تاریخ : پنجشنبه, ۲۶ تیر , ۱۴۰۴

اخبار لحظه

کاهش ۳۰ درصدی قیمت مسکن در۳ منطقه اول تهران ابهام در آغاز مرحله سوم طرح کالابرگ الکترونیکی افزایش همبستگی با اطلاع‌رسانی شفاف هشدار مصرف شدید انرژی در ایران افزایش قیمت نفت سنگین ایران در ژوئن جزئیات طرح مقابله با نفوذ سرویس‌های جاسوسی ثبت ملی۳ خانه تاریخی در استان زنجان ضرورت ایجاد پارکینگ‌های دو منظوره دیابت عامل کم خونی پنهان کاهش ساعت کاری معلمان از مهرماه ۱۴۰۴ سرعت بیان نشانه از ابتلا به زوال شناختی پرداخت موقت خسارت آسیب دیدگی‌ها از سوی شهرداری چگونگی اجرای طرح ترافیک در ایام جنگ تحمیلی بخشودگی جریمه ورود به محدوده طرح ترافیک در دوران جنگ شیوه تأمین مالی بازسازی املاک آسیب‌دیده رکود مهمان بازار مسکن تا پایان سال دستمزد کم علت کمبود نیروی کار اعلام ساعت کاری مراکز معاینه فنی تهران در تابستان تداوم فعالیت تاکسی‌های تلفنی همچون گذشته پایان پروژه شهید شوشتری در آینده نزدیک ضرورت تسریع روند بازسازی‌ها بازنشستگان چشم‌انتظار اعلام زمان قطعی پرداخت معوقات ضرورت برخورد با کارفرمایان متخلف فعال‌سازی مکانیزم ماشه اقدامی خصمانه توقف همکاریها با آژانس انرژی اتمی افزایش شاخص شدت مصرف انرژی در ایران باد شدید و خیزش گرد و خاک در انتظار تهران اعلام نرخ بلیت پروازهای اربعین به زودی دره خرم‌آباد کهن‌ترین ثبت در فهرست میراث جهانی گرمازدگی مهمان ناخوانده تابستان علت انسدادهای شبانه تونل‌های پایتخت افتتاح ۲۵ همت پروژه تا آخر سال در پایتخت راهکارهای فوری دولت برای ترمیم اقتصاد کاهش نرخ بیکاری در کشور تعیین تکلیف پول رهن قرارداد مسکن اتباع افغان اعلام زمان واریز حقوق بازنشستگان در تیر ۱۴۰۴

8

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران: آغاز مرحله دوم طرح کاهش از ابتدای آبان

  • کد خبر : 3515
  • 25 مهر 1397 - 15:15

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از برخورد بدون اغماض با خودروهای فاقد معاینه فنی همزمان با آغاز مرحله دوم طرح کاهش از آبانماه خبر داد و گفت: بیش از ۱۲۰۰ دوربین در سطح شهر برای کنترل معاینه فنی خودروها کد تخلف معاینه فنی دریافت کرده‌ است. به گزارش سرویس مدیریت شهری افق […]

https://ofoghtehran.ir

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از برخورد بدون اغماض با خودروهای فاقد معاینه فنی همزمان با آغاز مرحله دوم طرح کاهش از آبانماه خبر داد و گفت: بیش از ۱۲۰۰ دوربین در سطح شهر برای کنترل معاینه فنی خودروها کد تخلف معاینه فنی دریافت کرده‌ است.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، محسن پورسیدآقایی امروز در نشست خبری که به منظور تشریح اقدامات شهرداری تهران در اجرای فاز دوم طرح کاهش با حضور سردار مهماندار انجام شد با بیان اینکه تمام توان و انرژی خود را با همکاری پلیس راهور به کار می‌گیریم تا جلوی انتشار آلایندگی گرفته شود، گفت: آلودگی هوا و ترافیک دو معضل شهر تهران است و باید به صورت جدی برای حل آنها چاره اندیشی کرد.

