تاریخ : جمعه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۴

اخبار لحظه

آغاز فرایند اجرای طرح یارانه سوخت جزئیات تخصیص حقوق دولتی معدنی جزئیات راه اندازی ۱۹ طرح پتروشیمی جدید جزئیات به‌کارگیری زنان در اتوبوسرانی تهران جزئیات حذف پل حافظ در تهران ثبت دانش بهره‌برداری از زاینده رود در فهرست آثار میراث ناملموس کشور ضرورت برخورد با افزایش تعرفه‌های اینترنت ضرورت ایجاد امنیت شغلی کارگران انتقاد فعالین صنعت فولاد از محدودیت‌های انرژی گام‌های تازه دستگاه‌های اجرایی به سوی انرژی خورشیدی تداوم وزش باد در تهران ضرورت جذب سرمایه‌گذار برای ایجاد پیوستگی با مردم ضرورت یکپارچه سازی حکمرانی شهری افزایش زورگیری در برخی مناطق تهران ضرورت حفظ و نگهداری آثار تاریخی تداوم محدودیت‌های برق در صنعت فولاد ایران ضرورت جایگزینی معادن با نفت ضرورت حرکت به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر ضرورت جذب سرمایه گذار برای شهرداری جزئیات واردات اتوبوس‌های برقی جدید به تهران ضرورت توسعه همکاری‌های ایران و عراق جزئیات افزایش قیمت بنزین ضرورت رسیدگی به سو مدیریت‌های وزارت نیرو ضرورت تلاش مدیریت شهری برای رفع مشکلات هوای تهران در وضعیت نارنجی ضرورت برونسپاری امور به مردم انتقاد از میزان افزایش عوارض شهرداری افتتاح بازارهای میوه و تره‌بار جدید در پایتخت مسجد حاجتگاه ابیانه، یادگاری از دوره صفویه نشانه‌هایی از حضور انسان‌های نخستین در شهرستان ایوان کاهش زمان انتظار صدور کارت سوخت کاشت درخت به مناسبت ۵۰ سالگی مترو تهران ضرورت برخورد قانونی با معادن متخلف جزئیات افزایش ۴.۶ درصدی تولید فولاد ایران در فروردین ماه گام‌های اساسی دولت برای رفع ناترازی‌ها جزئیات تغییر ساعت فعالیت مدارس

11

نرخ حامل‌های انرژی عامل رکود صنعت فولاد

  • کد خبر : 146064
  • 01 خرداد 1403 - 11:13
نرخ حامل‌های انرژی عامل رکود صنعت فولاد
فعال فولادی بیان کرد: با وجود مشکلاتی در فولاد اعم از تحریم، بالا بودن هزینه‌های ثابت و چند برابر شدن قیمت تجهیزات، هر چند وقت یکبار قیمت حامل‌های انرژی را افزایش می‌دهند و صنعت فولاد را با دست خود زمین می‌زنند.

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران؛ علیرضا میرزایی، فعال فولادی در خصوص با اشاره به عملکرد وزرای صمت در دوره‌های اخیر، بیان کرد: وزیر صمت قبلی صنعت و ضرایب زنجیره فولاد کشور را نابود کرد؛ چرا که نمی‌توان باور کرد تصمیمات اجرا شده یک اشتباه فنی بوده و به نظر می‌رسد تمام آنها استراتژیکی بوده تا فولادسازان خصوصی را از چرخه تولید خارج کنند.

وی در ادامه اضافه کرد: بر همین اساس، می‌توان گفت وزیر صمت فعلی نیز همین روند را در پیش گرفته است. به گونه‌ای که هر وقت با معاونان خود و فولادسازان خصوصی جلسه گذاشتند، قول مساعدت داده و از اصلاح قوانین صحبت می‌کنند؛ اما تا به حال اتفاق جدیدی رخ نداده است. بنابراین به نظر می‌رسد عملکرد علی آبادی نیز در راستای عملکرد فاطمی امین است.

فعال صنعت فولاد تصریح کرد: همچنین فاطمی امین در دوران تصدی‌گری خود گفته بود که صنعت فولاد برای ما مزیت ندارد؛ آن هم کشوری که پر از ذخایر فولادی و مواد اولیه است.

میرزایی با بیان اینکه در ایران تکنولوژی هایتک یا خودرو و فولادهای عملیات حرارتی دیده به دلیل نداشتن فناوری آن، مزایایی ندارد، گفت: مزیت فعلی برای صنعت فولاد کشور این است که فولاد خام را به فولاد مقاطع تبدیل کنیم. همچنین ناگفته نماند برخی صحبت‌ها در مجالس عام اعم از اینکه فولاد آب و برق زیاد مصرف می‌کند، مطرح می‌شود و این درحالیست که میزان سرانه مصرف آب و برق صنعت فولاد نسبت به سرانه کل کشور به صرفه است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از طرفی، میزان درآمد، اشتغالزایی، درآمد ناخالص ملی و غیر نفتی آن نیز بسیار به صرفه‌تر است. در این راستا، با وجود مشکلاتی در فولاد اعم از تحریم، بالا بودن هزینه‌های ثابت و چند برابر شدن قیمت تجهیزات، هر چند وقت یکبار قیمت حامل‌های انرژی را افزایش می‌دهند و صنعت فولاد را با دست خود زمین می‌زنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=146064
  • 161 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.