تاریخ : سه شنبه, ۸ خرداد , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

ضرورت توجه ویژه به اجاره نشینی تهرانی‌ها از سوی مجلس جدید افزایش نرخ کارت بلیت اقشار خاص به ۴۰۰ هزار تومان تشریح جزئیات جدید از لایحه حجاب غذاهای فوق فرآوری شده عامل آسیب به مغز سرنوشت تاکسی‌های برقی در تهران معافیت مالیاتی ۱۰۰ درصدی برای مالکان خوش حساب تغییر ساعات کاری مراکز معاینه فنی خودروهای پایتخت قیمت انواع میوه در میادین و بازارهای میوه و تره بار افزایش نسبی دما در تهران مصرف گاز طبیعی در بخش‌های مختلف اقتصاد ایران نمک دریا آلوده به فاضلاب مانور خاموشی در خطوط ۷ گانه مترو تهران انتقاد از افت فشار آب در مناطق جنوبی تهران انتقاد از خشک شدن درختان در برخی بوستان‌های تهران ضرورت افزایش سرمایه‌گذاری دولت در بخش انرژی فولادسازان سیاست‌های ارزی موجب افت تولید فولاد افزایش ۱.۱ درصدی تولید فولاد ایران در فروردین سال ۱۴۰۳ افزایش ۸ درصدی صادرات محصولات پتروشیمی راه‌اندازی سایت معرفی شهروندان نمونه پایتخت تا سال آینده جزئیات رونمایی از الواح هخامنشی استرداد شده از آمریکا شوک جدید کمیته انضباطی به جواد نکونام ممنوعیت فروش داروهای گیاهی در عطاری‌‌ها دستور باشگاه پرسپولیس درخصوص استقلال رونمایی از داوران دیدارهای حساس استقلال و پرسپولیس حمایت از شایسته‌سالاری تنها راه مقابله با فساد آغاز نوبت‌گیری جهش تحصیلی شهرستان‌های استان تهران از امروز مشکلات تیروئید از شایع‌ترین اختلالات غدد اصلاح مصوبه نماهای ساختمان در تهران پیش‌بینی وزش باد شدید و گرد و خاک در برخی نقاط تهران ضرورت اعلام طرح سوال از شهردار به ریاست شورا جزئیات سرقت از تکیه بیگلربیگی کرمانشاه آغاز طرح حذف کارت‌های بانکی حیرت انگیزترین باغ‌های تهران جهش و تحول صنعت نفت در دولت سیزدهم ابلاغ مصوبه استمرار اجرای طرح کالابرگ در سال ۱۴۰۳ تصویب افزایش ۳۰ درصدی بهای خدمات مراکز فرهنگی و هنری شهرداری تهران

1

راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن

  • کد خبر : 143605
  • 28 فروردین 1403 - 11:34
راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن
برنامه کاهش وزن باید به عنوان راهی برای زندگی کردن و مسیر زندگی سالم نگاه شود نه یک رژیم غذایی یا فعالیت تنبیهی.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران؛ متخصص آموزش بهداشت و ارتقای سلامت با اشاره به راهکارهای مدیریت وزن اظهارداشت: اغلب انسان‌ها در مقاطعی از زندگی به کاهش وزن فکر می‌کنند یا حداقل به فکر تغییر رژیم غذایی خود هستند اما مشکل اینجا است که بیشتر به کاهش وزن در مقاطع کوتاه به جای بررسی دقیق خطرات چاقی و تنظیم سبک زندگی برای مدت طولانی فکر می‌کنند.

مرضیه عربان با تاکید بر قرار دادن ورزش در برنامه زندگی افزود: فعالیتی که به وسیله یک فرد چاق انجام می‌شود نسبت به فرد لاغر، منجر به سوزانده شدن کالری بیشتری می‌شود بنابراین طبیعی است که افراد چاق زودتر خسته شوند پس توصیه می‌شود این خستگی را به فال نیک بگیرند و به ورزش خود ادامه دهند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: همچنین این افراد می‌توانند ورزش را در فاصله‌های معین انجام دهند. علاوه بر این می‌توانند به کارشناس یا متخصص تغذیه مراجعه کنند و از آن‌ها کمک بگیرند.

عربان بیان کرد: به برنامه کاهش وزن باید به عنوان راهی برای زندگی کردن و مسیر زندگی سالم نگاه شود نه یک رژیم غذایی یا فعالیت تنبیهی. باید جسور باشیم و تنوع در وعده‌های غذایی افزایش یابد تا از انواع مواد غذایی مصرف شود و ذائقه نیز به مصرف مواد سالم که قبلا برای ما خوشمزه نبود، عادت کند.

این متخصص آموزش بهداشت و ارتقای سلامت گفت: صبحانه باید به عنوان یک وعده اصلی غذایی در هر روز مدنظر قرار بگیرد. مصرف شیرینی و شکلات به عنوان میان وعده حذف یا محدود شود. مصرف غذاهای چرب و پرانرژی مانند چیپس، بستنی و انواع سس‌ها را محدود یا حذف کرد و از مصرف کیک‌های خامه‌ای، خامه و سرشیر خودداری شود.

وی افزود: همچنین توصیه می‌شود ماست‌های کم‌نمک و کم‌چرب و آب‌میوه‌های طبیعی به جای نوشابه‌های شیرین در رژیم غذایی گنجانده شود. بهتر است از میوه به جای آب‌میوه مصرف و سبزی‌های تازه نیز به سفره غذایی اضافه شود. توصیه می‌شود به جای مصرف تنقلات از مغزها استفاده شود و این موضوعات را به سایر اعضای خانواده برای بهبود عادت غذایی آموزش دهد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=143605
  • 75 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.