وی با بیان اینکه بیشترین آلایندگی شهر تهران متعلق به خودروهای دیزلی است، تصریح کرد: بیش از ۵۴ درصد آلایندگی تهران متعلق به دود خودروهای دیزلی است.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم با دستگاههای مختلف برای اجرای مرحله دوم مطرح کاهش انجام شده است، ادامه داد: جلسه هماهنگی با همه دستگاهها برگزار شده بود و حتی دیروز با وزارت کشور و پلیس در خصوص افزایش ظرفیت استعلام ها صحبت شد و به جمع بندی رسیدیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه داشتن معاینه فنی برای همه خودروها الزامی است و خودروهایی هم که کمتر از ۴ سال از تولید آنها می‌گذرد بهتر است با وجود اینکه الزامی نیست معاینه فنی بگیرند، گفت: ممکن است خودروهایی معاینه فنی داشته باشند اما بعد از مدتی دودزا شوند که معاینه فنی آنها قطعا ابطال خواهد شد.

پورسیدآقایی در خصوص وضعیت اتوبوس‌ها نیز با بیان این که کنترل معاینه فنی را از خودمان شروع کردیم و کنترل معاینه فنی اتوبوس‌های شرکت واحد دستور کار قرار دارد و نتایج خوبی نیز گرفتیم، افزود: در مورد اتوبوس‌های بین شهری باید بگویم که صدور وضعیت و بارنامه اتوبوس‌های بین شهری منوط به داشتن معاینه فنی است اما در حال رایزنی هستیم که تست‌های آزمایشگاهی را به پارکینگ اتوبوس‌های بین شهری ببریم.

وی درباره تعیین تکلیف درآمد ناشی از جرایم از معاینه فنی با بیان این که نحوه تقسیم جرایم در قانون بودجه در دولت مشخص شده است، گفت: از محل جرایم ۹۵ میلیارد تومان متعلق به تهران است و بیشتر از آن بر اساس پیش بینی درآمد حاصل از جرایم به حساب خزانه دولت ریخته می‌شود و این طور نیست که برخی ها می‌گویند ماقصد درآمدزایی داریم چرا که اگر درآمدمان افزایش یابد بیشتر از ۹۵ میلیارد تومان به ما اختصاص داده نمی‌شود و بقیه به حساب خزانه دولت ریخته می‌شود.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه از اول آبان همه اتوبوس سرویس‌ها و کامیون‌ها کنترل می‌شوند، ادامه داد: ماشین‌های حمل نخاله در مبادی تخلیه زباله و در تمام مراکزی که ماشین‌های زباله جمع می‌شوند با دوربین‌های نصب شده کنترل می‌شوند و به همه پیمانکاران ابلاغ کرده‌ایم که صورت وضعیت کامیون‌های بدون معاینه فنی پرداخت نمی‌شود.

وی با بیان اینکه از اول آبان هر خودرویی که وارد تهران شود کنترل می‌شود گفت: از اول آبان ماه ۱۲۴۰ دوربین کنترلی در سطح شهر فعال می شود و دوربین‌هایمان را ۴ برابر کردیم.

پورسیدآقایی با بیان این که بر اساس قانون ۶۰ درصد جرایم در هر شهر به شهرداری همان محل تعلق می‌یابد که باید در راستای توسعه‌ زیر ساخت‌ها هزینه شود، اظهار کرد: اما متاسفانه به جای پرداخت ۶۰ درصد از درآمد جرایم، دولت در بودجه به گونه‌ای تنظیم کرده است که حتی ده درصد هم داده نمی‌شود و بقیه در بودجه عمومی دولت مصرف می‌شود که این مساله مورد گلایه همه شهرداران است اما خارج از بحث بودجه، نمایندگان مجلس نیز می‌توانند تغییراتی را ایجاد کنند.

پورسید آقایی تاکید کرد: در اجرای فاز دوم طرح کاهش به دنبال پول نیستیم و هدف ما بازدارندگی و عدم انتشار آلایندگی است، وی در ادامه با بیان اینکه از مراکز توزیع گازوئیل نمونه برداری کردیم، گفت: تمام نمونه‌های ما نشان می‌دهد که سوخت گازوئیل استاندارد یورو ۴ را داشته و میزان آلایندگی آنها حدود ۳۰ پی پی ام بوده است.
معاون شهردار تهران افزود: میزان دی اکسید گوگرد در تهران به حد استاندارد جهانی رسیده و آلایندگی از ۴۲ واحد به ۷ واحد رسیده است.

وی در خصوص تعیین تکلیف موتورسیکلت‌ها در مرحله دوم طرح کاهش نیز گفت: ساماندهی موتورسیکلت‌ها به یک برنامه ریزی و حمله همه جانبه احتیاج دارد هر چند که از ابتدای امسال پلیس شماره گذاری موتورهای کاربراتوری را متوقف کرده است اما دقت داشته باشید که کنترل موتورسیکلت در تهران، کار ساده‌ای نیست و حداقل در کوتاه مدت جواب نمی‌دهد.

پورسیدآقایی با بیان اینکه آلایندگی موتورها ۱۰ درصد است؛ اما انتشار آلایندگی خودروهای دیزلی ۵۴ درصد است و این نشان می‌دهد که اگر در حوزه‌ کنترل دیزلی‌ها فعال باشیم ، دستاورد بهتری خواهیم داشت، گفت: همین جا وعده می‌دهم که بعد از اجرای طرح کاهش و کنترل خودروهای دیزلی، به سراغ موتور سیکلت‌ها خواهیم رفت.

وی در خصوص پوشاندن پلاک نیز توسط برخی از خودروها تصریح کرد: این کار عملا فایده‌ای ندارد چرا که بعد از مدتی رانندگان می‌بینند که خودروهای پلاک‌خوان در تمام مبادی سطح شهر فعال هستند.

 

معاون شهردار تهران با بیان اینکه خودروهایی طراحی شده است که دوربین بر روی آنها نصب شده و در سطح شهر اقدام به کنترل خودروهای فاقد معاینه فنی می‌کنند، گفت: بر همین اساس خودروها در سطح شهر با دوربین‌های نظارتی کنترل می‌شوند و افرادی که پلاک خودرویشان را می‌پوشانند بعد از مدتی می‌بینند که عملا این کار کارآیی لازم را ندارد.

وی درباره الزام آوردن اجرای این طرح برای دستگاههای دولتی نیز افزود: اجرای طرح کاهش مصوبه کارگروه ملی آلودگی هوا را دارد و همچنین استانداری نیز به همه دستگاهها بخشنامه کرده است و حتی در این طرح، خودروی دستگاههای نظامی و انتظامی نیز در صورتی که خودروهایشان دود زا باشند؛ متوقف می‌شوند.

پورسیدآقایی با بیان اینکه برخی‌ها فکر می‌کنند که این سخت گیری‌ها و قوانین الکی است و می‌گویند که بعدا یادشان می‌رود و کم رنگ می‌شود گفت: طرح ترافیک را به یاد بیاورید که همه می‌گفتند اجرایی نمی‌شود اما اجرایی شد و حالا با هماهنگی که با پلیس انجام داده‌ایم حتما اعمال قانون خواهد شد.

وی با بیان این که مطمئن هستم که با اجرای این طرح بسیاری انتقاد می‌کنند که هزینه‌ تعمیرات بالا است، افزود: ما با جان مردم بازی نمی‌کنیم و سخت گیری در این خصوص انجام می‌شود، وی در خصوص کنترل کامیون‌ها نیز با بیان اینکه مرکز فناوری شهرداری به سامانه راهداری وصل شده است، اظهار کرد: پلاک تمام کامیون‌ها و اتوبوس‌های تردد کننده در سطح شهر استعلام می‌شود.

در این نشست خبری مشترک شهرداری و پلیس راهور تهران بزرگ همچنین از خودروهای دوربین دار کنترل معاینه فنی که قرار است در سطح شهر تردد کنند نیز رونمایی شد.

 

انتهای پیام/

خبرگزاری صدا و سیما

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=3515
  • 87 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.