز به ساختن پل روشندلان برای این خط بود به شورای  و شهردار وقت تهران گفتم که انجام این طرح با توجه به اجرای خط ۴ مترو در زیر همین مسیر به صرفه نیست، گفت: اما این طرح اجرا شد ، حال که هزینه اجرای BRT انجام شده است منطقی نیست که بیایم تراموا را نیز در همین کریدور که هم مترو وهم BRT دارد اجرایی کنیم.

رییس شورای شهر تهران ادامه داد: اگر مساله اصلی بحث آلایندگی اتوبوس‌های شرکت واحد است، می‌توانیم ناوگان اتوبوسرانی را برقی کنیم اما بهتر است منابع محدود را صرف اولویت‌ها کنیم که مهمترین اولویت در حوزه حمل ونقل ، تکمیل و تجهیز خطوط ساخته شده مترو و بهره برداری کامل از ظرفیت آن است که متاسفانه هنوز به نتیجه نرسیده که درصورت اختصاص منابع امکان افزایش ظرفیت متروی تهران از دومیلیون نفر فعلی به هفت میلیون نفر ظرف سه سال وجود دارد.

وی افزود: برقی کردن سیستم BRT، گزینه کم هزینه تری نسبت به تراموا است.

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=558
  • 27 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.