تاریخ : شنبه, ۱۷ آبان , ۱۴۰۴

اخبار لحظه

لزوم تشکیل شبکه‌ای از فعالان صنایع خلاق قالیباف: بلاک‌چین دیگر یک فرصت نیست، ضرورتی برای آینده اقتصاد ایران است ضرورت تعیین حقوق کارگران بر اساس نرخ تورم کاهش نرخ بیکاری در کشور بر اساس آمار ضرورت تصمیم‌گیری در راستای خاتمه پروژه‌های نیمه‌تمام شهرداری ممنوعیت مصرف بیش از ۲ واحد میوه در مبتلایان به کبد چرب تامین منابع طرح کالابرگ مرحله پنجم عدم بازگشت ارز صادراتی از عوامل کلیدی بی‌ثباتی ارزی پرداخت مداوم یارانه ماهانه تا پایان سال تأمین مسکن عامل ماندگاری کارگران نقش کلیدی عوامل محیطی بر ابتلا به آلزایمر ضرورت پرداخت به موقع معوقات و حقوق کادر درمان انتقاد شهردار از مصوبه جدید حریم تهران ۶ مجتمع ایستگاهی تهران آماده واگذاری تبدیل تهران به کلان‌شهر الگو در افق ۱۴۱۰ درخواست برگشت نرخ بلیت هواپیما به وضعیت قبل جزئیات جلوگیری از تخریب باغ مینو در فارس ضرورت استفاده از ماشین‌های مکانیزه در بزرگراه‌ها عدم تامین هزینه‌های خوراک خانوارها با کالابرگ افزایش شدید قیمت میوه و سبزیجات در بازار عدم موفقیت نظام ارز چند نرخی بدون حکمرانی داده سهم ۷۰ درصدی هزینه اجاره از سبد معیشت خانوار در تهران پیشرفت ۸۰ درصدی تکمیل ایستگاه مترو ورزشگاه تختی افزایش تخلفات حوزه حریم تهران در جنوب شهر واریز ۲ کمک معیشت به حساب سرپرستان خانوار در پایان آبان‌ماه کاهش قدرت خرید کارگران با وجود افزایش دستمزدها کمبود پاکبان به دنبال اخراج اتباع غیرمجاز در تهران جزئیات پرداخت قسطی جرایم طرح ترافیک انتقاد اعضای شورای شهر تهران به عملکرد برخی نهادهای دولتی در موضوع حریم شهر ضرورت حذف شرکت‌های واسطه‌ای در پرداخت حقوق عوارض جدی مصرف بی‌رویه نوشیدن قهوه‌های غلیظ و پرکافئین تاثیر تغذیه سالم بر حفظ سلامت مو تشدید علائم ابتلا به آلزایمر با سبک زندگی ناسالم اقدامات خلاف قانون استانداری در موضوع حریم تهران کاهش ۲۰ درصدی پیام‌های مشاهده حیوانات موذی در شش‌ماهه نخست سال تعیین نرخ بلیت هواپیما بر عهده شرکت‌های هواپیمایی

12

فرسودگی ناوگان چالش جدی متروی تهران

  • کد خبر : 137107
  • 16 دی 1402 - 15:15
فرسودگی ناوگان چالش جدی متروی تهران
مدیرعامل شركت بهره‌برداری مترو تهران بیان کرد: فرسودگی ناوگان و کمبود تعداد قطار از جمله چالش‌های مهم متروی تهران است به گونه‌ای که سالهاست قطار جدید به چرخه این حمل‌ونقل ريلي افزوده نشده است.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران؛ مسعود درستی مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر توسعه خطوط مترو و افزایش تعداد ایستگاه‌های بهره‌برداری‌شده در یک‌روند مثبت و روبه‌جلو بوده است گفت: یکی از چالش‌هایی که اکنون مترو تهران با آن روبروست فرسودگی ناوگان و کمبود تعداد قطار است. در واقع به بحث تأمین ناوگان متناسب با گسترش خطوط توجه نشده و اقدام مناسب برای ورود قطار جدید به چرخه این حمل‌ونقل ریلی، سال‌ها متوقف شده بود.

مسعود درستی با بیان اینکه در حال حاضر با افتتاح ایستگاه شهر جدید پرند تعداد ایستگاه‌ها به ۱۵۶ و طول شبکه ریلی به ۲۹۶ کیلومتر رسیده و هر سال بر تعداد ایستگاه و طول شبکه افزوده می‌شود افزود: خرید واگن شرایط خود را دارد و پروسه آن زمان بر است. متأسفانه تأخیر ۷ساله در نهایی کردن قرارداد ۶۳۰ دستگاه واگن مترو باعث شده تا اکنون شاهد یک عقب‌ماندگی در بحث ناوگان باشیم که سبب شده تا علی‌رغم توسعه ایستگاه‌ها نتوانیم سرفاصله حرکت قطارها را آن‌طور که انتظار می‌رود کاهش دهیم.

وی تصریح کرد: قرارداد ۶۳۰ دستگاه واگن مترو پس از سال‌ها با پیگیری‌های مستمر آقای زاکانی به ثمر رسید که با الحاقات آن در متمم قرارداد، میزان واگن وارداتی مورد توافق با چین به ۷۹۱ دستگاه رسیده که ثمرات آن در چند سال آینده قابل‌مشاهده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران با بیان اینکه در کنار افزایش خطوط و ایستگاه‌ها به جهت خدمات‌رسانی بهتر به شهروندان و مسافران شهر زیر زمینی پرداختن به ناوگان و همچنین تکمیل پایانه‌ها از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است گفت: آخرین ناوگان شبکه مترو شانزدهم تیرماه ۱۳۹۹ به این چرخه اضافه شده (تنها دو رام قطار) و پس از آن به علت عدم عقد قرارداد جدید شاهد یک وقفه در تأمین واگن هستیم که بهبود شرایط بهره‌برداری از مترو را سخت کرده است.

درستی با تأکید بر اینکه با توجه به توسعه مترو استقبال پایتخت‌نشینان از این مد حمل‌ونقلی، افزایش چشمگیری داشته و باعث ازدحام جمعیت در این شهر زیر زمینی شده است گفت: در حال حاضر روزانه ۲.۵ میلیون سفر با ۱۷۱ رام قطار در خطوط هفت‌گانه متروی تهران انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بدون افزایش ناوگان امکان کاهش سرفاصله حرکت قطارها در خطوط وجود ندارد خاطرنشان کرد: جدا از کمبود ناوگان تعداد ناوگان فرسوده و نیازمند اورهال نیز زیاد است البته در ۲۸ ماه اخیر رشد چشمگیری در زمینه تعمیرات و ارتقا قطارهای مترو نسبت به سال‌های قبل داشتیم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه گفت: در سال‌های ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۹ تنها ۲۹۷ دستگاه واگن اورهال شده بود؛ اما در دو سال گذشته ۲۵۱ دستگاه واگن اورهال شده است. ضمن اینکه از سال گذشته برای اولین‌بار در تاریخ بهره‌برداری، تعمیرات اساسی قطارهای نسل اول مترو (قطارهای DC) همراه با نوسازی و ارتقا است. امیدوارم با انجام این اقدامات در سال‌های آینده بتوانیم خدمات‌رسانی مطلوب‌تری در شهر زیرزمینی به مسافران محترم داشته باشیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=137107
  • 317 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.