تاریخ : پنجشنبه, ۲۸ تیر , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

رکوردشکنی پتروشیمی‌ها در کاهش سودآوری کاهش شدید صادرات محصولات فولادی در بهار ۱۴۰۳ هزینه ۳۸ درصدی خانوارها برای تامین مسکن در طول ماه رکوردشکنی کاهش نرخ بیکاری در فصل بهار مرمت خانه تاریخی امام جمعه تهران اتوبوس‌های وارداتی آماده انتقال به تهران چالش‌های دولت چهاردهم در صنعت نفت حل مشکل ناترازی انرژی با قرارداد گازی ایران و روسیه ضرورت اصلاح اهداف بخش معدن در برنامه هفتم افت ۱.۶ تولید فولاد در کشور افتتاح «خانه شهر» در روز تهران جزئیات جدید از توافق انتقال گاز روسیه به ایران ساماندهی اماکن ورزشی شهرداری تهران در سه سطح اعلام نتایج نهایی آزمون استخدامی دبیری در مردادماه بهره مندی از خودروی با کیفیت از مزایای واردات خودروهای خارجی ممنوعیت نوشیدن چای سبز قبل از خواب قطع برق فولادسازان بدون جبران خسارت افشای بدهی‌ میلیاردی استقلال و پرسپولیس رونمایی از خرید جدید تیم پرستاره لیگ ویتامین‌های مفید برای غلبه بر التهاب ارسال لایحه همسان سازی حقوق بازنشستگان به مجلس تکمیل پرونده ثبت‌جهانی هگمتانه انتشار کلید اولیه سوالات نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ عزم شهرداری تهران برای حداقلی شدن افزایش نرخ کرایه تاکسی برقی عزل زاکانی در دستور کار شورای شهر پیشرفت ۲۵ درصدی پروژه‌های مناطق ۲۲ گانه تهران عقب‌ ماندگی ۱۰۰ درصدی دستمزد کارگران از تورم خوراکی‌ها انتقاد عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از حذف ارز ترجیحی اعلام جزییات افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان تولید بیش از ۶ میلیون تن محصول فولادی در کشور دلایل کاهش تولید فولاد در سه ماهه اول سال جاری چالش جدید خاموشی کوره‌های ذوب و فلزات راهکارهای دور زدن خام‌فروشی در صنعت نفت ضرورت افزایش سرمایه دولت با تکمیل زنجیره ارزش پتروشیمی ضرورت تداوم ساخت تصفیه‌خانه در تهران عوامل مهم ریزش مو

5

روابط‌عمومی‌ها برند سازمان را حفظ می‌کنند

  • کد خبر : 144052
  • 05 اردیبهشت 1403 - 14:27
روابط‌عمومی‌ها برند سازمان را حفظ می‌کنند
رییس هیات مدیره بانک تجارت با اشاره به نقش حساس حوزه روابط‌عمومی در مدیریت فضای رسانه‌ای تاکید کرد: روابط‌عمومی به‌عنوان مدیریت‌کننده افکارعمومی و اذهان مخاطبان باید با نقش‌آفرینی فعالانه در اقدامات درون و برون‌سازمانی، حافظ حقوق ذینفعان سازمان باشند.

به گزارش افق تهران؛ مرتضی ترک تبریزی در دوازدهمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی که به میزبانی بانک تجارت، با حضور مشاور وزیر و رییس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارتخانه امور اقتصادی و دارایی و مدیران روابط‌عمومی بانک‌ها و سازمان‌های زیرمجموعه‌ی این وزارتخانه برگزار شد، با تاکید بر اینکه وزارت امور اقتصادی و دارایی اهداف بزرگی را دنبال می‌کند، همگرایی ایجاد شده در نشست‌های شورای اطلاع‌رسانی را زمینه‌ساز به‌وجود آمدن راهکارها و تحقق اهداف عالی این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: سیستم بانکی در شرایط خاص و بعضاً دشواری به سر می‌برد که بخشی از این شرایط به جهت تحریم‌هاست و بخشی دیگر به‌واسطه ظهور شبکه‌های اجتماعی در سال‌های اخیر؛ تحریم‌ها سیاست‌گذاری در حوزه عملکرد بانک‌ها را مورد هجوم قرار داده‌اند و ظهور شبکه‌های اجتماعی هم باعث شده تا هیچ موردی از نگاه کسی دور نماند.

مرتضی ترک‌تبریزی تصریح کرد: به‌رغم این شرایط، همه کارکنان نظام بانکی در کنار هم تلاش کردند تا با همه محدویت‌ها، سیستم بانکی به‌عنوان یکی از تاثیرگذارترین بخش‌های حوزه اقتصاد به نقش‌آفرینی خود ادامه دهد.

وی خاطرنشان کرد: از اوایل دهه ۹۰، با ظهور شبکه‌های اجتماعی، تغییرات زیادی در کسب‌وکار بانک‌ها ایجاد شد. شبکه اجتماعی همانند یک روابط‌عمومی و ابزار اطلاع‌رسانی عمل می‌کند و همین دلیل ضرورت داشته و دارد تا بانک‌ها در این بخش ماهرانه‌تر عمل کرده تا در معرض آسیب قرار نگیرند.

ترک‌تبریزی به نقش حساس حوزه روابط‌عمومی و حراست سازمان‌ها برای مدیریت فضای رسانه‌ای اشاره کرد و افزود: روابط‌عمومی به‌عنوان مدیریت‌کننده افکارعمومی و اذهان مخاطب و حوزه حراست به‌عنوان پشتیبان در این بخش نقش‌آفرینی می‌کنند و هر دو باید در خدمت سازمان باشند.

رییس هیات‌مدیره بانک تجارت تاکید کرد: در حال حاضر بانک‌ها بیشتر از آنکه از اختلال در سیستم یا سامانه خدمت‌رسانی دچار مشکل شوند، ممکن است از اظهارنظرهایی که افراد در شبکه‌های اجتماعی دارند، دچار ضربه شوند و در چنین شرایطی نیازمند یک روابط‌عمومی متخصص، فنی و با اطلاع کامل هستیم.

وی با ابراز تاسف از اینکه در سال‌های گذشته، بیشتر، اخبار منفی بانک‌ها بازنشر شده و به اخبار مثبت کمتر پرداخته می‌شود افزود: ما در بانک تجارت با یک تیم، متشکل از روابط‌عمومی و حوزه IT، دائماً اخبار را رصد می‌کنیم و در مقابل آنها عکس‌العمل نشان می‌دهیم.

رییس هیات‌مدیره بانک تجارت تلاش برای دفاع غیرمستقیم از عملکرد بانک‌ها را ضروری دانست و گفت: انتشار اخبار منفی، ریسک‌پذیری بانک‌ها پایین را می‌آورد، این در حالی است که بانکها باید دائماً درصدد طراحی محصول جدید و سودسازی برای سهامداران وذینفعان خود باشند.

ترک تبریزی در پایان تصریح کرد: برند سازمان‌ را روابط‌عمومی‌ها حفظ می‌کنند و کار در این حوزه به صورت شبانه‌روزی است؛ باید شرایطی را فراهم کنیم که بانک‌ها با کمترین آسیب مواجه باشند و برای این منظور، روابط‌عمومی‌ بانک‌ها باید همسو با بانکداری دیجیتال به سمت دیجیتالی شدن حرکت کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=144052
  • 78 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.