تاریخ : پنجشنبه, ۲۲ خرداد , ۱۴۰۴

اخبار لحظه

فعالیت بازارهای میوه و تره‌بار تهران در روز عید غدیر جزئیات ارائه خدمات ویژه به تاکسی‌های پایتخت احتمال شارژ کالابرگ الکترونیکی در تیرماه تداوم افزایش قیمت‌ها در بازار علائم مشکل در عملکرد غده تیروئید رکود شدید سرمایه گذاری در تولید مسکن ضرورت احداث نیروگاه‌های اختصاصی توسط صنایع دستیابی به رشد اقتصادی ۸ درصدی مستلزم بازنگری کمبود اعتبار مالی از مشکلات واحدهای تولیدی تاثیر غذاهای تند بر دستگاه گوارش احتمال طوفان شدید در تهران دستفروشان تهران نیازمند ساماندهی عدم همخوانی ساعات کاری شهروندان با زمان فعالیت مراکز گردشگری تداوم معضل بی‌حریمی تهران ثبت آبشار نیاسر در فهرست میراث طبیعی کشور اعلام زوهنگام شهریه کودکستان‌ها کمبود منابع مالی عامل اصلی توقف تخصیص کالابرگ چالش افزایش ۲۰ درصدی کرایه‌ حمل‌ونقل عمومی در پی تغییر ساعت کاری ساماندهی اتباع غیرمجاز از اولویت‌های اصلی دولت چهاردهم جابجایی تیرهای چراغ برق با تأمین بودجه شهرداری تهران نقش غدیر در انسجام و همدلی جامعه اسلام ارتباط چاقی و ابتلا به پسوریازیس چالش‌ها و مشکلات وزارت اقتصاد در ایران سرمایه گذاری تنها راهکار عبور از بحران اقتصادی تداوم فعالیت خانه اندیشمندان علوم انسانی تهران ضرورت افزایش نظارت‌های هوشمند بر ترافیک تشدید ناترازی انرژی در فصل تابستان تاثیر جغرافیا بر ابتلا به آلزایمر ضرورت تدوین نظام جدید برای نظارت بر مسافربرهای اینترنتی ثبت ملی کهنسالترین درخت ایران اعلام جزییات تغییر قیمت نان واریز یارانه خردادماه در ۳ مرحله هشدار جدی مجلس درباره صدور قطعنامه ضرورت اعمال فوق العاده ویژه و خاص برای تمامی شاغلان تداوم افزایش قیمت‌ها و کوچک شدن سفره‌ها یزد پایتخت زیورآلات سنتی جهان

22

واکنش محسن هاشمی به احداث تراموا در پایتخت

  • کد خبر : 558
  • 02 تیر 1397 - 13:35

رییس شورای شهر تهران عنوان کرد: برقی کردن سیستمBRT گزینه کم هزینه تری نسبت به تراموا است. به گزارش سروی مدیریت شهری افق تهران،محسن هاشمی درباره  پیشنهاد ایجاد خطوط تراموا  در مسیرهای میدان تجریش تا راه آهن و پایانه های شرق تا غرب تهران که از سوی رئیس اتحادیه قطار شهری مطرح شده است، گفت: تراموا […]

رییس شورای شهر تهران عنوان کرد: برقی کردن سیستمBRT گزینه کم هزینه تری نسبت به تراموا است.

به گزارش سروی مدیریت شهری افق تهران،محسن هاشمی درباره  پیشنهاد ایجاد خطوط تراموا  در مسیرهای میدان تجریش تا راه آهن و پایانه های شرق تا غرب تهران که از سوی رئیس اتحادیه قطار شهری مطرح شده است، گفت: تراموا یکی از سیستم‌های حمل ونقل عمومی نسبتا سبک است که در دنیا استفاده می‌شود ، اینکه ما این سیستم را کجا استفاده کنیم باید در طرح جامع حمل ونقل شهر تهران، پیش بینی شود.

وی  با بیان اینکه زمانی که طرح اجرای خطوط BRT در تهران مطرح بود و خیابان انقلاب نیز بعنوان یکی از کریدورها مطرح شده و نیاز به ساختن پل روشندلان برای این خط بود به شورای  و شهردار وقت تهران گفتم که انجام این طرح با توجه به اجرای خط ۴ مترو در زیر همین مسیر به صرفه نیست، گفت: اما این طرح اجرا شد ، حال که هزینه اجرای BRT انجام شده است منطقی نیست که بیایم تراموا را نیز در همین کریدور که هم مترو وهم BRT دارد اجرایی کنیم.

رییس شورای شهر تهران ادامه داد: اگر مساله اصلی بحث آلایندگی اتوبوس‌های شرکت واحد است، می‌توانیم ناوگان اتوبوسرانی را برقی کنیم اما بهتر است منابع محدود را صرف اولویت‌ها کنیم که مهمترین اولویت در حوزه حمل ونقل ، تکمیل و تجهیز خطوط ساخته شده مترو و بهره برداری کامل از ظرفیت آن است که متاسفانه هنوز به نتیجه نرسیده که درصورت اختصاص منابع امکان افزایش ظرفیت متروی تهران از دومیلیون نفر فعلی به هفت میلیون نفر ظرف سه سال وجود دارد.

وی افزود: برقی کردن سیستم BRT، گزینه کم هزینه تری نسبت به تراموا است.

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=558
  • 365 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.