تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳ فعالیت شبانه‌روزی خطوط بی‌آرتی پایتخت ثبت سه اثر تاریخی در فهرست آثار ملی پایتخت جزئیات افزایش وام ودیعه مسکن مخصوص کارگران رسیدگی به افزایش تعطیلات پایان هفته پس از بازگشایی مجدد مجلس افزایش ۳۰ میلیون لیتری تولید بنزین و نفت‌گاز تا پایان ۱۴۰۵ درمان اضطراب عامل کاهش خطرات قلبی شایع‌ترین علائم حمله قلبی ضرورت رفع موانع حضور مردم در فعالیت‌های اقتصادی تاکید بر تصویب طرح ساماندهی نیروهای قراردادی و شرکتی افزایش ۵ برابری بودجه سال آینده شهرداری تهران گروه‌های مشمول بلیت رایگان و نیم‌بها موزه‌ها طلسم‌شکنی ایران در ترکمنستان با طعم صعود تمرین پرسپولیسی‌ها باز هم بدون سرمربی مضرات نوشیدن آب یخ در افطار جزئیات آغاز مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک نفت و گاز عامل اصلی رشد اقتصادی کشور در سال ۱۴۰۲ رُشد تولید فولاد خام ایران سوخت جایگزین راه حلی برای کاهش مصرف بنزین اجاره خانه‌های اشتراکی در تهران جزئیات طرح تشدید مجازات همکاری با کشورهای متخاصم

11

افشای لیست مسافران غیر مجاز جام جهانی واجب است/ نمایندگان محترم مجلس؛ این گوی و این میدان، نظارت کنید

  • کد خبر : 319
  • 21 خرداد 1397 - 13:58
افشای لیست مسافران غیر مجاز جام جهانی واجب است/ نمایندگان محترم مجلس؛ این گوی و این میدان، نظارت کنید

  به گزارش سرویس ورزشی افق تهران، بحث سفر غیر ضروری برخی افراد به روسیه برای تماشای رقابت‌های جام جهانی با هزینه بیت المال و درست در زمانی که بحث مشکلات اقتصادی مردم مقداری پررنگ شده است جای تامل دارد. مطرح شدن سفر نمایندگان مجلس شورای اسلامی به روسیه فاز اول این ماجرا بود که با کلی حرف و […]

 

به گزارش سرویس ورزشی افق تهران، بحث سفر غیر ضروری برخی افراد به روسیه برای تماشای رقابت‌های جام جهانی با هزینه بیت المال و درست در زمانی که بحث مشکلات اقتصادی مردم مقداری پررنگ شده است جای تامل دارد.

مطرح شدن سفر نمایندگان مجلس شورای اسلامی به روسیه فاز اول این ماجرا بود که با کلی حرف و حدیث و حاشیه همراه بود و البته هنوز هم مشخص نشده است که نمایندگان با دعوت چه کسی و با هزینه کدام ارگان و برای کدام امر مهم قصد حضور در جام جهانی را داشتند. هر چه بود، اما بسیاری از نمایندگان عطای رفتن به روسیه را به لقایش بخشیدند و گزینه همدردی با مردم را برگزیدند. برخی دیگر هم مصاحبه کردند و گفتند که برای نظارت حضور لازم است و حتی یکی از نمایندگان خانم مجلس اعلام کرد که برای نظارت بر روند آماده سازی تیم ملی و … با هزینه شخصیش به جام جهانی می‌رود.

هر چند علامت سوال بزرگی در مقابل این نوع نظارت مطرح است و هنوز کسی از نتایج نظارت‌های جام جهانی قبلی چیزی نمی‌داند، اما علاقه نمایندگان برای نظارت بر چنین رویداد مهمی هم قابل توجه است و اگر در مسیر درست خودش قرار بگیرد و هدف، کمک به کشور و حفظ بیت المال باشد قابل تحسین است. مسیری نظارتی که به نظر می‌رسد نیازی به حضور در روسیه و چک کردن تمرینات و اینگونه مسائل ندارد و حتی می‌تواند بهره بهتری را نصیب مردم ایران کند.

مثلا بهترین زمان برای انتشار لیست افرادی که بدون توجیه به جام جهانی روسیه می‌روند همین امروز است. برخی می‌گویند سفر‌های غیرضرور به جام جهانی می‌تواند میلیارد‌ها تومان پول بیت المال را به هدر دهد و همین امر و شایعاتی که درباره سفر‌های غیرضروری وجود دارد وظیفه نمایندگان را برای نظارت سنگین می‌کند.

مثلا به صورت غیر رسمی شنیده می‌شود فدراسیون فوتبال حدود ۲۰ نفر از مسئولان و کارمندان سازمان لیگ و همچنین حدود ۵۰ نفر از اعضای فدراسیون فوتبال را قرار است به سفر روسیه ببرد. ضمن اینکه شنیده می‌شود قرار است نزدیک به ۱۵ نفر هم به عنوان لیدر و بوقچی برای تشویق تیم ملی به روسیه اعزام شوند. خوب بسم الله … این گوی و این میدان. نمایندگان محترم نظارت کنند ببینند آیا این اعداد مطرح شده صحیح است یا خیر و اگر صحیح است آیا ضرورت حضور این همه نیرو در روسیه وجود دارد یا خیر؟

یا اینکه فدراسیونی که لقب ۵ ستاره می‌گیرد حتما این موضوع را می‌داند که نباید حدود ۴۵ روز تا آغاز رقابت‌های لیگ برتر، اعضای کمیته‌های تاثیرگذار این سازمان مانند کمیته نقل و انتقالات، بازاریابی، کمیته مسابقات و حتی روابط عمومی را به روسیه بفرستد. حضور این افراد چه سودی برای فوتبال و آینده آن به همراه دارد؟ خوب این هم جز شنیده ها است. به نظر باید بررسی شود.

