به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، علی امام، مدیرعامل شرکت مترو تهران در خصوص وضعیت سامانههای تهویه در مترو بیان کرد: افزایش ظرفیت و بهبود سامانههای تهویه خطوط آماده بهره برداری با هدف بهبود شرایط و آماده شدن برخی از خطوط برای کاهش سرفاصله حرکت قطارها است.
وی در ادامه بیان کرد: سرفاصله حرکتی خطوط مترو تهران برای مدت زمان ۲ و نیم دقیقه طراحی شده است و با توجه به اینکه کاهش سرفاصله حرکتی قطارها موجب افزایش تعداد آنها در تونل خواهد شد، نیاز است تغییری در چینش یا افزایش ظرفیت سامانههای تهویه صورت گیرد تا بتوانیم در زمان کاهش سرفاصله حرکتی قطارها در خطوط، ایمنی و استاندارد را رعایت کنیم.
امام تصریح کرد: یکی از رویکردهای اصلی ما در این مقطع برطرف کردن نقایص ایمنی احتمالی خطوط آماده بهره برداری است، به دلیل هزینه بالای نصب و راه اندازی سامانههای تهویه، برخی مدیران قبلی ترجیح دادند تنها سامانههای تهویه در طراحی خطوط قرار دهند و در برخی نقاط از نصب و راه اندازی آنها اجتنباب کنند، اگرچه با توجه به سرفاصله حرکتی قطارها در گذشته احتمال دارد این مسئله برای مدیران وقت قابل توجیه باشد.
انتهای پیام/