به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران؛ مهدی چمران، رییس شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: وعده تأمین پنجهزار دستگاه اتوبوس در دوره کنونی داده نشده بود، بلکه این عدد نیاز شهر در طرح جامع ترافیک است.
وی افزود: تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی با شرکتهای داخلی قرارداد بسته شده و هرچه امکان خرید بود انجام شد؛ با این حال ظرفیت تولید داخلی پاسخگوی نیاز کامل شهر نیست و اگر کسی بتواند هزار دستگاه اتوبوس تا پایان سال تحویل دهد آمادگی عقد قرارداد را داریم.
رییس شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: با وجود دشواریها و موانع متعدد، تاکنون بخشی از این نیاز تأمین شده است؛ بارها گفتهایم که با وجود مشکلات تولید داخلی و محدودیتهای ارزی، تلاش کردهایم از مسیرهای مختلف، چه داخلی و چه خارجی، اتوبوس های مورد نیاز را تامین کنیم.
چمران در پاسخ به سوالی مبنی بر سرنوشت وعده تامین پنج هزار دستگاه اتوبوس برای تهران خاطرنشان کرد: چنین عددی به عنوان وعده قطعی مطرح نشده است، بلکه در طرح جامع ترافیک، نیاز شهر تهران به پنج هزار دستگاه اتوبوس برآورد شده است.
وی ادامه داد: اتوبوسهای ۲ کابین خریداری و بخشی از آنها وارد کشور شده است، اما در مورد اتوبوسهای سه کابین هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است؛ در گذشته نیز تعدادی از این اتوبوسها وجود داشت که متأسفانه از رده خارج شدند و باید برای احیای آنها برنامهریزی شود.
چمران درباره موضوع تراموا نیز توضیح داد: طرح تراموا در حال حاضر در دستور کار نیست، زیرا هنوز گزارش نهایی از مرحله آزمایشی آن ارائه نشده و بعید است در این دوره اجرایی شود.
رییس شورای اسلامی پایتخت با تأکید بر لزوم تدوین و اجرای شاخصهای دقیق برای ارزیابی عملکرد برنامه چهارم توسعه شهری، گفت: شورای شهر در این دوره تلاش کرده است تا با شاخصگذاری مشخص، میزان پیشرفت برنامهها و کیفیت اجرای طرحها را بهصورت عینی ارزیابی کند.
وی ادامه داد: یکی از تفاوتهای اساسی برنامه چهارم توسعه شهر تهران با دورههای گذشته، تعریف شاخصهای دقیق برای سنجش عملکرد است.
چمران اظهار کرد: این شاخصها باید در تمامی حوزهها از جمله کیفیت آسفالت، سرعت اجرا، میزان توسعه فضای سبز و سایر خدمات شهری لحاظ شود تا بتوان بر اساس دادههای واقعی، میزان پیشرفت پروژهها و کیفیت اجرای برنامهها را ارزیابی کرد.
رییس شورای شهر تهران افزود: خوشبختانه معاونت نیروی انسانی شهرداری نیز بررسیهایی در این زمینه انجام داده و نتایج آن در صحن شورا ارائه تا مشخص شود برنامه چهارم تا چه اندازه عملیاتی شده است.
وی در پاسخ به این پرسش که چرا برخی پروژهها در دورههای پیشین سریعتر پیش میرفتند، گفت: در دوره چهارم نیز مشکلات وجود داشت. برای مثال، موضوع واگنهای مترو که از سال ۱۳۹۲ در مجلس تصویب شده بود، به دلیل برخی موانع اجرایی نشد؛ همان زمان با رئیسجمهور و نمایندگان تهران جلساتی برگزار کردیم اما به دلایل خاصی عملیاتی نشد.
چمران همچنین درباره تامین منابع آب اضطراری شهر تهران خاطرنشان کرد: براساس اعلام مدیریت بحران، شهر تهران به ۵۴۰ منبع آب اضطراری نیاز دارد که تاکنون حدود ۲۲۰ مورد احداث شده است؛ البته شرکت آبفا در بخشی از این پروژهها همکاری کامل نداشته است، اما شهرداری با وجود مشکلات مالی و اجرایی در حال پیگیری کار و باید خدا را شاکر بود که با وجود دشواریها، بخش قابل توجهی از این پروژه پیش رفته است.
چمران همچنین درباره وضعیت خانه اندیشمندان نیز یادآور شد: در جلسهای که با حضور اعضا برگزار شد، قرار بود اعضای هیات امنای جدید معرفی شوند اما تاکنون معرفینامهای از سوی طرف مقابل ارسال نشده است؛ ما نیز همچنان پیگیر این موضوع هستیم تا ترکیب جدید هیات امنا نهایی شود.
انتهای پیام/

































