تاریخ : شنبه, ۱۴ مهر , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

لغو تعطیلی صحن علنی مجلس افتتاح ۳۰ مرکز جدید میوه و تره‌بار در تهران اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در شهرداری تهران در سال پاپانی مفقودی تابلوی ۳۰ میلیارد تومانی موزه امام علی شهرداری تهران رونمایی در کاخ گلستان در روز تهران بودجه اکتشاف ذخایر معدنی در ایران، یک دهم استاندارد جهانی نوسازی ۷ هزار تاکسی در تهران امضای شش سند همکاری بین ایران و قطر کاهش ۸ درصدی صادرات فولاد کشور معافیت صادرکنندگان محصولات فولادی از رفع تعهدات ارزی ضرورت حل مشکلات شهر تهران با رویکرد مردمی‌سازی کوتاهی در خدمت رسانی خط قرمز مدیریت شهری عملیات وعده صادق ۲ نقطه عطفی در روند تحولات منطقه توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی فرصتی برای جذب سرمایه گذار مشکلات پوستی از نشانه‌های کمبود ویتامین E آمادگی شهرداری برای میزبانی از نمازگزاران نماز جمعه تهران خانه‌های تاریخی مرکزی در مسیر کاربری‌های جدید روش‌های طبیعی برای سفیدکردن دندان‌ها محرومیت ۶ ماهه مهاجم پرسپولیس برگزار استقلال – النصر در تهران وعده صادق فقط یک سیلی بود نه انتقام کاهش دمای هوای تهران از فردا اعلام زمان رونمایی از گل‌نبشته‌های هخامنشی جمع آوری کمک‌های مردمی برای تقویت جبهه مقاومت در پایتخت کمبود ماشین‌آلات اصلی‌ترین چالش معدن داران کمبود فضا برای پارک واگن‌های مترو در پایانه‌ها حفر چاه‌‌های عمیق مانع آبیاری درختان جزییات تازه از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان بحران ارزی در صنعت فولاد انتقاد از خسارت غیرقابل جبران صنایع در تابستان اشتیاق سرمایه گذاران خارجی برای احداث نیروگاه تجدیدپذیر در ایران تأثیر تنش‌های منطقه‌ای بر نرخ ارز اعلام قیمت انواع سبزیجات در میادین و بازارهای میوه و تره بار توصیه‌های طب ایرانی برای پیشگیری از سرماخوردگی ضرورت تکمیل سامانه جامع املاک و اسکان کاهش نرخ تورم نشان‌دهنده اجرای سیاست‌های موثر

0

برای نخستین بار در ذوب آهن اصفهان شاسی واگن خاموش کننده ساخته شد

  • کد خبر : 152871
  • 29 شهریور 1403 - 12:16
برای نخستین بار در ذوب آهن اصفهان شاسی واگن خاموش کننده ساخته شد
به همت تلاشگران ذوب آهن اصفهان اولین شاسی واگن خاموش کننده برای نخستین بار در این مجتمع عظیم صنعتی، بیست و پنجم مردادماه ساخته شد.

به گزارش افق تهران؛ عباس ناصحی سرپرست دفتر فنی مدیریت تولیدات کک و مواد شیمیایی بیان کرد : با توجه به راه اندازی باتری شماره ۳ در سال ۱۳۹۱ و گذشت بیش از ۱۰ سال از عمر دو عدد واگن حمل کک که در خط تولیـد قرار دارند، تعویض شاسی واگن ها در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود : در سال ۱۳۹۴ و با بررسی‌های انجام شده مشخص گردید، خوردگی شاسی واگن بسیار زیاد است و بنابراین پیش بینی خریدآن دنبال شد، لذا در سال ۱۳۹۵ درخواست خرید یک عدد شاسی از کشور اکراین در دستور کار قرار گرفت و همزمان با خرید آن، مهندسیـن و متخصصیـن دفتر فنی مدیریت تولیدات کک و مواد شیمایی تصمیم گرفتند نسبت به تهیه نقشه‌ های آن اقدام نمایند.

سرپرست دفتر فنی مدیریت تولیدات کک و مواد شیمیایی اضافه کرد : ابتدا با آنالیز، متریال شاسی موجود را مشخص نموده و سپس کروکی برداری و تهیـه نقشه از روی قطعه موجود در خط تولیـد به روش مهنـدسی معکـوس و بدون هیچ گونه وابستگی انجام گرفت و سرانجام پس از گذشت ۵ ماه و به میـزان ۷۰۰ نفر ساعت و تعداد ۲۹۹ شیت نقشه، شاسی واگن به وزن ۲۱۵۴۱ کیلوگرم طراحی شد. این دستاورد بزرگ، بخشی دیگر از توانمندی تلاشگران ذوب آهنی را در عرصه بومی سازی ماندگار نمود.

رضا یغمایی۲٫jpgرضا یغمایی سرپرست کارگاه اسکلت فلزی و آهنگری مدیریت نت مکانیک شرکت با اعلام این خبر گفت : در سال ۱۳۹۵ درخواست ساخت تجهیز شاسی واگن خاموش کننده کک از سوی مدیریت تولیدات کک و مواد شیمیایی ارائه شد که به دلیل عدم وجود نقشه های ساخت، امکان ساخت در داخل کارخانه وجود نداشت و لذا ساخت آن به کشور اکراین واگذار گردید.

وی افزود : بعد از حدود ۲ سال و با توجه به ابعاد بزرگ این تجهیز، در قالب چند بخش وارد کشور و ذوب آهن شد و سپس در مدیریت نت مکانیک و کارگاه اسکلت فلزی و آهنگری مونتاژ گردید.

سرپرست کارگاه اسکلت فلزی و آهنگری مدیریت نت مکانیک تصریح کرد : با توجه به اینکه مقوله بومی سازی همواره مورد تاکید ویژه مقام معظم رهبری قرار دارد و ذوب آهن اصفهان نیز در این بخش ۸۷ درصد از قطعات و تجهیزات مورد نیاز این مجتمع عظیم صنعتی را بومی سازی نموده است، ساخت مجدد این قطعه در ذوب آهن اصفهان در دستور کار قرار گرفت.

این تلاشگر ذوب آهنی تصریح کرد : بدین ترتیب نقشه های تجهیز شاسی واگن خاموش کننده کک سازی، توسط مدیریت بخش کک سازی آماده شد و پس از آن مرحله اعلام درخواست خرید، ساخت این قطعه در کارگاه اسکلت فلزی و آهنگری آغاز شد.

رضا یغمایی بیان کرد : این شاسی با ابعاد تقریبی ۳ ، طول ۱۸ ، ارتفاع ۴ متر و با وزنی حدود ۲۲ تن یکی از استراتژیک ترین قطعاتی است که طی سال های اخیر در کارگاه اسکلت فلزی و اهنگری ساخته شده است. در ساخت این تجهیز که حدود ۶ ماه به طول انجامید کلیه فرایندهای نظارتی اعم از آنالیز و خواص مکانیکی متریال اولیه، تست های غیر مخرب و نقشه برداری با رعایت بالاترین استاندارد ها انجام گرفت. همچنین جوشکاری که یکی از حساس ترین مراحل انجام کار بود طبق wpsتهیه شده توسط واحد ترمیست مدیریت نت مکانیک انجام شد.

وی در پایان از تیم های تکنولوژی،ترمیست، طراحی و برنامه ریزی مدیریت نت مکانیک به ویژه تلاشگران کارگاه اسکلت فلزی و آهنگری تشکر و قدردانی نمود.

انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=152871
  • 16 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی