تاریخ : پنجشنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۴

اخبار لحظه

احتمال پایان زودهنگام همکاری شورا با شهردار اعلام شروط تداوم واریز مرحله سوم کالابرگ الکترونیکی انتقاد از وضعیت تولید و تعطیلی شهرک‌های صنعتی تعویق در اجرای طرح قطع سوخت خودرو‌های فاقد بیمه تا تیرماه افزایش شدید نرخ اجاره بها در تهران ضرورت توجه به معادن در اشتغالزایی ضرورت رفع تحریم‌ها برای جهش تولید در صنعت پتروشیمی افزایش قطعی قیمت محصولات فولادی در سایه کمبود برق جزئیات تمدید فعالیت شوراها تا اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۵ اعلام آخرین قیمت سبزیجات در میادین تره بار تهران ورود بیش از ۱۵۰۰ اتوبوس جدید به تهران جزئیات کاهش نرخ سود بین بانکی ضرورت اصلاح الگوی مصرف انرژی در کشور ضرورت بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت‌های جنوب برای رشد اقتصادی تداوم وزش باد در تهران تا ۴ خردادماه درخواست کمک فعالان صنعت فولاد از رییس جمهور گام‌های بلند صنعت پتروشیمی ایران ضرورت تشکیل دبیرخانه تأمین مواد اولیه صنایع پتروشیمی ضرورت چابک‌سازی و حذف فرآیندهای زائد اداری معادن ناترازی برق حاصل سال‌ها بی‌توجهی به توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر وزش باد شدید و گرد و خاک در تهران دیوارکشی حریم تهران توسط بهمن موتور ضرورت تامین مالی پروژه‌های شهرداری تهران انتقاد از تعطیلی زودهنگام موزه‌های تهران ضرورت توجه به روند تامین مالی پروژه‌ها ضرورت اصلاح اساسی قوانین مدیریتی در کشور ضرورت همراستایی سیاست‌های کلی نظام باید در راستای خدمت آغاز اجرای طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی شهر تهران صیانت از حریم تهران از مسائل اصلی شورای شهر انتقاد عضو شورای شهر از روند نامگذاری مراکز تجاری و فروشگاه‌ها جزئیات دستگیری سارق سکه‌های مقبره شاه نعمت الله افزایش مشکلات فعالان صنعت با قطعی برق ضرورت ترویج نشاط عمومی در تهران انتقاد از نبود انسجام مدیریتی در حریم تهران اعلام آمادگی صنعت نفت برای توسعه و نوسازی زیرساخت‌ها صدور مجوزهای جدید سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی

9

اعلام قیمت تمام شده اتوبوس‌های چینی از سوی شهردار تهران

  • کد خبر : 145682
  • 26 اردیبهشت 1403 - 14:40
اعلام قیمت تمام شده اتوبوس‌های چینی از سوی شهردار تهران
شهردار تهران بیان کرد: شهرداری تهران به ازای هر دستگاه اتوبوس، ون و تاکسی برقی چینی ۲۵۰ هزار یورو پرداخت می‌کند.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران؛ علیرضا زاکانی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: عملیات عمرانی مسیر نعل‌اسبی شکل خط ۹ متروی تهران حد فاصل پارک چیتگر تا منطقه دولت‌آباد از امروز شروع شد.

وی ادامه داد: عملیات عمرانی خطوط ۸ و ۱۰ مترو نیز در سال ۱۴۰۲ شروع شد و به زودی عملیات عمرانی چهارمین خط مترو نیز شروع می‌شود.
به گفته شهردار تهران هزینه احداث هر کیلومتر خط مترو سه هزار میلیارد تومان است.

زاکانی طول خط ۹ را ۴۰ کیلومتر و هزینه احداث آن را بیش از ۱۲۰ همت اعلام کرد.

وی زمان بهره‌برداری از خطوط ۴گانه جدید متروی تهران را ۴ تا ۵ سال از زمان شروع عملیات اجرایی برآورد کرد.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان با اشاره به قرارداد واردات اتوبوس، ون و تاکسی‌های برقی شهرداری تهران با خودروسازان چینی، گفت: شرکت ساختمانی طرف قرارداد شهرداری برای خرید از چین، شرکتی است که تامین مالی پروژه را انجام می‌دهد و به واردات خودرو کاری ندارد. این اقدام مشابه کاری است که برای تامین مالی خطوط یک تا سه متروی تهران اتفاق افتاد. در مقطع احداث این خطوط یک شرکت نظامی چینی منابع مالی این سه خط را تامین کرد.

زاکانی علت امنیتی و محرمانه بودن قرارداد شهرداری تهران با طرف چینی را اینگونه توضیح داد: محرمانه به معنای محرمانی از جنبه طرف خارجی است. در دولت هم اعلام شد برای آسیب نخوردن قرارداد با چین، دستگاه‌های مسوول که در جریان جزییات هستند مسئله را مدیریت کنند.

وی هزینه تولید خودروهای چینی قرارداد شهرداری را بسیار ارزان‌تر از شرکت‌های ایرانی دانست و ادامه داد: بخش‌های اصلی خودروهای خریداری شده از چین تماما خارجی است. این تجهیزات به ایران منتقل شده و بر روی شاسی خودرو که به همراه برخی قطعات در داخل ایران تولید می‌شود، سوار می‌شود.

شهردار تهران ادامه داد: قرارداد شهرداری تهران با طرف چینی ارزان‌تر و کم‌ زمان‌برتر است ضمن اینکه سه سال هم برای باز گرداندن اصل و سود پول طرف چینی فرصت داریم.

زاکانی با رد حضور مافیا در قرارداد شهرداری، گفت: اصلا نمی‌دانم مافیا هست یا نیست، اما به شما توضیح می‌دهم قبل از سفر بنده به چین پیشنهادات و نامه‌های رسمی خودروسازان داخلی به شهرداری تهران حکایت از قیمت ۳۱۶ تا ۳۴۷ هزار یوروی هر دستگاه اتوبوس، ون و تاکسی برقی داخلی داشت.
وی ادامه داد: مبلغی که در وزارت کشور توافق و صورتجلسه شد ۳۲۳ هزار یورو بود اما قیمت قرارداد ما با طرف چینی که آپشن‌های مشابه یا بیشتر از خودروسازان داخلی دارد، به ازای هر دستگاه ۲۲۰ هزار یورو که با احتساب سایر هزینه‌ها به ۲۵۰ هزار یورو می‌رسد.

شهردار تهران افزود: در این قرارداد به ازای هر دستگاه اتوبوس ۹۷ هزار یورو صرفه‌جویی شده است.

زاکانی یادآور شد: شهرداری تهران ۳۲۷۵ اتوبوس با پرداخت ۲۳۶ میلیارد تومان از شرکت‌های خودروساز داخلی خریداری کرد اما ۵۰۰ اتوبوس به ما تحویل ندادند و کل اتوبوس و مینی‌بوس تحویلی به شهرداری به ۲۷۵۵ عدد کاهش یافت که ۵۰۰ عدد آن مینی‌بوس است. این تعداد از اتوبوس و مینی‌بوس‌ها به تدریج تا اوائل سال بعد وارد ناوگان شهرداری تهران می‌شود.

وی گفت: شهرداری از شرکت‌های خودروسازی که یا قیمت بالایی می‌گفتند یا کیفیت پایینی ارائه می‌دادند، خرید نکرد. قرارداد شهرداری تهران برای جبران کسری‌ها و جلو انداختن ۲ ساله تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی تهران است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=145682
  • 377 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.