افزونه پارسی دیت را نصب کنید

اخبار لحظه

هفته تبریز در تهران با شاخص توسعه فرهنگی خصوصی سازی ناقص عامل ضربه به اقتصاد ایران بخش خصوصی قوی موجب جذب سرمایه خارجی پیش‌بینی ۶ میلیارد دلار ارز برای صنعتگران آماده‌سازی مسیر بهره‌برداری از پروژه ART افتتاح بازارهای جدید میوه و تره بار در پایتخت پتروشیمی تبلور زنجیره ارزش صنعت نفت ضرورت متنوع سازی سبد خوراک صنعت پتروشیمی صنعت برق در بحران ناترازی انرژی منجر به کاهش رشد صنایع معدنی آغاز به کار تراموا در پایتخت از ۲۲ بهمن برون‌رفت از مشکلات با تکیه بر آموزه‌های انقلاب اسلامی تاثیر قطعی معدل در کنکور ضرورت ارائه تسهیلات استفاده از انرژی پاک به مردم افزایش تولید نفت و گاز با وجود تحریم‌ها بناهای تاریخی عنصر جذب گردشگر برگشت اشیای تاریخی به ایران مخالفت AFC با درخواست پرسپولیس راه‌هایی برای حفظ سلامت مغز ناراحتی کارتال از برگزار نشدن بازی در آزادی ارتباط مصرف زغال‌اخته با بهبود بیماری‌های مغز و اعصاب انتقاد از استخدام بی‌رویه نیروهای غیرمتخصص در شهرداری‌ها جدیدترین قیمت برنج در تهران اعلام بودجه پرداختی به شرکت بهره‌برداری مترو و سازمان اتوبوسرانی تهران دعوت از بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در تهران افزایش حجم تجارت خارجی کشور به حدود ۱۰۴ میلیارد دلار فروش شمش داخلی با نرخ صادرتی ایران نیازمند نوسازی حکمرانی و مشارکت حداکثری مردم انرژی‌های تجدیدپذیر کلید خودکفایی انرژی ایران تحقق اهداف برنامه هفتم در توسعه نیروگاه‌های مقیاس کوچک آماده‌باش گازی در کشور برای عبور از موج سرما ضرورت حل مشکلات پایتخت به‌ جای تمرکززدایی افتتاح سالی ۱۶ بازار میوه و تره‌بار در تهران در سه سال اخیر برف و باران و سرما در راه تهران تثبیت ۹ باغ در تهران با رأی اعضای شورای شهر افزایش ۱۵ درصدی بهای بازدید از موزه‌ها در تهران

0

دستیابی به دانش تولید ریل ، شاه كلید توسعه صنعت ریلی در دو بخش راه آهن سراسری و مترو

  • کد خبر : 161260
  • ۰۳ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۶
دستیابی به دانش تولید ریل ، شاه كلید توسعه صنعت ریلی در دو بخش راه آهن سراسری و مترو
ذوب آهن اصفهان در کنار تامین ریل خطوط راه آهن سراسری،در بخش مترو نیز تاکنون 13 هزار تن ریل تولید نموده و در کلان شهرهای کشور نظیر: اصفهان،کرمانشاه،تهران و... مورد استفاده قرار گرفته است.

به گزارش افق تهران؛ اردشیر احمدزاده دبیر مجمع و مدیرعامل اتحادیه شرکت های قطارشهری کشور در خصوص اهمیت استفاده از ریل ذوب آهن، برنامه ریزی بلند مدت برای سفارش ریل و مزایای استفاده شهروندان از قطار شهری گفتگویی انجام داده است که در ادامه می خوانید.

 اردشیر احمدزاده گفت : اتحادیه شرکت های قطارشهری کشور مجموعه ای متشکل از متروی تهران وهمچنین شهرهای مشهد،شیراز،اصفهان،تبریز،کرج،اهواز،قم،کرمانشاه،اسلامشهر و شرکت های بهره بردار است که در حال حاضر با 358 کیلومتر،257 ایستگاه و در 13 خط مترو روزانه بالغ بر سه و نیم میلیون مسافر جابجا می شود. نکته با اهمیت اینکه با تکمیل و راه اندازی سایر خطوط کلانشهرهای یاد شده،این خطوط به 588 کیلومتر افزایش یافته و انشاا… در افق طرح به 950 کیلومتر در 37 خط مترویی خواهد رسید.

وی افزود: در سنوات گذشته مطابق تمهیدات صورت گرفته، تفاهم نامه ای بین ذوب آهن اصفهان و اتحادیه قطار شهری های کشور در حضور معاون وقت وزیر کشور و ریاست سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، منعقد و مبادله گردید و اعضای اتحادیه طی یک بازدید جامع،فرایند تولید ریل را از نزدیک مشاهده نمودند و هم اکنون برخی از شهرها نظیر: تهران،اصفهان و کرمانشاه ریل های مورد نیاز خود شامل: S49، UIC59 و … را از ذوب آهن خریداری می کنند و دیگر شهرها نیز متناسب با نیازشان برای سفارش ریل برنامه ریزی و تمهیداتی اندیشیده اند.

در این بازدید، مشاهده تست ها و آزمون های تولید کاملاً مشهود بود 

احمدزاده اضافه کرد : ابتدا به عنوان یک هموطن ایرانی و سپس در جایگاه سازمانی از حضور در خط تولید ریل ذوب آهن، بسیار خوشحال شدم،انصافاً در آن دوره برنامه بازدید خوبی در نظر گرفته شده بود و از نزدیک با توانمندی ها و ظرفیت سازی هایی که در بخش تولید ریل با جدیدترین دستگاه ها،دانش روز دنیا و تست های دقیق انجام گرفته بود به اتفاق همکاران،آشنا شدیم. مشاهده تست ها و آزمون های تولید ریل در این بازدید کاملاً مشهود بود.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به سبد متنوع محصول تولیدی در ذوب آهن اصفهان،اتحادیه جهت اعلام نیاز ریلی خطوط متروی کشور به این کارخانه چه استراتژی هایی مدنظر دارد چنین گفت : تولید و توسعه خطوط ریلی دو شاخص عمرانی کشور قلمداد می شوند لذا با توجه به اهمیت برنامه ریزی برای خطوط تولید و از سوی دیگر تحویل به موقع محصول، در نظر است تا از طریق برگزاری جلسات تعاملی با ذوب آهن در این زمینه یک طرح جامع بلند پیش بینی و تنظیم گردد.

مزایای استفاده از ریل ملی 

مدیرعامل اتحادیه شرکت های قطارشهری کشور تصریح کرد : یکی از علل اصلی طولانی شدن ساخت خطوط مترو در دوران گذشته،واردات ریل بود زیرا تولید داخل انجام نمی گرفت که این واردات هم چالش های بسیاری داشت. بنده اعتقاد دارم دستیابی به دانش تولید ریل ملی، شاه کلید توسعه صنعت ریلی در دو بخش راه آهن سراسری و متروی کلان شهرها است و گامی بلند در راستای عدم وابستگی کشور به واردات ریل به عنوان یک محصول ارز بر، سرعت بخشیدن به توسعه خطوط ریلی و تکمیل خطوط نیمه تمام است و همچنین کاهش هزینه ها در بخش تعمیر، نگهداری و توسعه شبکه ریلی را برای کشور به ارمغان آورد.

وی برخی از مهمترین دستاوردهاي استفاده از خطوط متروی درون شهری در بازه زمانی میان مدت را چنین تشریح نمود : سامانه حمل و نقل ریلی شهری اثرات اقتصادي و اجتماعي فراوانی در توسعه اشتغال پايدار داشته به طوری که در اشتغالزایی مستقيم با رويكرد توسعه حمل و نقل ريلي درون شهري در بخش اقتصادي و به تبع آن، پيامدهاي مثبت اجتماعي ناشي از ايجاد اشتغال مستقيم در بخش‌هاي ساخت، بهره‌ برداري نگهداري و تعميرات و موضوعات سيويل و تجهيزات و نیز در بخش‌هاي تامين مواد و مصالح، تجهيزات، طراحي و مشاوره، مطالعات و…اشتغال زایی غيرمستقيم نیز دارد. تسهيل حمل و نقل از طريق سيستم‌ هاي انبوه ريلي آثار مثبتی در كاهش اتلاف زمان حمل و نقل براي كليه اقشار جامعه ، دسترسي آسان، سريع و پاك و … را به همراه دارد.

احمدزاده در پایان گفت : ذوب آهن اصفهان به عنوان تولید کننده ریل و قطارهای شهری کشور نیز به عنوان بهره بردار، به حمایت دولت و مجلس نیاز دارند تا از این طریق محصول با کمترین دغدغه تولید شده، پروژه های ریلی آماده بهره برداری شوند و شهروندان عزیزمان از ثمرات آن بهره مند گردند.

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=161260
  • 32 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی