تاریخ : پنجشنبه, ۱۵ آذر , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

صنعت در تنگنای انرژی افزایش نرخ عوارض جابه‌جایی بار معدنی از جاده افزایش شدید عدم‌النفع صنایع به دلیل قطعی برق در تابستان مخالفت عضو شورای شهر با ۷ساله‌شدن دوره فعالیت شورای ششم تداوم افزایش آلودگی هوای تهران تا روز جمعه اعلام برنامه‌های هفته پژوهش کتابخانه و موزه ملی ملک تنوع‌بخشی به سبد سوخت با هدف تأمین پایدار خوراک پتروشیمی کمبود واگن در ناوگان حمل و نقل شرکت بهره‌برداری متروی پایتخت آغاز بهره‌برداری از پردیس جدید شرق از شنبه آینده طرح «من شهردارم» افتخار مدیریت شهری‌ وضعیت نامطلوب معیشت مردم اجازه مجلس به دولت جهت اخذ حق بیمه از مشترکان گاز و برق ضرورت مناسب‌سازی شهر برای حرکت معلولان افزایش دمای هوای تهران ایجاد هاب حمل و نقلی برای کاهش ترافیک بیماری‌های کبدی از عوارض کاهش وزن سریع کشف محوطه باستانی تولید آهن در جنوب دریاچه ارومیه ۱۶ علامت ابتلا به کبد چرب پرسپولیس به دنبال یک لژیونر ملی پوش استراحت موسیمانه به بازیکنان استقلال مجوز مجلس به دولت برای واردات بنزین در سال آینده متوسط قیمت مسکن در تهران رشد ۱۳ درصدی معادن در صورت توسعه اکتشاف آغاز طرح تحقیق و تفحص از پتروشیمی‌ها مهار تورم و کاهش کسری بودجه با واگذاری زمین‌ به مردم استفاده از سوخت SNG با هدف کاهش ناترازی تشکیل کارگروه ویژه جمع‌آوری گاز‌های مشعل در صنعت پتروشیمی ضرورت مصوبه شورای شهر برای معاینه فنی رایگان موتورسیکلت‌ها ایران در بین ۱۲ کشور با بازدهی بالای نیروگاهی تعیین چگونگی جریمه‌ برای معوقات گازبها انتقال اتوبوس‌های برقی به پایتخت تا دو ماه آینده ارائه بودجه ۱۴۰۴ شهرداری تهران به شورای شهر تا پایان دی فعالیت آزمایشی تراموا در تهران ورود ۱۵۰ دستگاه اتوبوس و ۱۰۰۰ دستگاه تاکسی به گمرک ایران سین‌کیانگ چین میزبان نمایشگاه شکوه ایران باستان امیدواری ایران برای ثبت جهانی «جشن مهرگان» و «ساز رباب»

2

اعلام پارامترهای نرخ‌گذاری عوارض طرح ترافیک پایتخت

  • کد خبر : 156283
  • 19 آبان 1403 - 10:19
اعلام پارامترهای نرخ‌گذاری عوارض طرح ترافیک پایتخت
دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور با اشاره به لزوم تغییر نحوه نرخ‌گذاری طرح ترافیک تهران بیان کرد: نظام نرخ‌گذاری عوارض باید به صورت پویا و عدالت‌محور باشد و تاثیر مثبتی بر کاهش آلودگی هوا و ترافیک داشته باشد.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران؛ مجتبی شفیعی، دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور با اشاره تغییرات طرح ترافیک در تهران و زمان اجرایی شدن آن اظهار کرد: قرار است تغییراتی در شیوه مدیریت محدوده طرح ترافیک تهران داده شود. این شیوه مدیریت در اختیار خود شهرداری تهران است و مطابق قانون مبارزه با آلودگی هوا می‌توانند تغییراتی داشته باشند. نحوه نرخ گذاری باید دچار تغییراتی شود و این تغییرات به شکلی خواهد بود که سردرگمی برای مردم ایجاد نکند و علاوه بر اینکه فرمول پیچیده‌ای نداشته باشد، با توانمندی موجود هم قابل پیاده سازی باشد.

وی با بیان اینکه در شهرداری تهران به نتایج اولیه هم رسیده‌اند و باید تا یک ماه آینده قطعیت پیدا کند و به تصویب شورای شهر برسد تا برای سال آینده بتوانند آن را پیاده سازی کنند، ادامه داد: مدنظر ما این است که نظام نرخ گذاری عوارض به صورت پویا، عدالت محور و اقتصادی باشد و تاثیر مثبتی روی کاهش آلودگی هوا و ترافیک داشته باشد.

دبیر شورای عالی ترافیک کشور اضافه کرد: برای نرخ گذاری عوارض به صورت لحظه به لحظه باید پارامترهایی از جمله وضعیت آلودگی هوا در مسیر تردد طرح ترافیک، سنگینی ترافیک آن معبر، طول مسیر و مدت زمان مسیر و همچنین مدیریت بحران مدنظر قرار گیرد.

وی با بیان این‌که عدد دریافت عوارض افرادی که بخواهند وارد طرح ترافیک شوند، بر اساس این پارامترها مشخص می‌شود، گفت: ممکن است که شخص نخواهد از این سامانه استفاده کند و بخواهد به صورت سنتی وارد طرح شود که توسط دوربین‌ها ترددش ثبت می‌شود.

شفیعی در ادامه همچنین درباره تاکسی‌های برقی و اجرای ماده ۱۲ قانون «رفع موانع تولید رقابت‌پذیر» و رایزنی‌های وزارت کشور برای تحقق این ماده قانونی، بیان کرد: مصوباتی که تا کنون درباره تاکسی‌های برقی یا دوگانه سوز، اتوبوس‌های برقی یا دوگانه سوز و حتی اتوبوس‌های گازوییلی، دوچرخه‌ها و اسکوترها  تحقق پیدا نکرده است و ساز و کاری دارد و سرمایه‌گذار ابتدا باید کار را انجام دهد و پیمایش اتفاق بیفتد و بعد از طی ضوابط مورد تأیید وزارت نفت، مابه‌التفاوت سوخت صرفه‌جویی شده، به سرمایه‌گذار برگردانده شود.

دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور در پایان اضافه کرد: برنامه استفاده از تاکسی‌ برقی به تازگی در حال انجام است؛ اما فرآیند نوسازی تاکسی در کشور یک فرآیند جاری است و در حال حاضر هم در همه شهرها در حال انجام است. تهران هم در این موضوع کار کرده است و اداره دارد و همیشه هم این روند ادامه خواهد داشت؛ چرا که تاکسی‌ها به سن فرسودگی می‌رسند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=156283
  • 47 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی