تاریخ : جمعه, ۲۹ تیر , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

رکوردشکنی پتروشیمی‌ها در کاهش سودآوری کاهش شدید صادرات محصولات فولادی در بهار ۱۴۰۳ هزینه ۳۸ درصدی خانوارها برای تامین مسکن در طول ماه رکوردشکنی کاهش نرخ بیکاری در فصل بهار مرمت خانه تاریخی امام جمعه تهران اتوبوس‌های وارداتی آماده انتقال به تهران چالش‌های دولت چهاردهم در صنعت نفت حل مشکل ناترازی انرژی با قرارداد گازی ایران و روسیه ضرورت اصلاح اهداف بخش معدن در برنامه هفتم افت ۱.۶ تولید فولاد در کشور افتتاح «خانه شهر» در روز تهران جزئیات جدید از توافق انتقال گاز روسیه به ایران ساماندهی اماکن ورزشی شهرداری تهران در سه سطح اعلام نتایج نهایی آزمون استخدامی دبیری در مردادماه بهره مندی از خودروی با کیفیت از مزایای واردات خودروهای خارجی ممنوعیت نوشیدن چای سبز قبل از خواب قطع برق فولادسازان بدون جبران خسارت افشای بدهی‌ میلیاردی استقلال و پرسپولیس رونمایی از خرید جدید تیم پرستاره لیگ ویتامین‌های مفید برای غلبه بر التهاب ارسال لایحه همسان سازی حقوق بازنشستگان به مجلس تکمیل پرونده ثبت‌جهانی هگمتانه انتشار کلید اولیه سوالات نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ عزم شهرداری تهران برای حداقلی شدن افزایش نرخ کرایه تاکسی برقی عزل زاکانی در دستور کار شورای شهر پیشرفت ۲۵ درصدی پروژه‌های مناطق ۲۲ گانه تهران عقب‌ ماندگی ۱۰۰ درصدی دستمزد کارگران از تورم خوراکی‌ها انتقاد عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از حذف ارز ترجیحی اعلام جزییات افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان تولید بیش از ۶ میلیون تن محصول فولادی در کشور دلایل کاهش تولید فولاد در سه ماهه اول سال جاری چالش جدید خاموشی کوره‌های ذوب و فلزات راهکارهای دور زدن خام‌فروشی در صنعت نفت ضرورت افزایش سرمایه دولت با تکمیل زنجیره ارزش پتروشیمی ضرورت تداوم ساخت تصفیه‌خانه در تهران عوامل مهم ریزش مو

3

ساخت ۴ خط جدید متروی تهران

  • کد خبر : 147795
  • 02 تیر 1403 - 10:42
ساخت ۴ خط جدید متروی تهران
مدیرعامل شرکت متروی تهران اعلام کرد که ساخت خطوط جدید مترو ۴۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه در بردارد.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران؛ مسعود درستی، مدیرعامل شرکت متروی تهران در مورد هزینه تمام شده ساخت خطوط متروی جدید با بیان اینکه به طور میانگین براساس قیمت امروز ، ساخت هر خط جدید مترو حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه در بر دارد، گفت: البته دقت داشته باشید که  ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بابت ساخت و تجهیز خطوط جدید است.

وی بیان کرد: بر همین اساس ساخت ۴ خط جدید مترو (۱۱،۱۰،۹،۸) به ۴۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که این عدد فعلی است و قطعا با توجه به شرایط تورمی و یا شاید مشکلات احتمالی این عدد در طول ساخت افزایش یابد.

به گفته درستی، خطوط جدید مترو ۱۷۵ کیلومتر طول و ۱۳۰ ایستگاه خواهد داشت.

درستی با بیان اینکه هزینه حفاری و لاینینگ یک کیلومتر مترو به همراه ساخت ایستگاه متناظر با همان یک کیلومتر مترو و تهیه یک رام قطار ۷ واگن حدود ۲۷۰۰ میلیارد تومان برآورد می شود، گفت: به عبارتی دیگر اگر بخواهیم یک کیلومتر مترو با تجهیزات و رام قطار تهیه کنیم در حال حاضر ۲۷۰۰ میلیارد تومان هزینه در بر دارد.

وی در مورد اشتغالزایی ساخت مترو نیز اظهار کرد: البته براساس تجربیاتی که در سالهای اخیر در امر ساخت مترو و تونل داشتیم  باید بگویم که هر کیلومتر تونل مترو به همراه مشتقات آن یعنی تجهیزات و…  موجب می شود که بین ۵۰۰ تا ۷۰۰  نفر به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم مشغول به کار شوند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=147795
  • 128 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.