تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

جزئیات فروش آنلاین میوه در میادین و میوه و تره‌بار تهران شیوه‏‏‌های معدن‌کاری با مسئولیت اجتماعی تغییر سقف برداشت از حساب بانکی افزایش تعطیلی‌ها مخالف تحقق شعار سال بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس تاثیر تحریم‌های تازه بر نفت ایران ۵۸ ‌درصد عرضه شمش فولادی بدون مشتری ریزش دیوار دومین بنای خشتی و گلی ایران تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا ورود ۵۰۰۰ اتوبوس جدید تا پایان سال به تهران آغاز رویداد «ایمنی حمل و نقل» در پایتخت از امروز ضرورت ارائه لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران انتقاد از عملکرد شهرداری در توجه به معماری ایرانی- اسلامی انتقاد از نمای شیشه‌ای ساختمان برخی دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها اعلام زمان شارژ کالابرگ اردیبهشت ماه ابلاغ دستورالعمل واردات ماشین‌آلات معدنی تصویب فوریت طرح برخی معافیت‌های مالیاتی برای شرکت‌های دولتی قیمت واحدهای نهضت ملی مسکن تشکیل کمیته تحقق شعار سال در شهرداری تهران رکوردشکنی تولید فولاد و پتروشیمی در شرایط تحریم چالش‌های صادرات گاز ایران به پاکستان نقش مشارکت‌های مردمی در جهش تولید پیشرفت ۱۰۰ درصدی در اجرای پروژه‌های پایتخت ایجاد سازمان گردشگری شهر تهران در اولویت شورا کاهش شفافیت با ارز نیمایی در بازار فولاد ضرورت ساماندهی کارکنان شرکت‌ها و ادارات افزایش دستمزد کارگران در مقایسه با کارمندان برنامه شرکت متروی تهران برای خط ۷ در سال جاری اوتیسم بیماری بدون درمان ابلاغ تعرفه‌های خدمات دارویی فاصله شدید پرسپولیس و استقلال در رنکینگ جهانی فرصت تاریخی پرسپولیس برای عبور از استقلال اعلام زمان متناسب سازی حقوق بازنشستگان تاثیر تحریم بر صادرات نفت ایران به چین تخریب ساختمان مجاور تماشاخانه سنگلج

4

ضرورت استفاده از اتوبوس‌های دو کابین در تهران

  • کد خبر : 143026
  • 14 فروردین 1403 - 12:09
ضرورت استفاده از اتوبوس‌های دو کابین در تهران
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: در مقایسه اتوبوس‌های دو کابین با دو طبقه ارجحیت با دو کابین است؛ چراکه مسافری که قرار است به طبقه بالا برود و پیاده شود زمان بیشتری را طی خواهد کرد و این باعث توقف بیشتر در ایستگاه‌ها خواهد شد.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران؛ سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر در پاسخ به این پرسش که چرا همچون گذشته دور از اتوبوس‌های دوطبقه در ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت استفاده نمی‌شود، اظهارداشت: در مقایسه اتوبوس‌های دو کابین با دو طبقه ارجحیت با دو کابین است؛ چراکه مسافری که قرار است به طبقه بالا برود و پیاده شود زمان بیشتری را طی خواهد کرد و این باعث توقف بیشتر در ایستگاه‌ها خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اینکه سرعت برای ما مهم است و مسافر باید در کوتاه‌ترین زمان سوار و پیاده شود، اتوبوس‌های دو کابین ارجحیت دارند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران همچنین تصریح کرد: وجود شاخه‌های درختان در خطوط باعث برخورد اتوبوس‌های دوطبقه خواهد شد و ناچاراً باید درختان قطع شوند که نه صحیح است و نه امکان‌پذیر.

وی اضافه کرد: از لحاظ ظرفیت نیز به نظر می‌رسد اتوبوس‌های دو کابین ظرفیت بیشتری را داشته باشند. به طوری که به دلیل طول بیشتر ظرفیت ایستاده در اتوبوس‌های دوکابین بیشتر است.

تشکری هاشمی با بیان اینکه سرعت پایین و البته سختی بالا رفتن برای برخی، سوار و پیاده شدن انگیزه را برای استفاده از اتوبوس‌های دو طبقه کاهش می‌دهد، یادآور شد: در خطوط تاریخی و گردشگری می‌توان از اتوبوس دو طبقه استفاده کرد که می‌تواند گزینه مناسبی باشد، اما در خطوط ویژه، اتوبوس‌های بی‌آرتی بهتر است مورد استفاده قرار بگیرند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=143026
  • 64 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.