یا شنیده شده سلطانی فر به عنوان رئیس دستگاه ورزش کشور به همراه ۴ نفر از مسئولان این وزارت خانه قرار است مسافر روسیه شوند. اصلا گیریم که حضور وزیر وزرش توجیه دارد (هر چند در دوره قبلی جام جهانی برزیل محمود گودرزی سنت شکنی کرد و به دلیل صرفه جویی در هزینه بیت المال از سفر به برزیل خودداری کرد) خوب بررسی کنید ضرورت حضور سایرین چیست؟

*محمدرضا داورزنی، معاون وزارت ورزش و جوانان:

  • اعزام نمایندگان مجلس به روسیه نهایتا ۱۰۰ میلیون تومان هزینه دارد
  • چه اشکالی دارد نمایندگان مجلس به جام جهانی بروند
  • تصور نمی‌کنم بیش از ۳ – ۴ نماینده مجلس راهی روسیه شوند

گفته شده فدراسیون فوتبال برای اعزام اصحاب رسانه به روسیه ترفند جالبی به کار برده است. می‌گویند پس از اعطای سهیمه جام جهانی به نمایندگان خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های کشور، مدیر روابط عمومی سابق این فدراسیون که روز مراسم بدرقه تیم ملی از سمت خود استعفا کرده است به رسانه‌هایی که نماینده‌ای در کمیته رسانه‌های فدراسیون نداشتند اعلام کرده تمام رسانه‌ها باید هزینه اعزام نمایندگان خود به روسیه را پرداخت کنند و فدراسیون هیچ مسئولیتی نسبت به این امر ندارد و همین امر سبب شده برخی رسانه‌هایی که دچار محدودیت مالی بودند از اعزام نماینده شان به روسیه انصراف دهند. از طرفی یکی از مسئولان رده بالای فدراسیون که نقش تاثیرگذاری در برنامه‌های فرهنگی وی‍ژه جام جهانی داشته است بار‌ها در گفت وگو‌های خصوصی با برخی خبرنگاران اعلام کرده نهاد‌های نظارتی به فدراسیون فوتبال اعلام کرده اند به هیچ وجه حق اعزام خبرنگاران و عکاسان به جام جهانی را با هزینه بیت المال ندارد. اما ناگهان فدراسیون طبق هماهنگی با برخی نهاد‌ها موفق شده هزینه سفر ۶۵ خبرنگار و عکاس را به روسیه تامین کند؛ و می‌گویند سهمیه رسانه‌هایی که از حضور در جام جهانی انصراف داده بودند هم به خبرنگاران نورچشمی رسیده و برخی منتقدان از سفر به روسیه جا مانده اند.

برخی می‌گویند نکته مهم در اعطای سهمیه به اصحاب رسانه این است که با وجود اعلام فدراسیون مبنی بر اختصاص سهمیه به یک عکاس و یک خبرنگار در هر رسانه، برخی رسانه‌ها شیوه جالبی پیش گرفتند و نام عکاس خود را در فهرست خبرگزاری دیگری قرار دادند تا جا برای اعزام نمایندگان بیشتری از آن‌ها به روسیه باز شود. درحالی که آن عکاس همزمان برای یک روزنامه و یک خبرگزاری تولید محتوا می‌کند. حتی گفته می‌شودبرخی رسانه‌ها هم مورد لطف ویژه فدراسیون فوتبال و کمیته رسانه‌ای قرار گرفتند و با ۲ خبرنگار به روسیه می‌روند! خوب این‌ها محور‌های خوبی است تا نظارت صورت گیرد و از صرف بی مورد بیت المال جلوگیری شود.

از سوی دیگر اخبار تاسف برانگیزی مبنی بر اینکه فعالان مربوط به کمیته بازاریابی فدراسیون از ۵ لیدرخواسته اند در زمان سفر به روسیه در فروش لباس‌های تیم ملی کمک کنند. به گوش می‌رسد و متعاقب آن شایعه شده است که مهدی تاج از مدت‌ها پیش اعلام کرده بود فدراسیون از فروش پیراهن‌های آدیداس به درآمدی یک میلیون و ۵۰۰ هزار دلاری می‌رسد، اما حتی هواداران تیم ملی در خارج از کشور هم استقبال خوبی از فروش این پیراهن‌ها به عمل نیاورده اند تا رئیس فدراسیون از طریق فروشندگی بوقچی‌ها به فکر درآمدزایی بیفتد.

این‌ها مواردی است که نیاز به نظارت دارد و از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و نهاد‌های نظارتی می‌شود خواست که در مورد این اتفاقات که به شکل شایعه منتشر شده و برخی می‌گویند به واقعیت نزدیک است واکنش نشان دهند چرا که امروز روز نظارت است و نه تنها مجلس بلکه دیگر نهاد‌های نظارتی نیز صلاح است که به آن موضوع ورود کنند. جامعه این روز‌ها به صرف پول بدون حساب و کتاب حساس است… اگر خود را طرف مردم می‌دانید به این مسائل برای نظارت ورود کنید.

انتهای پیام/

/باشگاه خبرنگاران

 

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=319
  • 62 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.