تاریخ : سه شنبه, ۲۷ آبان , ۱۴۰۴

اخبار لحظه

ضرورت بازنگری در خط ۵ مترو تهران بازسازی ۴۸ دستگاه اتوبوس از ابتدای سال ۱۴۰۴ پیش بینی افزایش آلودگی هوای تهران از عصر امروز ضرورت رسیدگی به مشکلات پله برقی‌های تهران امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه برای رفع موانع ثبت جهانی تاریخانه دامغان آغاز مرمت اضطراری گنبد جبلیه با تأیید شورای فنی اعلام آمادگی شهرداری برای مدیریت آب شهر تهران جلوگیری از آسیب به شهر با رعایت مصوبات شورا حمل و نقل از مهم‌ترین چالش‌های مدیریت شهری ایران نیازمند هوشمندسازی توزیع کالاهای اساسی کاهش شدید ساخت و ساز در کشور افزایش قند خون در پی مصرف قندهای طبیعی اعمال نرخ سوم برای کارت سوخت جایگاه‌ها تایید افزایش حقوق بازنشستگان راه‌اندازی سامانه «سیمین» برای تسهیل و هوشمندسازی خدمات یارانه نقدی بازسازی ناوگان اتوبوسرانی از اولویت‌های اصلی مدیریت شهری تامین اتوبوس از اولویت‌های شورای شهر تهران افزایش تولید آسفالت در کشور ضرورت رفع اختلافات با آبفا درباره نرخ فروش پساب برای آبیاری فضای سبز ضرورت دریافت مجوز دولت از مجلس برای حذف ارز ترجیحی تغییر شیوه پرداخت کالابرگ شیوع آنفولانزا و کرونای تیغی در کشور بهره‌برداری از متروی شهرری تا پایان سال ۱۴۰۴ کمک شورای شهر برای انتقال آب طالقان و لار به تهران جزئیات تخریب سکوی نمایش تئاتر شهر انتقاد از تخریب کاخ مروارید مهرشهر کرج من و تو، فاصلۀ عمیق موسیقی با مخاطب آغاز طراحی و جانمایی ورزشگاه مدرن در پایتخت کالابرگ‌ الکترونیکی از خطوط قرمز مجلس ژنتیک و افزایش سن از عوامل مؤثر در بروز آلزایمر افزایش خطر ابتلا به عفونت‌های تنفسی در پاییز قیمت زمین عامل اصلی گرانی قیمت مسکن افزایش ترجیحی نرخ ارز عامل افزایش قیمت کالاهای اساسی افزایش ۶۰ درصدی قیمت لبنبات در بازار جزئیات تغییر تخصیص طرح کالابرگ به شهروندان افزایش ۵۰ درصدی حقوق در انتظار بازنشستگان

3

بررسی آیین‌نامه تسهیلات واردات کامیون‌های کارکرده

  • کد خبر : 156565
  • 22 آبان 1403 - 12:17
بررسی آیین‌نامه تسهیلات واردات کامیون‌های کارکرده
رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آیین نامه اجرایی بند ث ماده ۳۰ احکام دائمی درباره اعطای تسهیلات برای واردات کامیون‌های کارکرده مجددا باید مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش سرویس سیاسی افق تهران؛ علیرضا سلیمی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی، اظهارداشت: بر اساس قانون، فقط مجلس حق قانون‌گذاری دارد.

وی ادامه داد: در بند (ث) ماده ۳۰ قانون احکام دائمی، اجازه داده با تأیید و تشخیص سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، کامیون‌های مورد نیاز که استانداردهای روز را دارا بوده و عمر کمتر از ۳ سال داشته باشند، مشروط به وجود خدمات پس از فروش موضوع قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو مصوب ۲۳ خرداد سال ۸۶ وارد شود. همچنین دولت مجاز به اعطای تخفیفات و تسهیلات گمرکی در این خصوص است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی توضیح داد: دولت آئین‌نامه اجرایی این حکم قانونی را طوری تدوین کرده که این قانون از حیز انتفاع افتاده است. همچنین بر اساس ماده ۱۰ قانون ساماندهی خودرو باید از صندوق توسعه فناوری تسهیلات داده شود که آئین‌نامه اجرایی آن با تأخیر نوشته شد و تا امروز هم تسهیلاتی ارائه نشده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید مشخص شود که مقصران عدم اجرای بند (ث) ماده ۳۰ قانون احکام دائمی چه کسانی هستند؟ همچنین قرار بر این بود که خودروسازان به جی پی اس مجهز شوند که این موضوع انجام نشده و باید مشخص شود وزارت صمت، سازمان راهداری یا مرکز شماره گذاری خودروها کوتاهی کرده‌اند.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این اخطار، گفت: در برنامه هفتم احکامی مربوط به بهینه سازی و صرفه‌جویی آمده که به طور جدی دنبال نشده است. باید در اجرای برنامه هفتم مصمم باشیم و باید در بودجه سال ۱۴۰۴ به این موضوع توجه ویژه شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: معاونت قوانین مجلس و هیئت تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس مجدداً آئین نامه اجرایی ماده ۳۰ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور را بررسی کنند و اگر اشکالی داشت و نیازمند اصلاح بود، آن را پیگیری کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=156565
  • 174 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.