تاریخ : دوشنبه, ۲۵ تیر , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

سوءاستفاده دلالان از محدودیت‌های صنایع فولاد تعطیلی اجباری کارخانجات در پی قطعی برق ناترازی انرژی و دلالی در وزارت نفت و نیرو سامانه املاک و اسکان راهی برای کنترل بازار اجاره‌بها تعطیلی میادین میوه و تره‌بار تهران در تاسوعا و عاشورا ضرورت آمادگی مجتمع‌های پتروشیمی در زمینه پدافند شیمیایی ایران دهمین صادرکننده بزرگ سنگ آهن جهان در نیمه اول ۲۰۲۴ ایران آماده همکاری با کشورهای عضو بریکس برای تامین انرژی ضرورت کاهش تورم انتظاری در دولت جدید راهکارهای توسعه دیپلماسی انرژی افزایش خدمات اتوبوسرانی پایتخت در شب‌های محرم انتقاد از روش اجرای مصوبه احیا بافت تهران تاریخی هشدار خیزش گرد و خاک در غرب و جنوب تهران موافقت شورای شهر با باغ بودن ۹ پلاک ثبتی در تهران ضرورت برخورد با پست‌فروشی در شهرداری تهران تعطیلی موزه کاخ مرمر به مدت ۳ روز استرس قاتل خاموش اصرار پرسپولیس برای حفظ جانشین بیرانوند افزایش خطر مرگ در اثر بیماری قلبی گزینه پرسپولیس در لیست خرید استقلال علل ثبت روز بوم‌گردی در تقویم ملی افزایش عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی به ۱۰.۴ همت تداوم چرخه معیوب در زنجیره فولاد ضرورت تایید قرارداد شهرداری تهران با چین توسط هیات وزیران اعلام نتایج امتحانات نهایی پایه دوازدهم از ساعت ۱۴ امروز افشای قرارداد چند هزار میلیاردی غیر قانونی در شهرداری تهران تولید فولاد ایران در مدار نزول اولویت دولت برای تامین برق خانگی به جای تولید حذف دلار از معاملات ایران و روسیه مخالفت مجلس با افزایش ۱۰ درصدی تعرفه تاکسی‌های اینترنتی شروط تبدیل ایران به هاب انرژی منطقه وقوع رگبار در شمال تهران تا یکشنبه پیگیری برای تملک زمین در شرق تهران برای احداث آرامستان بهره‌برداری از گالری ارتباطی خطوط ۴ و ۶ مترو به‌روزرسانی طرح جامع ریلی شهر تهران تعطیلی موزه‌های دفینه در تاسوعا و عاشورا

4

اسفناج مانع ریزش مو

  • کد خبر : 137282
  • 18 دی 1402 - 10:49
اسفناج مانع ریزش مو
کارشناس تغذیه بیان کرد: اسفناج یک ماده مغذی است که شامل فولات، آهن، ویتامین A و C است که این ویتامین‌ها برای رشد و تقویت مو‌ ضروری می‌باشد.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران؛ کوروش صمد پور متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از ریزش مو، گفت: در واقع افراد آن چه که می‌خورند، مستقیما بر روی سلامت موهایشان تاثیر می‌گذارد. مسائلی که باعث ریزش مو می‌شوند کمبود موادی از قبیل ویتامین‌های A، C، D، زینک، آهن، بیوتین، پروتئین و اسید‌های چرب است.

به گفته‌ این متخصص تغذیه و رژیم درمانی، رشد طبیعی مو در هر ماه حدود ۱.۲۵ سانت است. البته این میزان رشد مو تحت تاثیر عوامل مختلفی مانند سن، رژیم غذایی و سلامت بدنی است. رژیم غذایی مناسب به پیشگیری از ریزش مو و تقویت آن کمک می‌کند.

صمد پور در ادامه بیان کرد: برخی مواد غذایی مانند تخم مرغ، اسفناج، ماهی، آجیل، فلفل شیرین، میگو، سویا، گوشت و … از جمله مواد خوراکی هستند که با مصرف آن‌ها می‌توان از ریزش مو جلوگیری است. تخم مرغ منبع غنی پروتئین و بیوتین است، دو ماده‌ای که برای تقویت و رشد مو ضروری بوده و کمبود پروتئین و بوتین در رژیم غذایی باعث ریزش مو می‌شود. به جز این موارد تخم مرغ زینک و سلنیوم نیز دارد که باعث رشد مو می‌شوند.

او با بیان اینکه بدن ما، از ویتامین C برای تولید کلاژن استفاده می‌کند و کلاژن پروتئینی است که به استقامت مو‌ها و پیشگیری از شکنندگی آن‌ها کمک می‌کند، ادامه داد: کلاژن باعث جذب بیشتر آهن از رژیم غذایی شده و به این وسیله جلوی ریزش مو را می‌گیرد.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی ادامه داد: توت یک ماده خوراکی دیگر بوده که سرشار از مواد مغذی و ویتامین هاست و باعث رشد مو می‌شود. توت حاوی ویتامین C است که آنتی اکسیدان قوی دارد. آنتی اکسیدان‌ها از فولیکول‌های مو در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند.

صمدپور با بیان اینکه اسفناج یک ماده مغذی دیگر است که شامل فولات، آهن، ویتامین A و C است، اظهار داشت: این ویتامین‌ها برای رشد و تقویت مو‌ ضروری است. علاوه بر این اسفناج منبع غنی آهن است که برای رشد مو مفید است.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با بیان اینکه ماهی‌هایی مانند سالامون که حاوی امگا ۳ هستند از ریزش مو جلوگیری می‌کنند، تاکید کرد: آووکادو، نیز میوه ای سرشار از چربی‌های سالم و منبع غنی ویتامین E است که برای رشد مو ضروری است.

صمد زاده گفت: فلفل شیرین هم شامل ویتامین C است که به تولید کلاژن کمک می‌کند و در نتیجه باعث استحکام بیشتر مو می‌شود. فلفل شیرین، منبع خوبی از ویتامین A است. همچنین میگو یک ماده غذایی موثر دیگر بوده که سرشار از پروتئین، ویتامین B، زینک، آهن و ویتامین D است و مانع ریزش مو می‌شود.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه حبوبات نیز از جمله مواد مصرفی مفید دیگر برای سلامتی و تقویت مو هستند، ادامه داد: حبوبات، منبع خوبی از پروتئین، آهن، بیوتن و فولات هستند. سویا نیز حاوی پلی آمینی به نام اسپرمیدین است که رشد مو را تقویت می‌کند. همچنین پروتئین موجود در گوشت، به تقویت فولیکول‌های مو کمک می‌کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=137282
  • 104 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.