به گزارش افق تهران، در این جلسه که بهمنظور بررسی چالشهای حمل داخلی و دریافت نقطه نظرات ذینفعان پروژه برگزار شد، مرضیه حمیدی، مدیر مهندسی صنایع شرکت فولاد هرمزگان با تأکید بر اینکه هدف اصلی پروژه، استانداردسازی و بهبود وضعیت حملونقل در فولاد هرمزگان است، گفت: در این پروژه بر روی شبکه حمل داخلی با توجه به عارضهیابی وضعیت موجود و وضعیت آتی و همچنین بهرهبرداری از طرحهای توسعهای متمرکز خواهیم شد و طی آن بر همه ابعاد و پارامترهای اثرگذار شامل حمل مواد اولیه، فروش محصول، جابهجایی پرسنل و مکانیزمهای صنعتی و… را موردبررسی و تحلیل قرار خواهیم داد.
وی افزود: برای شناسایی گلوگاههای احتمالی، اطمینان از کفایت زیرساختها و همچنین تصمیمسازی، از نرمافزارهای تخصصی شبیهسازی در صورت نیاز استفاده میشود. ضمن استفاده از این ابزارها بررسی میشود که ظرفیت و زیرساختها نیازمندیهای فعلی و آتی را پوشش میدهد یا خیر؛ و در صورت عدمکفایت زیرساختها، تمهیدات لازم جهت برآورده کردن نیازمندیها و بهینهسازی وضعیت حملونقل داخلی شرکت اندیشیده میشود.
مدیر مهندسی صنایع شرکت فولاد هرمزگان در این جلسه با بیان اینکه فرایندها و ذینفعان مرتبط با این پروژه شناساییشده است، عنوان کرد: جلسات تخصصی پروژه عارضهیابی شبکه حمل داخلی فولاد هرمزگان با حضور همکاران مرتبط برگزار خواهد شد. انتظار بر این است که همه اطلاعات لازم در اختیار تیم مشاور قرار گیرد تا بتوانیم طرحی جامع و همهجانبه را تدوین و همه زوایای مختلف را بررسی کنیم.
وی افزود: با توجه به اهمیت حوزه مدیریت ذینفعان در استاندارد PMBOK، این موضوع باید در سازمان نهادینه شود که هر زمان قصد اجرای یک پروژه را داشته باشیم همه ذینفعان در آن را شناسایی و نیازمندیهای کنونی و آتی را پیشبینی کنیم تا بتوانیم پروژهها را با کمترین هزینه و بالاترین بهرهوری پیش ببریم.
حمیدی اظهار امیدواری کرد: در پایان این پروژه، با توجه به پیشبینیهای انجامشده بهویژه با در نظر گرفتن همه اتفاقات آتی فولاد هرمزگان مانند اجرای طرحهای توسعهای یک طرح جامع و همهجانبه را تدوین کنیم.
مدیرعامل شرکت مهندسی سامانههای پشتیبان تصمیم (تاک بن):
پیشازاین پروژه عارضهیابی فرایند حمل محصولات فولاد مبارکه توسط تاک بن انجام شده است
در ادامه جلسه علیرضا مفتخریان، مدیرعامل شرکت مهندسی سامانههای پشتیبان تصمیم (تاک بن) با اشاره به سوابق این شرکت در انجام پروژههای حملونقل داخلی شرکتهای فولادی، بیان کرد: این شرکت از سال ۱۳۸۹ بهصورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد و از سال ۱۳۹۳ در زمره شرکتهای دانشبنیان قرار گرفت. خواستگاه این شرکت در حوزه برنامهریزی تولید، شرکت فولاد مبارکه بوده است. این شرکت در چهار حوزه تحلیل داده، فرایند کاوی، شبیهسازی و بهینهسازی فعالیت میکند.
وی افزود: عمده فعالیت شرکت تاک بن در کنار فولاد مبارکه بوده و در این رابطه پروژههایی نیز با فولاد هرمزگان در حوزه فناوری و برنامهریزی تولید انجام دادهایم. ازجمله فعالیتهای شرکت تاک بن میتوان به مدلسازی ریاضی برنامهریزی تولید، تحقیقات بازار، تحلیل داده بهعنوان یکی از المانهای اصلی انقلاب صنعتی نسل چهارم، حوزه اقتصاد مهندسی و بهای تمامشده، حوزه مهندسی فرایند بهویژه خرید و شبیهسازی فرایندها اشاره کرد.
مدیرعامل شرکت تاک بن تصریح کرد: پروژهای که هماکنون با فولاد هرمزگان در حال انجام هستیم، استفاده از ابزار شبیهسازی بوده که از این طریق، یک محیط واقعی را جهت تصویرسازی و تصمیمگیری برای مدیران ارشد شبیهسازی میکنیم. این در حالی است که پیشازاین، شبیهسازی شبکه حمل جادهای محصول فولاد مبارکه را انجام دادهایم. همچنین در مورد عارضهیابی فرایند نیز پروژه حمل محصولات فولاد مبارکه توسط تاک بن انجام شده است.
مفتخریان در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه با پروژههایی که در فولاد مبارکه انجام دادهایم، بخشی از رکوردشکنیهای جدید در این شرکت با اتمام این پروژهها همراه شده است و امیدواریم با این تجربیات بتوانیم عمده چالشهای کنونی و آتی فولاد هرمزگان را حل کنیم.
در ادامه این جلسه هریک از مدیران و معاونان فولاد هرمزگان و همچنین مسئولان شرکت تاک بن، نقطه نظرات خود را در خصوص پروژه عارضهیابی شبکه حملونقل داخلی شرکت فولاد هرمزگان بیان کردند و مقرر شد جلسات کارشناسی بهصورت تخصصی با حضور هر یک از ذینفعان پروژه بهصورت مستمر تا حصول نتیجه مطلوب برگزار شود.
انتهای پیام/