تاریخ : یکشنبه, ۶ اسفند , ۱۴۰۲

اخبار لحظه

اجرای نورپردازی سه بُعدی در پایتخت احتمال کولاک برف در تهران صادرات غیرمجاز محصولات فولادی ایرانی به کشورهای همسایه افزایش تولید محصولات فولادی فعالیت ۱۵ مرکز معاینه فنی تهران در روز نیمه شعبان ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی جزئیات نحوه اعتراض به دهک‌بندی یارانه‌ها ثبت نام نامزدهای مجلس در سامانه «انتخاب ایران» آئین نامه‌ها مانع از اجرای قانون رتبه بندی معلمان صادرات بیش از ۹۰ درصد آهن اسفنجی در تابستان جزئیات پروژه ساخت مسکن صنعتی در تهران جزئیات عوارض شهری در سال ۱۴۰۳ نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان دکترا ضرورت بهره‌گیری از دوچرخه‌ در تهران اعلام سقف نرخ سود سپرده‌های بانکی افزایش ۳۰ درصدی ­تولید ماشین‌آلات معدنی ضرورت تشکیل کانون‌های افکارسنجی برای تأمین نیازهای شهرداری تکنیک‌هایی برای کاهش اضطراب آخرین خرید زمستانی استقلال جدایی قطعی مهاجم پرسپولیس از این تیم بیست و یکمین همایش ملی تعالی سازمانی احداث بزرگترین نیروگاه بادی کشور در فولاد سنگان ارزیابی تعالی سازمانی فرصتی برای رشد نهادینه سازی فرهنگ سازمانی منجر به درخشش فولاد هرمزگان اعلام نحوه اطلاع خانواده‌ها از دهک‌بندی یارانه‌ها بررسی سند ملی صنایع دستی ممنوعیت صادرات اقلام یارانه‌ای اعلام قیمت میوه و سبزیجات در بازار تحویل ۶۰ دستگاه پله‌برقی برای نوسازی پل‌های عابر‌پیاده افزایش تولید با عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی افزایش تعرفه ویزیت پزشکان در سال ۱۴۰۳ تغییر جزئیات سهمیه بنزین خودروها تورم مهمترین عامل تضعیف زندگی ایرانیان ناهمخوانی دستمزد کارگران با تورم ضرورت بارگذاری اطلاعات واگذاری املاک شهرداری در سامانه شفافیت رشد ۲.۴ درصدی تجارت خارجی ایران نسبت به سال گذشته

2

افزایش هدررفت سرمایه فولادی‌ها به واسطه هزینه‌ها

  • کد خبر : 139931
  • 24 بهمن 1402 - 12:31
افزایش هدررفت سرمایه فولادی‌ها به واسطه هزینه‌ها
فعال فولادی بیان کرد: هزینه‌های دموراژ بسته به نوع و ظرفیت کشتی‌ها متفاوت است و برای فولادسازان این هزینه، از حدود ۱۰ هزار دلار آغاز و افزایش می‌یابد.

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران؛ حسین بختیاری، فعال فولادی با اشاره به وضعیت هزینه دموراژ کشتی‌ها در زمان عوارض صادراتی فولادی‌ها بیان کرد: هزینه‌های دموراژ بسته به نوع و ظرفیت کشتی‌ها متفاوت است و برای فولادسازان این هزینه، از حدود ۱۰ هزار دلار آغاز و افزایش می‌یابد. در واقع این هزینه‌ها بسته به نوع قرارداد بین مالک کشتی و شخصی که آن را اجاره می‌کند، می‌تواند از زمانی که کشتی وارد لنگرگاه می‌شود و منتظر پهلوگیری در اسکله می‌ماند، شروع شود.

وی در ادامه اضافه کرد: زمان توقف کشتی در لنگرگاه بسته به ترافیک بندر و آماده بودن بار، جهت بارگیری است که هردو عامل می‌توانند زمان توقف در لنگرگاه را افزایش دهند. معمولاً فولادسازانی که محصولات خود را به صورت FOB می‌فروشند، خسارتی بابت توقف کشتی در لنگرگاه نمی‌پردازند.

فعال صنعت فولاد اظهار داشت: بر همین اساس، تنها زمانی که توقف در لنگرگاه به دلیل عدم آماده بودن بار در اسکله باشد، باید این خسارت را بپردازند و یا اینکه کشتی توسط تولید کننده اجاره می‌شود و بار به صورت تحویل در بندر مقصد یا CFR به فروش می‌رسد؛ اما در هر حال زمانی که کشتی در اسکله پهلو می‌گیرد، اگر عملیات بارگیری به کندی انجام شود و این کندی به دلیل شرایط غیر طبیعی و به اصطلاح فورس ماژور نباشد، هزینه دموراژ کشتی به عهده فروشنده خواهد بود.

بختیاری در پایان خاطرنشان کرد: بر همین اساس، طبق قانون اگر صادرکننده مجوز را از نهادی گرفته باشد و آن نهاد، مسئول تاخیر در بارگیری یا عدم صدور مجوز در مهلت مقرر شود، باید از عهده خسارت آن بربیاید؛ اما بخشنامه‌های متعدد وزارت صمت و سایر نهادها در خصوص وضع تعرفه و عوارض صادراتی باعث توقف بیشتر کشتی و افزایش هزینه دموراژ می‌شوند که باید راهکار مناسبی برای بهبود این وضعیت پیدا کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=139931
  • 52 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.