تاریخ : یکشنبه, ۶ اسفند , ۱۴۰۲

اخبار لحظه

ارزآوری ۱۶ میلیارد دلاری صنعت پتروشیمی در یک سال گذشته ایران جزء تولیدکنندگان برتر محصولات پروتئینی رشد ۵.۱ درصدی اقتصاد ایران در پاییز کاهش ۲۲ درصدی تولید زغال سنگ در ایران دهک‌های یک تا هفت درآمدی مشمول یارانه مضاعف تاثیر کلسیم بر تقویت حافظه رونق مشارکت سیاسی نشان از پویایی نظام اجتماعی بارش برف در پایتخت جزئیات ‌ثبت ملی باغ هشت هکتاری رامسر اجرا ۱۲۰ طرح پتروشیمی در کشور طرح جدید برای نظافت پایتخت انتخاب هوشمندانه راهبردهای توسعه صنعت پتروشیمی در دولت سینزدهم مخالفت با افزایش ۲ درصدی حقوق کارمندان ضرورت پایش تراکنش‌های غیرواقعی نانوایان ضرورت طراحی سند کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه کار ضرورت تکمیل سازه پارکینگ نیایش تا پایان تابستان پیش بینی بودجه برای خرید اتوبوس‌های جدید پایتخت در سال آینده مواد غذایی مفید در درمان آنفولانزا تکلیف نهایی پدیده لیگ و استقلال جزئیات فعالیت میادین “میوه و تره‌و‌بار و مراکز منتخب معاینه فنی خودرو تهران” در روز یکشنبه اجرای نورپردازی سه بُعدی در پایتخت احتمال کولاک برف در تهران صادرات غیرمجاز محصولات فولادی ایرانی به کشورهای همسایه افزایش تولید محصولات فولادی فعالیت ۱۵ مرکز معاینه فنی تهران در روز نیمه شعبان ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی جزئیات نحوه اعتراض به دهک‌بندی یارانه‌ها ثبت نام نامزدهای مجلس در سامانه «انتخاب ایران» آئین نامه‌ها مانع از اجرای قانون رتبه بندی معلمان صادرات بیش از ۹۰ درصد آهن اسفنجی در تابستان جزئیات پروژه ساخت مسکن صنعتی در تهران جزئیات عوارض شهری در سال ۱۴۰۳ نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان دکترا ضرورت بهره‌گیری از دوچرخه‌ در تهران اعلام سقف نرخ سود سپرده‌های بانکی افزایش ۳۰ درصدی ­تولید ماشین‌آلات معدنی

21

واکنش محسن هاشمی به احداث تراموا در پایتخت

  • کد خبر : 558
  • 02 تیر 1397 - 13:35

رییس شورای شهر تهران عنوان کرد: برقی کردن سیستمBRT گزینه کم هزینه تری نسبت به تراموا است. به گزارش سروی مدیریت شهری افق تهران،محسن هاشمی درباره  پیشنهاد ایجاد خطوط تراموا  در مسیرهای میدان تجریش تا راه آهن و پایانه های شرق تا غرب تهران که از سوی رئیس اتحادیه قطار شهری مطرح شده است، گفت: تراموا […]

رییس شورای شهر تهران عنوان کرد: برقی کردن سیستمBRT گزینه کم هزینه تری نسبت به تراموا است.

به گزارش سروی مدیریت شهری افق تهران،محسن هاشمی درباره  پیشنهاد ایجاد خطوط تراموا  در مسیرهای میدان تجریش تا راه آهن و پایانه های شرق تا غرب تهران که از سوی رئیس اتحادیه قطار شهری مطرح شده است، گفت: تراموا یکی از سیستم‌های حمل ونقل عمومی نسبتا سبک است که در دنیا استفاده می‌شود ، اینکه ما این سیستم را کجا استفاده کنیم باید در طرح جامع حمل ونقل شهر تهران، پیش بینی شود.

وی  با بیان اینکه زمانی که طرح اجرای خطوط BRT در تهران مطرح بود و خیابان انقلاب نیز بعنوان یکی از کریدورها مطرح شده و نیاز به ساختن پل روشندلان برای این خط بود به شورای  و شهردار وقت تهران گفتم که انجام این طرح با توجه به اجرای خط ۴ مترو در زیر همین مسیر به صرفه نیست، گفت: اما این طرح اجرا شد ، حال که هزینه اجرای BRT انجام شده است منطقی نیست که بیایم تراموا را نیز در همین کریدور که هم مترو وهم BRT دارد اجرایی کنیم.

رییس شورای شهر تهران ادامه داد: اگر مساله اصلی بحث آلایندگی اتوبوس‌های شرکت واحد است، می‌توانیم ناوگان اتوبوسرانی را برقی کنیم اما بهتر است منابع محدود را صرف اولویت‌ها کنیم که مهمترین اولویت در حوزه حمل ونقل ، تکمیل و تجهیز خطوط ساخته شده مترو و بهره برداری کامل از ظرفیت آن است که متاسفانه هنوز به نتیجه نرسیده که درصورت اختصاص منابع امکان افزایش ظرفیت متروی تهران از دومیلیون نفر فعلی به هفت میلیون نفر ظرف سه سال وجود دارد.

وی افزود: برقی کردن سیستم BRT، گزینه کم هزینه تری نسبت به تراموا است.

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=558
  • 34 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.