تاریخ : جمعه, ۲۹ تیر , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

رکوردشکنی پتروشیمی‌ها در کاهش سودآوری کاهش شدید صادرات محصولات فولادی در بهار ۱۴۰۳ هزینه ۳۸ درصدی خانوارها برای تامین مسکن در طول ماه رکوردشکنی کاهش نرخ بیکاری در فصل بهار مرمت خانه تاریخی امام جمعه تهران اتوبوس‌های وارداتی آماده انتقال به تهران چالش‌های دولت چهاردهم در صنعت نفت حل مشکل ناترازی انرژی با قرارداد گازی ایران و روسیه ضرورت اصلاح اهداف بخش معدن در برنامه هفتم افت ۱.۶ تولید فولاد در کشور افتتاح «خانه شهر» در روز تهران جزئیات جدید از توافق انتقال گاز روسیه به ایران ساماندهی اماکن ورزشی شهرداری تهران در سه سطح اعلام نتایج نهایی آزمون استخدامی دبیری در مردادماه بهره مندی از خودروی با کیفیت از مزایای واردات خودروهای خارجی ممنوعیت نوشیدن چای سبز قبل از خواب قطع برق فولادسازان بدون جبران خسارت افشای بدهی‌ میلیاردی استقلال و پرسپولیس رونمایی از خرید جدید تیم پرستاره لیگ ویتامین‌های مفید برای غلبه بر التهاب ارسال لایحه همسان سازی حقوق بازنشستگان به مجلس تکمیل پرونده ثبت‌جهانی هگمتانه انتشار کلید اولیه سوالات نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ عزم شهرداری تهران برای حداقلی شدن افزایش نرخ کرایه تاکسی برقی عزل زاکانی در دستور کار شورای شهر پیشرفت ۲۵ درصدی پروژه‌های مناطق ۲۲ گانه تهران عقب‌ ماندگی ۱۰۰ درصدی دستمزد کارگران از تورم خوراکی‌ها انتقاد عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از حذف ارز ترجیحی اعلام جزییات افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان تولید بیش از ۶ میلیون تن محصول فولادی در کشور دلایل کاهش تولید فولاد در سه ماهه اول سال جاری چالش جدید خاموشی کوره‌های ذوب و فلزات راهکارهای دور زدن خام‌فروشی در صنعت نفت ضرورت افزایش سرمایه دولت با تکمیل زنجیره ارزش پتروشیمی ضرورت تداوم ساخت تصفیه‌خانه در تهران عوامل مهم ریزش مو

3

جزئیات جدید از افزایش قیمت سوخت

  • کد خبر : 147339
  • 23 خرداد 1403 - 13:47
جزئیات جدید از افزایش قیمت سوخت
معاون وزیر نفت بیان کرد: نرخ بنزین قانون و طبق تکلیف خواهد بود. نرخ بر اساس قانون بودجه و بر اساس سیاست دولت تعیین می‌شود و هیچ‌گونه افزایش قیمت در دستور کار نیست فقط بحث مدیریت و جلوگیری از انحراف و قاچاق سوخت در دستور کار است.

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران؛ جلیل سالاری، معاون وزیر نفت در نشست خبری با بیان اینکه در دولت سیزدهم در حوزه صنعت نفت ریل گزاری اتفاق افتاده است، ابراز امیدواری کرد که این رویه تداوم داشته باشد.

وی فزود: در گذشته چالش هایی در صنعت پالایش کشور داشتیم که نیاز بود ریل گزاری درست انجام شود.مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی گفت: به دلیل شرایط کرونا و کاهش مصرف تعهدات صادرات ایجاد شده بود به طوری که ۷۴۴ میلیون لیتر تعهد صادرات بنزین از ۸ تا ۳۵ دلار در لیتر داشتیم.

وی تاکید کرد: ۲۱ کشتی بنزین تعهد فروش داشتیم که نیاز بود حل و فصل شود و از یک طرف منابع ۲۷ فقره صادرات به شرکت‌های بدون پشتوانه برنگشته بود.

سالاری رقم تعهدات صادرات را ۳۵۸ میلیون دلار ذکر کرد و گفت: منابع ۵۸ کشتی برنگشته بود که این موضوع نیاز به پیگیری داشت.

سالاری درباره میزان توزیع بنزین سوپر در کشور اظهار داشت: تولید این سوخت به صورت محدود بوده مصرف کننده آن نیز محدود است در پالایشگاه شازند تولید بنزین سوپر داریم که عمدتا ناوگان هوایی آموزشی در اولویت توزیع قرار دارد.

وی ادامه داد: با نهایی شدن تعمیرات اساسی پالایشگاه شازند از ۱۸ اسفند تا اواسط فروردین و همچنین استفاده از کاتالیست امیدواریم بنزین سوپر به چرخه تولید سوخت کشور اضافه شود.

معاون وزیر نفت در پاسخ به سوال دوم درباره بنزین سه نرخی گفت: نرخ بنزین قانون و طبق تکلیف خواهد بود. نرخ بر اساس قانون بودجه و بر اساس سیاست دولت تعیین می شود، هیچگونه افزایش قیمت در دستور کار نیست فقط بحث مدیریت و جلوگیری از انحراف و قاچاق سوخت در دستور کار است.

وی ادامه داد: با سیاست قیمت پایین موضوع اصلاح ساختار خودرو و به موازات آن طرح اسقاط خودرو دنبال می شود.

سالاری با بیان اینکه در حال حاضر خودروهای کشور ۳ برابر مصرف دارند، تصریح کرد: ۲۴ میلیون خودرویی که در کشور تردد می کنند حدود ۱۱۶ میلیون لیتر مصرف سوخت دارند و این با استاندارد دنیا تطابق ندارد و نیاز است که بهینه سازی مصرف سوخت مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: از جمله اقدامات وزارت نفت تنوع سبد سوخت است باید سی ان جی نیز در سبد سوخت قرار گیرد استفاده از خودروی برقی هم در قانون آمده که در راستای ایجاد تنوع در توزیع سوخت است.

وی بیان داشت: باید اقداماتی صورت گیرد که تمام بار پالایشگاه در تولید نباشد باید بخشی از تولیدات به سمت زنجیره ارزش برود، سیاست ها باید به سمت سودمحوری برود.

مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی در پاسخ به سوال سوم درباره واردات بنزین نیز گفت: در شرایط خاص و تعمیرات نیاز به واردات است که از مسیر تهاتر و سواپ انجام می‌شود.

وی ادامه داد: امسال منابعی در بودجه برای واردات پیش بینی شده وقتی ۱.۵ میلیون خودرو اضافه می‌شود اسقاط نیز باید صورت گیرد و این تعداد خودرو ۵ میلیون لیتر به مصرف بنزین اضافه می‌کند.

سالاری با تاکید بر لزوم مدیریت مصرف، گفت: اسقاط و بهینه سازی سوخت نیز باید در دستور مار قرار گیرد و کماکان موضوع ناترازی مدیریت شود.

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=147339
  • 126 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.