تاریخ : سه شنبه, ۲۲ آبان , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

ضرورت توسعه تم‌پارک‌ها در پایتخت ضرورت نظارت بر هزینه‌کرد عوارض حریم استحفاظی شهر تهران ضرورت حل مشکلات توسط شهردار کاخ سفید مانعی برای فروش نفت ایران نسبت ۵.۵ درصدی مالیات به تولید ناخالص داخلی در بودجه ۱۴۰۴ علت قطعی برق کاهش ذخایر گازوئیل پیامدهای تحریم دوباره نفت ایران تداوم محدودیت در مصرف گاز شرکت‌های فولادی ضرورت هدایت صنایع به سمت نیروگاه‌های تجدیدپذیر جزئیات طرح هفت ساله شدن دوره فعالیت شوراها فرصتی برای افزایش راندمان نیروگاه‌های برق بازگشایی درهای خانه صدراعظم ناصرالدین‌شاه در تهران افزایش پیمانکاران شهرداری در جهت بهبود نظافت پایتخت شناسایی و رفع موانع توسعه گردشگری در مجلس انتقاد از حضور دستفروشان در معابر تهران نام‌گذاری روز ملی جزایر سه گانه در دستور کار استرس قاتل خاموش حریف آسیایی استقلال در بحران تفاوت علائم سرماخوردگی و آلرژی پاییزی برگزاری جلسه مجوز حرفه‌ای برای استقلال و پرسپولیس ضرورت اجرای صحیح قانون متناسب سازی حقوق بازنشستگان پیش بینی محدودیت هم‌زمان مصرف برق و گاز برای شرکت‌های فولادی پیش‌بینی ۳۰۰ میلیون مترمکعب ناترازی گاز در زمستان امسال بافت تاریخی تهران در انتظار تخریب بزرگ مدیریت مصرف تنها راه نجات کشور از ناترازی انرژی افزایش ۵۰۰ مگاواتی ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر نبود مانعی برای فروش نفت ایران دخالت‌های دولت عامل کاهش نرخ سرمایه‌گذاری در ایران اعلام زمان‌بندی محدودیت‌های برق در تهران ضرورت اقدام فوری دولت برای رفع ناترازی برق اضافه شدن ۲۰ اتوبوس جدید به خطوط جنوب تهران حذف طرح شاتل سرویس تاکسیرانی تبدیل دره فرحزاد به فرصت گردشگری برای تهرانی‌ها بررسی طرح جدید ترافیک پایتخت تا پایان آبان‌ماه علائم کمبود روی در بدن اعلام رأی کمیته انضباطی برای بازی استقلال و پرسپولیس

1

توزیع کالاهای اساسی کمتر از نرخ بازار در میادین میوه و تره‌بار تهران

  • کد خبر : 154012
  • 16 مهر 1403 - 16:31
توزیع کالاهای اساسی کمتر از نرخ بازار در میادین میوه و تره‌بار تهران
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین و میوه و تره‌بار شهرداری تهران بیان کرد: شرایط تامین کالاهای اساسی و تره‌بار با قیمت مناسب و کمتر از نرخ بازار در میادین مناسب است و آماده خدمت رسانی بیشتر به شهروندان هستیم.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران؛ مهدی بختیاری زاده مدیرعامل سازمان مدیریت میادین و میوه و تره‌بار شهرداری بیان کرد: قیمت گذاری میوه و صیفی جات در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار شهرداری هفته‌ای یکبار انجام می‌شود.

وی افزود: شرایط بازار، میزان تولید و فصل و همچنین شرایط آب و هوایی در قیمت گذاری تاثیر گذار است البته تمام میادین در سطح شهر تابع یک نرخ نامه هستند.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین و میوه و تره‌بار شهرداری ادامه داد: قیمت‌ها روزانه توسط ناظرین و بازرس‌ها بررسی می‌شود و اگر موردی از تخلف باشد، جریمه مالی، نمره منفی و درج در پرونده را در پی دارد و ممکن است در مناقصات سال‌های آینده متصدیان این میادین نیز اثر گذار باشد.

بختیاری زاده با اشاره به اینکه روزانه ۵۵۰ هزار نوبت خرید و یک میلیون تراکنش در میادین انجام می‌شود، گفت: شرایط تامین کالاهای اساسی و تره بار در میادین مناسب است و آماده پذیرای بیشتر از شهروندان هستیم.

وی یادآور شد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه مشکل احتمالی می‌توانند به دفتر متصدیان بازار، غرف و همچنین از طریق QR کد اختصاصی غرفه نظرات و شکایات خود را اعلام و نتایج آن را دنبال کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین و میوه و تره‌بار شهرداری تهران تاکید کرد: مشکلاتی در عرضه کالا در سامانه شهرزاد وجود دارد که در صدد رفع آن هستیم.

دومین میدانی که اصحاب رسانه به همراه مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران از آن بازدید کردند، میدان اصلی شهرداری تهران بود.

بختیاری زاده در توضیح فعالیت این میدان اظهار کرد: روزانه ۱۳ هزار تُن میوه و تره‌بار وارد شهر تهران می‌شود، پنج هزار تُن از این میزان به شهرستان‌ها ارسال می‌شود و حدود چهار هزار و ۵۰۰ تُن میوه و تره‌بار هم در میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران عرضه می‌شود و مابقی نیز به میوه فروشی‌ها و فروشگاه‌های سطح شهر می‌رود.

وی با بیان اینکه ما هر روز به فکر ارتقای کیفیت در بازارهای ضعیف و حتی قوی هستیم، ادامه داد: در اندک میادینی که ممکن است کیفیت کالاهای عرضه شده کمی پایین باشد به دلیل این است که مشتری کم است و میوه طی یک روز فروش نمی‌رود ولی در بازارهای با مشتری بیشتر تا سه بار محصولات شارژ می‌شود و کیفیت هم قاعدتا بالاتر است.

بختیاری زاده تاکید کرد: در این میادین سورت قیمت محصولات باید نصف یا یک سوم باشد البته در ۷۰ درصد بازارها، بهره بردار میوه‌هایی که مانده و فروش نرفته را بسته بندی می‌کند تا افراد نیازمند به صورت رایگان از آن استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین و میوه و تره‌بار شهرداری تهران با بیان اینکه بهره برداران میادین و بازارها از بخش خصوصی هستند و ما نمی‌توانیم به آنها فشار بیاوریم که محصول خود را رایگان بفروشند، بلکه می‌توانیم، قیمت آن را مدیریت کنیم، گفت: پس‌ سورت، الزاما به معنای غیر قابل استفاده بودن نیست ضمن اینکه در ساعات پایانی فعالیت میادین و بازارهای میوه و تره‌بار قیمت به مراتب پایین‌تر و گاهی حتی به صورت رایگان توسط غرفه‌داران عرضه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مردم طبق روال گذشته در بازارها حضور دارند و مایحتاج خود را از میادین و بازارهای میوه و تره‌بار شهرداری تهران خرید می‌کنند، افزود: هیچ کمبودی در سازمان میادین و میوه و تره‌بار شهرداری وجود ندارد ضمن اینکه بر روی سلامت محصولات دقت نظر داریم و مسوولان بهداشت و دامپزشکان هم بر محصولاتی که ایراد دارند نظارت کرده و از عرضه آن جلوگیری می‌شود.

بختیاری زاده در خصوص مزیت‌های خرید از سازمان مدیریت میادین و میوه و تره‌بار شهرداری تهران گفت: محصولات تره‌بار و غیره به دلیل حجم فروش بالا تازه هستند، قیمت عادلانه نیز از دیگر ویژگی‌های خرید از میادین و بازارهای شهرداری تهران است.

وی یادآور شد: طبق آخرین گزارش بانک مرکزی تفاوت قیمت میوه و تره‌بار عرضه شده در میادین ۵۲ درصد با میانگین قیمت در سطح شهر تهران است ولی حفظ کیفیت محصولات خط قرمز ماست و برای ارتقای کیفیت همواره تلاش می‌کنیم.

شهرداری تهران دارای بیش از ۳۰۰ میدان عرضه میوه و تره بار در مناطق مختلف است و مدیریت شهری تلاش دارد در مناطقی که میادین میوه ندارند نیز بتدریج میدان میوه و تره‌بار ایجاد کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=154012
  • 65 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی