تاریخ : شنبه, ۲۹ دی , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

پیشروی به سوی تک‌نرخی شدن ارز معافیت‌های مالیاتی ۱۰۰ درصدی در بودجه ۱۴۰۴ ضرورت اعطای مشوق‌های دولتی برای احیای بافت فرسوده نزدیک شدن ایران به هاب انرژی منطقه ضرر ۸.۵ میلیارد دلار زنجیره فولاد ایران از قطعی برق احتمال افزایش فشار بر بازار فولاد ایران بومی‌سازی، شاه‌کلید پیشرفت صنعت فولاد ایران تداوم بررسی متمم بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری تهران در جلسه آتی شورا نقش پتروشیمی‌ها در رونق بازار ارز تجاری قیمت گذاری دستوری منجر به ایجاد بازار سیاه اتیوپی فرصت بزرگی برای توسعه اقتصادی افزایش تولید ۱۰ میلیون لیتری بنزین کاهش تولید به دلیل ناترازی انرژی افزایش ماهانه قیمت نفت سنگین ایران جزئیات آبرسانی به درختان بوستان‌های سرخه‌حصار و چیتگر برف و باران در راه تهران کاهش استرس با پیاده‌روی برگزاری قطعی سوپرجام با VAR توصیه‌هایی برای مقابله با خشکی پوست در زمستان آخرین تمرین فنی پرسپولیس قبل تقابل با سپاهان ضرورت دستیابی به بازارهای جدید صادراتی در صنعت پتروشیمی اجرای ۶۱ طرح پتروشیمی با سرمایه‌گذاری ۲۴ میلیارد دلاری تحلیل‌های غیر واقعی از مشکلات کشور موجب ناامیدی افت قیمت فولاد صادراتی ایران در سایه کاهش تقاضا ضرورت رعایت الزامات اساسی نظام ارزی ضرورت همکاری دولت و استانداری تهران برای حل مشکلات شهر ضرورت حل مشکلات شهر تهران تعطیلی ۶۰ درصدی صنایع فولادی به دلیل ناترازی انرژی ضرورت افزایش تولید گاز کشور از طریق اجرای طرح‌های توسعه میدان‌های جدید ضرورت تسریع در کشف منابع هیدروکربوری تاثیر مثبت معافیت‌های مالیاتی بر رشد کسب‌وکاره درخواست افزایش ۴۰ درصدی قیمت شوینده‌ها در انتظار تصویب ضرورت ایجاد کرسی‌های مطالبه‌گری توسط شهرداری آغاز بکار تراموا در تهران از دهه فجر ضرورت گفتگو و همکاری برای حل مشکلات شهر تهران تداوم بی‌توجهی با آثار باستانی کهن ایران

3

ایجاد هاب حمل و نقلی برای کاهش ترافیک

  • کد خبر : 157982
  • 14 آذر 1403 - 11:41
ایجاد هاب حمل و نقلی برای کاهش ترافیک
سخنگوی شهرداری تهران بیان کرد: این خط نه تنها حمل‌ونقل عمومی را تسهیل می‌کند، بلکه به کاهش ترافیک و بهبود کیفیت هوای تهران نیز کمک می‌کند.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران؛ عبدالمطهر محمدخانی، سخنگوی شهرداری تهران درباره خط ۶ متروی تهران به‌ عنوان یکی از طولانی‌ترین و تاثیرگذارترین خطوط شبکه متروی پایتخت، گفت: خط ۶ متروی تهران نقشی کلیدی در تسهیل حمل‌ونقل عمومی ایفا می‌کند و بهره‌برداری از ایستگاه‌های این خط از سال ۱۳۹۸ و به‌ طور تدریجی صورت گرفته است.

وی افزود: خط ۶ مترو به دلیل مسیر طولانی، ایستگاه‌های متعدد و همچنین پوشش روزانه مسافران مناطق پرجمعیت جنوب شرق، مرکز و شمال غرب شهر، جایگاه ویژه‌ای در شبکه حمل‌ونقل عمومی تهران دارد.

خطی که از محله‌های پرجمعیت می‌گذرد

محمدخانی با اشاره به اینکه خط ۶ مترو با احتساب بخش توسعه جنوبی (از دولت آباد تا شهرری) دارای ۴۲ کیلومتر طول و ۳۲ ایستگاه است، اظهار کرد: این خط از ایستگاه شهید آرمان علی وردی (کوهسار) در شمال‌غرب تهران آغاز شده و پس از عبور از مناطق مرکزی، به ایستگاه دولت‌آباد در جنوب‌شرق تهران و در ادامه به محدوده شهرری ختم می‌شود.

به گفته رئیس مرکز ارتباطات و اموربین‌الملل شهرداری تهران، خط ۶ مترو با گذر از محله‌های پرتردد و پرجمعیتی مانند شهران، خیابان کارگر، بلوار کشاورز، میدان حضرت ولیعصر (عج)، میدان شهدای هفتم تیر، میدان امام حسین (ع)، میدان شهدا، خیابان شهدای هفدهم شهریور، میدان خراسان و دولت آباد، بخش قابل توجهی از مسافران شبکه مترو را پوشش می‌دهد.

وی ادامه داد: خط ۶ متروی تهران به دلیل برخورداری از ایستگاه‌های تبادلی با سایر خطوط مترو، نقشی حیاتی در توزیع مسافران و کاهش ازدحام ایستگاه‌های دیگر خطوط دارد. ایستگاه‌هایی مانند شهدا، میدان امام حسین (ع)، میدان حضرت ولیعصر (ع)، میدان شهدای هفتم تیر و تربیت مدرس از جمله ایستگاه‌های تبادلی و تقاطعی خط ۶ هستند که دسترسی به خطوط دیگر شبکه مترو را تسهیل می‌کنند.

توسعه جنوبی و تکمیل ایستگاه‌های باقی‌مانده

محمدخانی در پاسخ به این سوال ایسنا که آخرین وضعیت توسعه جنوبی خط ۶ متروی تهران چگونه است، توضیح داد: توسعه جنوبی خط ۶ از ایستگاه دولت آباد تا منطقه شهرری به طول ۱۰ کیلومتر و شامل ۵ ایستگاه، به همراه تکمیل ایستگاه‌های باقی‌مانده بخش اصلی این خط، یکی از اولویت‌های برنامه اجرایی شرکت متروی تهران در دوره کنونی مدیریت شهری بوده است.

سخنگوی شهرداری تهران ادامه داد: تاکنون ۲۳ ایستگاه از ایستگاه‌های خط ۶ مترو به بهره‌برداری رسیده و ۴ ایستگاه از بخش اصلی (ایستگاه‌های خیابان ۱۷ شهریور، میدان خراسان، سرباز و استاد نجات اللهی) در حال ساخت یا تکمیل هستند.

وی با اشاره به مراحل تکمیلی احداث خط ۶ متروی تهران عنوان کرد: حفاری و ساخت تونل بخش توسعه جنوبی خط مذکور به اتمام رسیده و ۵ ایستگاه محدوده شهرری نیز در حال احداث هستند.

محمدخانی افزود: از سوی دیگر طی سال‌های اخیر، اقدامات موثری برای بهبود زیرساخت‌های این خط صورت گرفته که از آن جمله می‌توان به بهره‌برداری از پست برق مستقل، ایجاد ورودی‌های جدید، نصب و راه‌اندازی تعداد بیشتری از آسانسورها و پله‌برقی‌ها، راه‌اندازی بخش دیگری از هواسازها و هواکش‌های میان‌تونلی و همچنین تلاش برای تکمیل پایانه مترویی دولت آباد اشاره کرد.

ایستگاه‌های تبادلی خط ۶ مترو پررفت و آمدترین‌ها

سخنگوی شهرداری تهران ادامه داد: خط ۶ مترو به دلیل ویژگی‌هایی که دارد، تأثیر بسزایی در کاهش زمان و هزینه سفرهای درون‌شهری، تقلیل ترافیک معابر سواره‌رو و کمک به محیط زیست خواهد داشت. وجود ایستگاه‌های تبادلی این خط در نقاط شلوغ و پر رفت و آمد پایتخت و امکان جابجایی مسافر با اکثر خطوط شبکه متروی تهران، بهره‌وری خط ۶ را به میزان قابل توجهی ارتقاء داده است.

تشکیل یک هاب حمل و نقلی کارآمد

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران بیان کرد: براساس برنامه‌های مدیریت شهری، تکمیل ایستگاه‌های باقی‌مانده خط ۶ (۴ ایستگاه بخش اصلی و ۵ ایستگاه بخش توسعه جنوبی) به همراه افزایش تعداد قطارها و بهبود زیرساخت‌های این خط، از جمله اولویت‌های شرکت متروی تهران است.

وی در پایان تصریح کرد: با احداث ایستگاه پایانی بخش توسعه جنوبی خط ۶، به واسطه اتصال خطوط یک و ۶ متروی تهران با خط راه‌آهن سراسری کشوری، یک هاب حمل و نقلی کارآمد و موثر در کاهش ترافیک شهری تشکیل می‌شود که ارتباط شبکه حمل و نقل عمومی درون‌شهری با سیستم حمل و نقل بین‌شهری را برقرار کرده و آسایش و رفاه شهروندان را بیش ازهر زمان دیگر فراهم می‌کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=157982
  • 125 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.