تاریخ : سه شنبه, ۲ مرداد , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

ضرورت ارائه گزارش درآمدهای هر فصل شهرداری به شورای شهر واکنش زاکانی به تهدید استعفای دسته‌جمعی برخی از اعضای شورای شهر روند رو به رشد بهره‌ برداری از میادین نفت دریایی تحریم‌ها عامل اصلی ناترازی در بخش تامین انرژی‌های کشور حضور کمرنگ شرکت‌های معدنی ایران در افغانستان افزایش تقاضا برای جراحی زیبایی صورت احتمال افزایش پشه آئدس در پاییز ضرورت پاسخگویی مجلس در خصوص جایگزینی معدن به جای نفت واریز علی‌الحساب متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به زودی ضرورت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در دولت چهاردهم موفقیت دولت سیزدهم در رشد تولید فرآورده‌های نفتی قضاوت عملکرد شورای شهر تهران بر عهده مردم اختلاف نرخ واقعی و نرخ نیمایی چالش جدید صنعت فولاد قطعی‌های مکرر برق عامل افزایش خسارت‌ها احتمال وزش شدید باد در تهران اعلام زمان ورود اولین بخش از خریدهای شهرداری تهران از چین تمدید قرارداد هافبک استقلال استقلال خواهان فسخ قرارداد مشروط با یامگا کاهش خطر بیماری‌های قلبی با کنترل فشارخون جایگزینی پل‌های مکانیزه فرسوده پایتخت با رمپ فلزی تخصیص ۳ هزار میلیارد تومان به حوزه ورزش در سال ۱۴۰۳ انجام پروژه‌های فرامنطقه‌ای در کنار پروژه‌های منطقه‌ای در شهرداری تهران امروز آخرین مهلت ثبت درخواست تجدید نظر در تصحیح آزمون‌های نهایی دوازدهم جلوگیری از هدررفت گاز فلر در دولت سیزدهم تغییر ساعات بازدید از موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افزایش شدید قیمت مسکن در تهران و افزایش مستاجران انعقاد مهم‌ترین قرارداد انتقال گاز قرن در منطقه غرب آسیا کاهش شدید صادرات محصولات فولادی کاهش ۱۹ درصدی درآمد صادرات زنجیره فولاد و آهن ضرورت آمادگی بخش خصوصی برای اکتشاف معادن انتقاد فولادسازان به توفف تولید از ۲۰ تیرماه جزئیات طرح آنلاین شدن خدمات کتابخانه ملی تحقق قطره‌چکانی وعده‌های شهرداری تهران انتقاد عضو هیئت‌ رئیسه کمیسیون‌ عمران از گران شدن بلیت‌ هواپیما افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۳ درصد شناسایی نخستین بیمار تب دنگی در تهران

0

ایجاد چهار خط جدید مترو پایتخت

  • کد خبر : 148824
  • 18 تیر 1403 - 10:56
ایجاد چهار خط جدید مترو پایتخت
مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه بیان کرد: با تکمیل این چهار خط علاوه بر انجام عملیات توزیع مسافران، ترافیک در معابر مرکزی و جنوبی کاهش می‌یابد.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران؛ مسعود درستی، مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه  اظهارداشت: چهار خط جدید در راستای توسعه متروی تهران شامل خطوط ۸، ۹، ۱۰ و ۱۱ چهار خط جدید مترو است که اجرای این خطوط نقش بسزایی در استفاده کمتر شهروندان از تاکسی و اتوبوس خواهد داشت.

وی افزود: با اجرای طرح‌های توسعه‌ای در بخش ناوگان حمل و نقل عمومی در بخش متروی پایتخت، خط هشت حدود ۴۲ کیلومتر، خط ۹ حدود ۵۰ کیلومتر، خط ۱۰ حدود ۵۰ کیلومتر و خط ۱۱ حدود ۳۲ کیلومتر مسیر ریلی به مسیرهای ریلی این ناوگان اضافه خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه ادامه داد: عملیات اجرایی خط ۱۱ تا پیش از شهریورماه آغاز خواهد شد اما عملیات اجرایی در سایر خطوط از جمله خطوط ۸، ۹ و ۱۰ مترو شروع شده است.

وی با بیان اینکه خط هشت یکی از جذاب‌ترین خطوط چهارگانه جدید از نظر مسیر و تعداد ایستگاه است، گفت: به طور میانگین در هر خط بیش از ۳۰ ایستگاه دارد که این خط به مناطقی از جمله بزرگراه آیت‌الله سعیدی، سه راه آذری و سایر مناطق جنوبی تهران می‌رسد.

درستی زمان‌بندی افتتاح این خطوط را حداقل ۱۰ ساله اعلام کرد و یادآور شد: اگر به موقع منابع مورد نیاز اجرای این طرح‌ها تزریق شود می‌توانیم حداقل زمان افتتاح را ۲ سال کاهش دهیم اما در برنامه داریم حداقل تا سال ۱۴۱۰ عملیات احداث این چهار خط جدید را تکمیل کنیم.

به گفته وی، عملیات احداث در خطوط ۸، ۹، ۱۰ و ۱۱ در حال انجام است که البته پیشرفت در خط ۱۰ تا حدودی بیشتر است زیرا عملیات حفاری این خط حدود سه تا چهار ماه زودتر شروع شده است.

مدیرعامل متروی تهران و حومه پیشتر با بیان اینکه شبکه متروی تهران نیاز به بازنگری دارد، اضافه کرد: مهمترین چالش پیش‌روی تامین منابع مالی است و همه تلاش ما استفاده از ظرفیت شهرداری است.

وی افزود: اگر بخواهیم به تکمیل این چهار خط فکر کنیم زمان زیادی خواهد بود اما با مرحله بندی انجام گرفته تلاش‌مان این است که مرحله به مرحله کار را جلو ببریم و از ورود آن به خطوط استفاده کنیم و از ایستگاه‌های تلاقی با خطوط سابق شروع کنیم که البته این مهم بستگی به مدل مالی دارد.

وی با تاکید بر اینکه شبکه متروی تهران با وجود هفت خط، ناقص است، گفت: یکی از مهمترین اتفاقات سنوات گذشته تکمیل خطوط متروی تهران با خطوط ۱۱ گانه است که بیش از سه سال از مطالعات آن می‌گذرد.

درستی ادامه داد: حدود ۱۷۲ کیلومتر و بیش از ۱۳۰ ایستگاه مختص خطوط جدید خواهد بود و اگر بتوانیم در هفت سال آینده این خطوط را به نقطه خوبی برسانیم مترو می‌تواند سهم معقول‌تری را از جابجایی مردم پایتخت به خود اختصاص دهد البته اگر سایر مُدهای حمل و نقل همپای مترو حرکت نکنند این ارتقا چندان قابل اتکا نیست.

به گزارش ایرنا، ناوگان مترو تهران و حومه اکنون در هفت خط و بیش از ۱۳۰ ایستگاه فعال دارد که مدیریت شهری برای پوشش حداکثری مترو در مناطق پُرجمعیت پایتخت چهار خط جدید را مطالعه و عملیات احداث این چهار خط در حال انجام است.

یکی از مهمترین اتفاقات سال‌های اخیر تکمیل خطوط مترو تهران از هفت خط به ۱۱ است که به نظر می‌رسد با تزریق به موقع منابع مالی لازم تا یک دهه آینده می‌توان خطوط شبکه ریلی پایتخت را گسترش داد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=148824
  • 121 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.