تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

آغاز به کار هیات امنای محلات تهران در روز شوراها انتقاد از عملکرد شهردار در بی‌توجهی به تکثر سلایق فرهنگی تهران پیش‌بینی وضعیت تورم در ایران شرکای تجاری معدنی در سال ۱۴۰۲ مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ رونق صادرات با حذف ارز نیمایی در صنعت فولاد حذف سازه جدید در عمارت منسوب به فخرالدوله بیماری‌های قلبی از شایع‌ترین علل مرگ‌ در دنیا افزایش کاذب قیمت مسکن در بازار افتتاح بلدیه تا روز تهران کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی اعلام قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اثرات ساعات کاری طولانی بر سلامت تغییر روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت سرنوشت نامعلوم عمارت مسعودیه تهران نامه رسمی فدراسیون فوتبال به AFC برای تغییر مالکیت پرسپولیس و استقلال جزئیات فروش آنلاین میوه در میادین و میوه و تره‌بار تهران شیوه‏‏‌های معدن‌کاری با مسئولیت اجتماعی تغییر سقف برداشت از حساب بانکی افزایش تعطیلی‌ها مخالف تحقق شعار سال بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس تاثیر تحریم‌های تازه بر نفت ایران ۵۸ ‌درصد عرضه شمش فولادی بدون مشتری ریزش دیوار دومین بنای خشتی و گلی ایران تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا ورود ۵۰۰۰ اتوبوس جدید تا پایان سال به تهران آغاز رویداد «ایمنی حمل و نقل» در پایتخت از امروز ضرورت ارائه لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران انتقاد از عملکرد شهرداری در توجه به معماری ایرانی- اسلامی انتقاد از نمای شیشه‌ای ساختمان برخی دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها اعلام زمان شارژ کالابرگ اردیبهشت ماه ابلاغ دستورالعمل واردات ماشین‌آلات معدنی تصویب فوریت طرح برخی معافیت‌های مالیاتی برای شرکت‌های دولتی قیمت واحدهای نهضت ملی مسکن

4

سیاست‌های دوگانه عامل وضعیت کنونی کرونا

  • کد خبر : 54557
  • 28 فروردین 1400 - 11:28
سیاست‌های دوگانه عامل وضعیت کنونی کرونا
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بیان کرد: تا زمانی که رفتارها و سیاست‌های دوگانه‌ی داشته باشد و استراتژی واحد، محکم و مقتدری برای کرونا نداشته باشیم در صورت تزریق واکسن هم نمی‌توان کاری کرد.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران، محمدعلی محسنی‌بندپی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: متاسفانه ما در کار تیمی قوی و قدرتمند نیستیم تک۲تک ما در جایگاه خودمان خوب کار می کنیم اما هماهنگی‌های لازم را نداریم. نمونه آن را می‌توان در روز طبیعت دید که با هماهنگی خوب صورت گرفته و استفاده از نیروی انتظامی ورود به جنگل ها و بوستان‌ها ممنوع شد اما فردای همان روز ۱۴ فروردین ماه جمعیت زیادی وارد مترو شدند که این یک نمونه از ناهماهنگی است.

وی ادامه  داد: تا زمانی که سیاست‌های دوگانه اعمال شود وضعیت کرونا اینگونه خواهد بود که اغلب کشور سرخ بوده و برخی از شهرها سیاه شده‌اند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: باید از همه ظرفیت‌ها برای مقابله با کرونا استفاده کرد اگر توانستیم با استفاده از طرح شهید سلیمانی آمار مبتلایان را کاهش دهیم به این دلیل بود که ظرفیت سپاه و بسیج به کار گرفته شد. آنها همراه با کادر بهداشت و درمان موارد مبتلایان را شناسایی و در منزل قرنطینه می‌کردند حتی در روستاها اجازه تردد نداشتند اما در شهرها مواجه بودیم که مبتلایان به سفر می‌روند که نتیجه آن انتقال گسترده ویروس شد.

محسنی بندپی اذعان کرد: تا زمانی که رفتارها اینگونه باشد و استراتژی واحد، محکم و مقتدری برای کرونا نداشته باشیم حتی در صورت تزریق واکسن هم نمی‌توان کاری کرد. باید سیاست‌های دقیقی برای مبارزه با کرونا داشت نه این که برنامه‌های شل کن، سفت کن پیاده شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آیا وقت آن نرسیده ستادی مستقل بر روی سبک جدید زندگی بعد از کرونا فکر کنند؟ این چه توجیهی دارد که با کاهش شیوع کرونا دورکاری برداشته می شود؟ وقتی امکان انجام کارها به صورت دورکاری و آموزش مجازی وجود دارد چرا باید به یکباره دورکاری حذف شود که با تشدید آمار مبتلایان مواجه شویم؟ حتی بعد از کرونا هم می توان دورکاری را با هدف کاهش هزینه ها دنبال کرد باید از کرونا به عنوان یک فرصت استفاده شود نه این که فقط آن را تهدید ببینیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=54557
  • 19 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.