تاریخ : سه شنبه, ۲۷ آبان , ۱۴۰۴

اخبار لحظه

اعلام آمادگی شهرداری برای مدیریت آب شهر تهران جلوگیری از آسیب به شهر با رعایت مصوبات شورا حمل و نقل از مهم‌ترین چالش‌های مدیریت شهری ایران نیازمند هوشمندسازی توزیع کالاهای اساسی کاهش شدید ساخت و ساز در کشور افزایش قند خون در پی مصرف قندهای طبیعی اعمال نرخ سوم برای کارت سوخت جایگاه‌ها تایید افزایش حقوق بازنشستگان راه‌اندازی سامانه «سیمین» برای تسهیل و هوشمندسازی خدمات یارانه نقدی بازسازی ناوگان اتوبوسرانی از اولویت‌های اصلی مدیریت شهری تامین اتوبوس از اولویت‌های شورای شهر تهران افزایش تولید آسفالت در کشور ضرورت رفع اختلافات با آبفا درباره نرخ فروش پساب برای آبیاری فضای سبز ضرورت دریافت مجوز دولت از مجلس برای حذف ارز ترجیحی تغییر شیوه پرداخت کالابرگ شیوع آنفولانزا و کرونای تیغی در کشور بهره‌برداری از متروی شهرری تا پایان سال ۱۴۰۴ کمک شورای شهر برای انتقال آب طالقان و لار به تهران جزئیات تخریب سکوی نمایش تئاتر شهر انتقاد از تخریب کاخ مروارید مهرشهر کرج من و تو، فاصلۀ عمیق موسیقی با مخاطب آغاز طراحی و جانمایی ورزشگاه مدرن در پایتخت کالابرگ‌ الکترونیکی از خطوط قرمز مجلس ژنتیک و افزایش سن از عوامل مؤثر در بروز آلزایمر افزایش خطر ابتلا به عفونت‌های تنفسی در پاییز قیمت زمین عامل اصلی گرانی قیمت مسکن افزایش ترجیحی نرخ ارز عامل افزایش قیمت کالاهای اساسی افزایش ۶۰ درصدی قیمت لبنبات در بازار جزئیات تغییر تخصیص طرح کالابرگ به شهروندان افزایش ۵۰ درصدی حقوق در انتظار بازنشستگان تحقق عدالت در پایتخت در گرو تحقق اهداف دوره ششم مدیریت شهری اصلاحات جدید در انتظار حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت تداوم پرداخت یارانه‌ و کالابرگ به نیازمندان در سال آینده کمبود اتوبوس در حمل و نقل تهران جذب سرمایه‌گذار در گرو ثبات قوانین اقتصادی ماینرها از دلایل اصلی ناترازی برق

1

کمبود ظرفیت داخلی برای ساخت اتوبوس از مشکلات اصلی

  • کد خبر : 171801
  • 26 مهر 1404 - 10:55
کمبود ظرفیت داخلی برای ساخت اتوبوس از مشکلات اصلی

رییس شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: مشکل اصلی در تامین اتوبوس برای پایتخت کمبود منابع مالی نیست بلکه نبود ظرفیت داخلی برای ساخت اتوبوس به دلیل تامین قطعات از خارج است.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران؛ مهدی چمران، رییس شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: وعده تأمین پنج‌هزار دستگاه اتوبوس در دوره کنونی داده نشده بود، بلکه این عدد نیاز شهر در طرح جامع ترافیک است.

وی افزود: تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی با شرکت‌های داخلی قرارداد بسته شده و هرچه امکان خرید بود انجام شد؛ با این حال ظرفیت تولید داخلی پاسخگوی نیاز کامل شهر نیست و اگر کسی بتواند هزار دستگاه اتوبوس تا پایان سال تحویل دهد آمادگی عقد قرارداد را داریم.

رییس شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: با وجود دشواری‌ها و موانع متعدد، تاکنون بخشی از این نیاز تأمین شده است؛ بارها گفته‌ایم که با وجود مشکلات تولید داخلی و محدودیت‌های ارزی، تلاش کرده‌ایم از مسیرهای مختلف، چه داخلی و چه خارجی، اتوبوس های مورد نیاز را تامین کنیم.

چمران در پاسخ به سوالی مبنی بر سرنوشت وعده تامین پنج هزار دستگاه اتوبوس برای تهران خاطرنشان کرد: چنین عددی به عنوان وعده قطعی مطرح نشده است، بلکه در طرح جامع ترافیک، نیاز شهر تهران به پنج هزار دستگاه اتوبوس برآورد شده است.

وی ادامه داد: اتوبوس‌های ۲ کابین خریداری و بخشی از آن‌ها وارد کشور شده است، اما در مورد اتوبوس‌های سه کابین هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است؛ در گذشته نیز تعدادی از این اتوبوس‌ها وجود داشت که متأسفانه از رده خارج شدند و باید برای احیای آن‌ها برنامه‌ریزی شود.

چمران درباره موضوع تراموا نیز توضیح داد: طرح تراموا در حال حاضر در دستور کار نیست، زیرا هنوز گزارش نهایی از مرحله آزمایشی آن ارائه نشده و بعید است در این دوره اجرایی شود.

رییس شورای اسلامی پایتخت با تأکید بر لزوم تدوین و اجرای شاخص‌های دقیق برای ارزیابی عملکرد برنامه چهارم توسعه شهری، گفت: شورای شهر در این دوره تلاش کرده است تا با شاخص‌گذاری مشخص، میزان پیشرفت برنامه‌ها و کیفیت اجرای طرح‌ها را به‌صورت عینی ارزیابی کند.

وی ادامه داد: یکی از تفاوت‌های اساسی برنامه چهارم توسعه شهر تهران با دوره‌های گذشته، تعریف شاخص‌های دقیق برای سنجش عملکرد است.

چمران اظهار کرد: این شاخص‌ها باید در تمامی حوزه‌ها از جمله کیفیت آسفالت، سرعت اجرا، میزان توسعه فضای سبز و سایر خدمات شهری لحاظ شود تا بتوان بر اساس داده‌های واقعی، میزان پیشرفت پروژه‌ها و کیفیت اجرای برنامه‌ها را ارزیابی کرد.

رییس شورای شهر تهران افزود: خوشبختانه معاونت نیروی انسانی شهرداری نیز بررسی‌هایی در این زمینه انجام داده و نتایج آن در صحن شورا ارائه تا مشخص شود برنامه چهارم تا چه اندازه عملیاتی شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا برخی پروژه‌ها در دوره‌های پیشین سریع‌تر پیش می‌رفتند، گفت: در دوره چهارم نیز مشکلات وجود داشت. برای مثال، موضوع واگن‌های مترو که از سال ۱۳۹۲ در مجلس تصویب شده بود، به دلیل برخی موانع اجرایی نشد؛ همان زمان با رئیس‌جمهور و نمایندگان تهران جلساتی برگزار کردیم اما به دلایل خاصی عملیاتی نشد.

چمران همچنین درباره تامین منابع آب اضطراری شهر تهران خاطرنشان کرد: براساس اعلام مدیریت بحران، شهر تهران به ۵۴۰ منبع آب اضطراری نیاز دارد که تاکنون حدود ۲۲۰ مورد احداث شده است؛ البته شرکت آبفا در بخشی از این پروژه‌ها همکاری کامل نداشته است، اما شهرداری با وجود مشکلات مالی و اجرایی در حال پیگیری کار و باید خدا را شاکر بود که با وجود دشواری‌ها، بخش قابل توجهی از این پروژه پیش رفته است.

چمران همچنین درباره وضعیت خانه اندیشمندان نیز یادآور شد: در جلسه‌ای که با حضور اعضا برگزار شد، قرار بود اعضای هیات امنای جدید معرفی شوند اما تاکنون معرفی‌نامه‌ای از سوی طرف مقابل ارسال نشده است؛ ما نیز همچنان پیگیر این موضوع هستیم تا ترکیب جدید هیات امنا نهایی شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=171801
  • 98 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.